Szpieg, infiltrator | Funkcje na polu bitwy i wyposażenie | ET Quake Wars poradnik Enemy Territory: Quake Wars
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Szpieg/infiltrator
Jako jedyny posiada narzędzia hakujące niezbędne do włamywania się do wrogich systemów ochrony. Ponadto, ma kilka unikatowych typów uzbrojenia i zdolności, dzięki czemu spełnia na polu bitwy dwa zadania - w przebraniu dostaje się za linie wroga i wykonuje powierzone mu cele, a także jest snajperem.
Ma również inną ciekawą właściwość - jego ciosy nożem lub szpikulcem w plecy zabijają natychmiast.
Przyjmując wygląd przeciwnika skazujemy się na ograniczenie swojego ekwipunku. Jedyną bronią, której używanie nie powoduje demaskacji, jest nóż. Jeśli zechcemy oddać strzał z broni palnej, postać automatycznie zmieni pukawkę na swoją własną i jednocześnie straci ubranie. Zmiana karabinu trwa dość długo, co może mieć fatalne skutki w trakcie strzelaniny.
Szpieg/infiltrator uzbrojony jest także w granaty wyłączające urządzenia elektroniczne. Może sobie nimi torować drogę do celu, wyłączając napotkane wieżyczki i niszcząc wrogie miny. Niestety, jest ich bardzo mało przez co samodzielnie trudno jest mu wykonać określone zadania.
Uzbrojenie:
- karabinek z lunetą/ulepszony rozpruwacz;
- karabin snajperski/railgun;
- granat EM/granat zakłócający;
- nóż/szpikulec;
- pistolet z tłumikiem/miotacz;
- pistolet maszynowy z tłumikiem (tylko u GDF; nagroda za osiągnięcie pierwszego poziomu doświadczenia).
Wyposażenie:
- narzędzie do rozmieszczania zrzutów;
Wygląda jak lornetka, pozwala wezwać zrzut radaru. Więcej na ten temat w rozdziale Wieżyczki, artyleria, radary .
- narzędzia do włamywania się;
Ten sprzęt pozwala wykonywać niektóre cele główne przygotowane przez programistów, np. włamywanie się do portalu na mapie Slipgate.
- sonda latająca;
Bardzo interesujące narzędzie znajdujące się na wyposażeniu Stroggów. Najprościej rzecz ujmując, jest to kierowalna, latająca bomba z kamerą i radarem. Można z jej pomocą sprawdzić położenie przeciwników (choć lepiej do tego celu nadaje się stacjonarny radar), po czym zabić ich eksplozją. Na niektórych mapach jest potrzebna do wykonania pewnych zadań - przykładem może tu być mapa Volcano (polecam Waszej uwadze rozdział z analizą tej planszy, znajduje się tam film prezentujący działanie sondy).
- kamera "Trzecie oko";
Tylko na wyposażeniu GDF. "Trzecie oko" to bomba z kamerą. Niestety nie lata, w odróżnieniu od sprzętu Stroggów. Można ją umieścić w dowolnym miejscu, ukryć się gdzieś, po czym uruchomić widok z kamery. Jeśli przeciwnik zbliży się do ładunku, można go zdetonować. "Trzecie oko to mało praktyczny sprzęt, głównie z tego względu, że nie porusza się, a do zabijania wrogów podchodzących do określonego miejsca lepiej nadają się zwykłe miny.
- granat dymny;
Nie powoduje uszkodzeń, ale może ukryć kumpli przed przeciwnikiem w krytycznej sytuacji. Istnieje także możliwość, że dym zwabi wrogów. UWAGA! Dym nie chroni przed wzrokiem wieżyczek obronnych.
- teleport.
Tylko na wyposażeniu infiltratora Stroggów. Pozwala dostać się w miejsca trudno dostępne, np. na dachy budynków. Od biedy może także posłużyć jako sposób ucieczki przed przeważającymi siłami wroga.
Jeżeli nadajnik upadnie nie tam, gdzie chcemy, wystarczy kliknąć prawy przycisk myszy, by móc znów go znowu wystrzelić.
Nagrody dla szpiega/infiltratora
Klasa/umiejętność | Poziom 1 | Poziom 2 | Poziom 3 | Poziom 4 |
Szpieg | Pistolet maszynowy z tłumikiem | Udoskonalony radar | Szybsze włamywanie się | Osobisty zakłócacz radaru |
Infiltrator | Cichy chód | Udoskonalony radar | Szybsze włamywanie się | Szybsze przebieranie się |