Sanitariusz, technik | Funkcje na polu bitwy i wyposażenie | ET Quake Wars poradnik Enemy Territory: Quake Wars
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Sanitariusz/technik
Nazwa (przynajmniej w przypadku GDF) mówi sama za siebie - gracz wybierające tę klasę podejmuje się zadania, jakim jest leczenie (lub dostarczanie Stroyentu) kolegom z zespołu. Jego uzbrojenie jest zawężone do dwóch typów broni, z czego jedna jest mało praktyczna. Medyk to osoba, która trzyma się z tyłu i pomaga wszystkim dookoła. Sanitariusz/technik może jednak być wymagającym wrogiem w strzelaninie, gdyż potrafi się sam uleczyć. Jego unikalne zdolności powinny być wykorzystywane jak najczęściej.
Uzbrojenie:
- karabinek/rozpruwacz;
- strzelba/miotacz gwoździ;
- granat odłamkowy/granat szrapnelowy;
- nóż/szpikulec;
- pistolet/miotacz.
Wyposażenie:
- apteczki;
Tylko sanitariusz GDF dysponuje apteczkami. Ilość apteczek możliwych do rzucenia kolegom wyrażana jest paskiem stanu, który powoli się ładuje, zezwalając na rzucanie kolejnych paczuszek z lekami. Uleczenie innego żołnierza odbywa się wtedy, gdy dotknie on apteczki (czyli np. wejdzie na nią).
- ogniwa Stroyentu;
Tylko technik Stroggów dysponuje ogniwami Stroyentu. Jest to substancja, którą można zarówno strzelać do przeciwników, jak i przekształcać w punkty życia. Jeżeli zaczyna brakować amunicji, można poświęcić część swojego zdrówka na rzecz broni palnej. Gdy natomiast mamy mało życia, możemy zrezygnować z amunicji, uleczyć się i poczekać na technika, który potrafi uzupełnić poziom Stroyentu u swoich kolegów. Ilość ogniw do przekazania wyznaczana jest paskiem stanu, podobnie jak w przypadku apteczek sanitariusza GDF.
- defibrylator;
Na stanie sanitariusza GDF. Gdy jeden z kumpli straci całą energię i padnie na ziemię, można do niego podbiec z defibrylatorem i zaaplikować mu ożywcze elektrowstrząsy. Natychmiastowo stawia to kumpla na nogi, lecz nie przywraca mu całego życia. Całe zdrówko może odzyskać jedynie sanitariusz na czwartym poziomie doświadczenia.
- narzędzie stroyentowe;
Na stanie technika Stroggów. Ratuje ludzi tak samo jak defibrylator GDF, ale znacznie, znacznie dłużej, bo około 2-3 sekundy. Oprócz tego ma jeszcze jedną funkcję. Jest nią możliwość tworzenia jednorazowych punktów odrodzenia. Wystarczy znaleźć ciało martwego wroga i użyć na nim narzędzia stroyentowego, by po chwili powstało miejsce, w którym może odrodzić się jeden z kompanów. Widać je na zdjęciu poniżej. Tego typu punkty odradzania mogą być niszczone przez medyków GDF za pomocą ich defibrylatorów.
- zrzut zaopatrzenia.
Sanitariusz GDF może wezwać skrzynkę z lekami i amunicją. W tym celu trzeba rzucić marker na otwartą przestrzeń i poczekać na zrzut. Ze skrzynki korzystać może każdy sojusznik. Można ją zniszczyć strzałami z broni palnej.
Nagrody dla sanitariusza/technika
Klasa/umiejętność | Poziom 1 | Poziom 2 | Poziom 3 | Poziom 4 |
Sanitariusz | Większa apteczka | Dodatkowy zrzut zaopatrzenia | Dodatkowe zdrowie | Pełne zdrowie po reanimacji |
Technik | Większe ogniwo Stroyentu | Wzmocnienie szpikulców | Szybsza reanimacja | Pełne zdrowie po reanimacji |