Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry

Enemy Territory: Quake Wars - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Strogg | Uzbrojenie | Enemy Territory Quake Wars poradnik Enemy Territory: Quake Wars

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

Uzbrojenie Strogg

Rozpruwacz

Używany przez:

  1. agresora;
  2. technika;
  3. konstruktora;
  4. opresora.

Ilość naboi w magazynku: nie dotyczy

Rozpruwacz jest odpowiednikiem karabinku GDF. Najważniejszą cechą tej broni jest fakt, że choć ma praktycznie nieskończenie wiele amunicji, to przegrzewa po nieprzerwanej serii około trzydziestu pocisków. Dlatego też należy ostrożnie klikać lewy przycisk myszy, by utrzymać odpowiednie tempo ostrzału, i by rozpruwacz się nie przegrzał. Niewątpliwą wadą broni jest sposób, w jaki uruchamia się w niej przybliżenie. Otóż gdy zechcemy skorzystać z przyrządów celowniczych, musimy najpierw odczekać, aż obraz się odpowiednio wyostrzy, a trwa to kilkadziesiąt setnych sekundy, co w trakcie walki może decydować o życiu lub śmierci. Rozpruwacz najlepiej nadaje się na krótki dystans.

Ulepszony rozpruwacz

Używany przez:

  1. infiltratora.

Ilość naboi w magazynku: nie dotyczy

Podobnie jak karabinek z lunetą, ulepszony rozpruwacz oferuje lepsze przybliżenie, w którym można strzelać tylko seriami po trzy naboje. W strzelaniu "z biodra" niczym się nie różni od zwykłego rozpruwacza.

Rozpruwacz z wyrzutnią plazmy

Używany przez:

  1. konstruktora (wymagany pierwszy poziom doświadczenia).

Ilość naboi w magazynku: nie dotyczy (5 w wyrzutni)

Wyrzutnia plazmy działająca na zasadzie typowego granatnika pozwala eliminować nawet całe grupy piechoty, wliczając w to ukrytych przed naszym wzrokiem piechurów (możliwość taką daje fakt, iż porcje plazmy odbijają się od powierzchni zanim wyrządzą poważniejsze szkody).

Railgun

Używany przez:

  1. infiltratora.

Ilość naboi w magazynku: nie dotyczy

Świetna broń snajperska. Nie wymaga przeładowywania i ma większą siłę ognia niż karabin strzelców wyborowych GDF. Z oczywistych względów nadaje się tylko na długi dystans.

Miotacz gwoździ

Używany przez:

  1. agresora;
  2. technika;
  3. konstruktora.

Ilość naboi w magazynku: nie dotyczy

Miotacz gwoździ, czyli popularny Nailgun. Potrafi rozsmarować wroga na ścianie, ale z racji sporego rozrzutu, broń tę najlepiej używać na krotki dystans, najlepiej w ciasnych pomieszczeniach.

Hipermiotacz

Używany przez:

  1. agresora.

Ilość naboi w magazynku: nie dotyczy

Odpowiednik karabinu maszynowego u GDF. Strzelanie z hipermiotacza w pełnym biegu jest mało efektywne, dlatego też wszystkim posiadającym tę broń radzę znaleźć jakieś dobre miejsce widokowe, z którego można by prowadzić ostrzał. Należy pamiętać o tym, że zanim pierwsze pociski zostaną wystrzelone, broń musi się rozkręcić, co trwa niecałą sekundę.

Unicestwiacz

Używany przez:

  1. agresora.

Ilość pocisków: 10

Unicestwiacz - podobnie jak wyrzutnia rakiet GDF - strzela w dwóch trybach. Pierwszym jest zwykłe wystrzelenie pocisku (trzeba brać poprawkę na jego paraboliczny tor lotu). Drugi jest już znacznie ciekawszy - włączamy tryb przybliżenia, nakierowujemy celownik na cel i czekamy, aż zostanie on namierzony. Gdy to nastąpi, naciskamy lewy przycisk myszy i obserwujemy jak rakieta leci za celem. Wadą takiego systemu strzelania jest fakt, iż kierowca ostrzeliwanego pojazdu jest informowany o tym, że ktoś go namierza.

Granat szrapnelowy

Używany przez:

  1. agresora;
  2. technika;
  3. konstruktora;
  4. opresora.

Ilość: 3

Dobra broń przeciwko piechocie i pojazdom. Można nimi rzucać na dwa sposoby. Pierwszy to tradycyjny rzut. Drugi (wykonywany prawym przyciskiem myszy) aktywuje specjalną funkcję granatu - przyklejanie do pierwszej napotkanej powierzchni, np. pancerza czołgu. Granat samoprzylepny da się jednak rzucić tylko na połowę odległości zwykłego ładunku. Wybucha po pięciu sekundach. Unieszkodliwia miny.

Granat zakłócający

Używany przez:

  1. infiltratora.

Ilość: 3

Ma mniejszą siłę wybuchu niż zwykły granat, ale za to tymczasowo wyłącza znajdujące się w strefie wybuchu pojazdy i wieżyczki/wyrzutnie wroga. Można go także przylepiać do różnych powierzchni, w dokładnie taki sam sposób jak zwykły granat. Unieszkodliwia miny.

Pistolet energetyczny

Używany przez:

  1. agresora.

Dodatek dla agresora, uzupełniający jego podstawową broń, jaką może być hipermiotacz lub unicestwiacz. Nie jest to zbyt mocna broń, lecz z racji tego, że strzela wiązką energii, jest bardziej celna od pistoletu maszynowego GDF. Ma za to bardzo słabą siłę ognia. Należy jednocześnie uważać - broń szybko się przegrzewa.

Miotacz

Używany przez:

  1. technika;
  2. konstruktora;
  3. opresora;
  4. infiltratora.

Ilość naboi w magazynku: nie dotyczy

Najsłabsza broń palna w arsenale Stroggów. Używać tylko w wypadku, gdy skończy się Stroyent do innych pukawek (pistolet nie wymaga Stroyentu do działania).

Szpikulec

Używany przez:

  1. agresora;
  2. technika;
  3. konstruktora;
  4. opresora;
  5. infiltratora.

Ponieważ Stroggowie mogą do woli korzystać z miotacza, nie przejmując się Stroyentem, ze szpikulców korzysta się niezmiernie rzadko. Jeśli zajdziesz przeciwnika od tyłu, możesz się z nim zabawić i wbić mu ostrze w ciało. Cios w plecy w wykonaniu infiltratora zadaje większe obrażenia. Można korzystać ze szpikulca w trakcie sprintu.

UWAGA!

Choć Stroggowie nie mają czegoś takiego jak typowe magazynki z tradycyjną amunicją, nie znaczy to, że strzelają powietrzem. Ich karabiny zasilane są ograniczonymi ilościami Stroyentu. Jest to substancja, którą można zarówno strzelać do przeciwników, jak i przekształcać w punkty życia. Jeżeli zaczyna brakować amunicji, można poświęcić część swojego zdrówka na rzecz broni palnej. Gdy natomiast mamy mało życia, możemy zrezygnować z amunicji, uleczyć się i poczekać na technika, który potrafi uzupełniać poziom Stroyentu u swoich kolegów.