Elden Ring: Rycerz Tygla (Crucible Knight) - boss, jak pokonać? Elden Ring poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Elden Ring dowiecie się jak pokonać różne wariacje Rycerza Tygla (Crucible Knight), którego pierwsza wersja jest na Burzowym Wzgórzu (Stormhill). Kolejnych znaleźć można w Leyndell, królewska Stolica (Leyndell, Royal Capital) i w Głębinach (Deeproot Depths).
Ostatnia aktualizacja: 6 czerwca 2022
Ta strona poradnika do gry Elden Ring zawiera porady odnośnie Rycerza Tygla (Crucible Knight). Pojawia się on w trzech różnych miejscach. Są to kolejno Burzowe Wzgórze (Stormhill), Leyndell, królewska stolica (Leyndell, Royal Capital) oraz Głębiny (Deeproot Depths).
Aby dostać się do bossa, musicie udać się do Wiecznego Więzienia. Po interakcji z więzieniem, dostaniecie się na jego arenę.
Lokacje
Rycerz Tygla (Crucible Knight)
Pierwszą jego wersję znajdziecie w regionie Burzowe Wzgórze (Stormhill), a dokładnie w Wiecznym Więzieniu Burzowego Wzgórza (Stormhill Evergaol). Najbliższe miejsce łaski do niego to Szopa Burzowego Wzgórza (Stormhill Shack) - na tej mapie pod numerem 26. Z tego miejsca kierujcie się na południowy-wschód. W tej walce nie możecie skorzystać z prochów przyzwania lub pomocy innych graczy.
Rycerz Tygla Ordovis (Crucible Knight Ordovis)
Drugą walkę możecie stoczyć w Leyndell, królewskiej stolicy (Leyndell, Royal Capital), a dokładniej mówiąc w lochu o nazwie Grób bohatera w Aurizie (Auriza Hero's Grave). Na tej mapie będzie to miejsce łaski o numerze 8. Grób bohatera w Aurizie to jeden z trudniejszych lochów - przynajmniej pod względem pułapek. Macie tu do czynienia z "kolczastymi maszynami" jeżdżącymi według określonego schematu. Sama konstrukcja lokacji jest jednak stosunkowo prosta - żeby dostać się do bossa poruszajcie się cały czas przed siebie. Nie ma tu zbyt wielu odnóg.
Rycerz Tygla Siluria (Crucible Knight Siluria)
Rycerz Tygla Siluria znajduje się w Głębinach (Deeproot Depths). Najbliższe miejsce łaski to Bezimienne Wieczne Miasto (The Nameless Eternal City). Na tej mapie będzie miało numer 4. Przeciwnika znajdziecie na zachód od miejsca łaski, przed pniem ogromnego drzewa. Najłatwiejszym sposobem na znalezienie tego miejsca będzie udanie się prosto na zachód od miejsca łaski, a następnie zeskoczenie na dół do jeziora. Tam trzymając się krawędzi po lewej stronie (i mając budynek po swojej prawej) dotrzecie do powietrznej "trampoliny", która wyrzuci Was prosto do miejsca, w którym znajduje się boss.
Nagroda za pokonanie
Za pokonanie Rycerza Tygla otrzymacie Runy (2100) oraz Popiół Wojny Aspekty Tygla: Ogon.
Za pokonanie Rycerza Tygla Ordovisa otrzymacie Runy (28 000) i zestaw uzbrojenia. Jest to Wielki miecz Ordovisa (Ordovis's Greatsword), Hełm Tygla z motywem topora (Crucible Axe Helm), Zbroja Tygla z motywem topora (Crucible Axe Armor), Rękawice Tygla (Crucible Gauntlets) oraz Nagolenniki Tygla (Crucible Greaves).
Za pokonanie Rycerza Tygla Siluria otrzymacie Runy (25 000) oraz wielką włócznię Drzewo Silurii (Siluria's Tree). Za przejściem, którego pilnował przeciwnik znajdziecie zestaw uzbrojenia.
Porady ogólne
- Do walki nie możecie przyzwać nikogo, kto by Wam pomógł, dlatego nie próbujcie tracić czasu na przywoływanie innych.
- Rycerz Tygla posiada dwie fazy. Druga faza załączy się w momencie, gdy zdrowie bossa spadnie poniżej 60%.
- Rycerz Tygla zazwyczaj atakuje standardowymi atakami, które są bardzo czytelne. Posiada jednakże jeden atak AoE, w którym tupie nogą w ziemie, powodując eksplozje. Wykonajcie unik lub ucieknijcie, gdy zobaczycie niszczone podłoże.
- Atakowanie Rycerza za pomocą zaklęć wymaga specjalnej taktyki, gdyż w większości przypadków, boss będzie skryty za tarczą. Blokuje on wtedy ataki wymierzone w plecy, niwelując zadane obrażenia.
- Do walki w Więzieniu Burzowego Wzgórza nie możecie przyzwać nikogo, kto mógłby Wam pomóc. Starcia w pozostałych lokacjach na to pozwalają.
- W walce z Rycerzem Tygla Ordovisem, dobrze jest zlikwidować najpierw przeciwnika z włócznią. Miejcie jednak na uwadze, że po tym Ordovis stanie się bardziej agresywny.
- Rycerz Tygla Ordovis i Rycerz Tygla Siluria wrażliwi są na wszystko oprócz statusu krwawienia i splugawionej śmierci. Rycerz Tygla natomiast całkowicie odporny jest na krwawienie, splugawioną śmierć i odmrożenie. Tak czy siak są wysoce odporni i nałożenie tych negatywnych statusów jest trudne.
- Rycerz Tygla i Rycerz Tygla Ordovis używają też ataków opierających się na świętej magii - dlatego warto mieć uzbrojenie, które dobrze chroni przed fizycznymi i atakami świętej magii. Siluria korzysta tylko z fizycznych ataków.
- Podczas walki w zwarciu, lepiej jest parować ciosy, aniżeli ich unikać. Dzięki parowaniu przerwiecie serię ataków i zyskacie czas na odwet.
- Każdy z Rycerzy Tygla (oprócz pomocnika Ordovisa) często korzysta z wielkiej tarczy. Dlatego trudno wykonać atak frontalny. Z uwagi na to dobrze jest robić uniki w ich stronę, starając się ciągle przeskoczyć za ich plecy.
Build dla maga - jak pokonać?
Starcie z Rycerzem Tygla może być sporym wyzwaniem dla graczy walczących za pomocą magii. Głównie dlatego, że rycerz idąc w Waszą stronę, prawie zawsze trzyma wyciągniętą tarczę, która blokuje większość obrażeń. Obrażenia blokowane są nawet, gdy zaklęcie uderza w plecy wroga!
Do tej walki możecie odpowiednio się przygotować, posiadając czar Wilcza Pułapka Mieczy. Czar ten dopiero po kilku sekundach zaczyna podążać za przeciwnikiem. Dlatego też Waszą taktyką powinno być wytworzenie trzech lub czterech takich pocisków z bezpiecznej odległości, a następnie podejście do bossa i sprowokowanie go do wykonania ataku.
Dzięki takiej taktyce, pociski zaczną lecieć w stronę przeciwnika i zadawać duże obrażenia, ponieważ sprowokowany Rycerz Tygla, zacznie wykonywać ataki, nie broniąc się przed nimi za pomocą tarczy.
Jego ataki nie są szybkie, dlatego podczas prowokowania, nie spamujcie unikami, tylko po jednym wykonanym uniku, poczekajcie na drugi atak i ponownie wykonajcie unik. Często Rycerz Tygla opóźnia ataki i nie robi dwóch ataków w krótkim czasie.
Następnie po udanym uniku, odbiegnijcie od niego na bezpieczną odległość i ponownie zacznijcie wykonywać tę samą taktykę, aż do momentu, w którym zacznie się druga faza.
Druga faza nieco zmienia styl walki, gdyż boss staje się niebezpieczny również na średnim dystansie. Zacznie on wznosić się w powietrze za pomocą swoich skrzydeł, a następnie lecieć w Waszą stronę w linii prostej. Wykonajcie unik na wprost niego, gdy będzie blisko, a następnie castujcie swoje zaklęcia.
Rycerz Tygla posiada również atak ogonem. Czasem może się zdarzyć, że po wylądowaniu, zaatakuje on dwa razy ogonem. Pierwszy atak ogonem będzie miał mały zasięg, natomiast zaraz po pierwszym, wykona drugi atak, zwiększając zasięg. Bądźcie przygotowani na unik.
To samo tyczy się jego standardowych ataków. Jeśli podczas unikania jego ataków mieczem, zrobicie unik w bok, lub za jego plecy, bądźcie przygotowani na kolejny unik, gdyż wtedy zacznie używać swojego ogona do ataku.
Build w zwarciu - jak pokonać?
Rycerze Tygla to wymagający przeciwnicy. Niemal zawsze używają tarczy i odsłonięci są jedynie podczas wykonywania ataków. Pozostaje więc podjudzanie ich do ofensywy poprzez zbliżanie się do nich, a następnie wykonanie uniku w ich stronę - starając się jednocześnie znaleźć za ich plecami.
Jeśli czujecie się pewniej, możecie parować ich ataki - to przerwie ich kombinacje, a dodatkowo może pozbawić ich równowagi, dając Wam okazję do wykonania krytycznego ciosu. Ta taktyka wymaga jednak dobrego wyczucia.
Rycerze Tygla walczą bardzo agresywnie, najczęściej używając miecza. Łatwo odczytać (lub sparować) te ataki. Gorzej jest z tupnięciem, które zaburza podłoże przed nim. Jeśli zostaniecie tym trafieni, Wasza postać zostanie wyrzucona do góry i będzie przez chwilę narażona na kolejne ataki.
Jeśli obronicie to tarczą, najprawdopodobniej będziecie ogłuszeni i przez krótki czas niezdolni do zrobienia czegokolwiek. Lepiej więc unikać go przewrotem w stronę przeciwnika. Miejcie jednak uwadze, że po tupnięciu przeciwnik przechodzi często do innych ataków. W takiej sytuacji pozostaje parowanie lub kolejne uniki.
Jeśli zbijecie mu ponad połowę PŻ, przejdzie w drugą fazę. Gdy znajdujecie się od niego w średniej odległości, najpewniej wzbije się w powietrze i spróbuje Was zaatakować pikując w dół. W tym przypadku dobrze jest zrobić unik w jego stronę.
Po przelocie przeciwnik znajdzie się najpewniej stosunkowo daleko od Was. W takiej sytuacji najczęściej używa maksymalnie dwóch ataków magicznym ogonem, zwiększając zasięg drugiego ataku.
Dlatego nie próbujcie unikać ogona robiąc przewrót do tyłu. Prawdopodobnie skończy się na tym, że niepotrzebnie się od niego oddalicie i znów wzbije się do góry. Pomiędzy kolejnymi atakami jest krótka przerwa, dlatego nie wykonujcie uników raz za razem, a odczekajcie ułamek sekundy.
Kiedy przyjdzie Wam walczyć z Ordovisem, najpierw zlikwidujcie jego pomocnika z włócznią. W tej walce dobrze mieć towarzysza, co da Wam multum okazji do zaatakowania inaczej niż od frontu. Uważajcie na wystrzał z włóczni od drugiego Rycerza Tygla. Zwykle wykonuje go, gdy mocno się oddalicie. Do tej walki też warto skorzystać z uzbrojenia, które dobrze chroni zarówno przez fizycznymi atakami, jak i tymi opartymi o świętą magię.
Nowym atakiem jest ten, w którym Siluria obraca mieczem nad głową, a następnie wykonuje skok, który zakańcza uderzeniem w ziemię i wywołaniem wybuchu. Ten znów lepiej unikać robiąc przewrót w stronę przeciwnika. Znaleźć się tym samym za plecami przeciwnika i wykonać kilka ataków.
Obaj przeciwnicy lubią też posłużyć się sztyletem i próbować Was nadziać. Standardowo w takich sytuacjach towarzysz Wam nie pomoże, bo przeciwnik w tym momencie jest nietykalny. Żeby się przed tym uchronić, możecie albo wykonać idealny unik, albo zacząć uciekać sprintem.
Kiedy zlikwidujecie Rycerza Tygla, Ordovis stanie się bardziej agresywny. Pozostaje tutaj zastosowanie wszystkich znanych Wam taktyk, bo poza wymienionymi wcześniej atakami, reszta przebiega podobnie.
Rycerz Tygla Siluria nie korzysta z tarczy. Zamiast miecza ma też włócznię. Fakt, że nie używa tarczy nie oznacza, że daje więcej szans na zaatakowanie. Tym samym znów lepiej nie podejmować ataku od frontu, a próbować stosować tę samą taktykę co przy poprzednich wariantach.