Elden Ring: Klasy postaci - statystyki, charakterystyka Elden Ring poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Elden Ring znajdziecie opisy wszystkich klas wraz z ich statystykami.
Ostatnia aktualizacja: 25 lutego 2022
Na poniższej stronie poradnika do Elden Ring opisaliśmy wszystkie dostępne w grze klasy postaci. Przedstawiamy ich charakterystykę, statystyki i mocne strony.
- Informacje ogólne
- Włóczęga (Vagabond)
- Wojownik (Warrior)
- Astrolog (Astrologer)
- Bohater (Hero)
- Bandyta (Bandit)
- Prorok (Prophet)
- Samuraj (Samurai)
- Więzień (Prisoner)
- Konfesor (Confessor)
- Łajdak (Wretch)
Informacje ogólne
Klasa startowa to swoiste pochodzenie Waszego bohatera. Wybór ten determinuje początkowe statystyki stworzonej przez Was postaci i ekwipunek, z jakim rozpoczniecie przygodę w Elden Ring. Decyzja wpływa znacząco na pierwsze godziny rozgrywki.
Różnice między klasami zaczną się jednak z czasem zacierać i przestaną mieć większe znaczenie wraz z czynionymi przez Was postępami. Nie ma złego wyboru, więc czujcie się swobodnie, by wybrać klasę najbardziej pasującą pod preferowany przez Was styl rozgrywki.
Włóczęga (Vagabond)
To klasa wytrzymałych i dobrze opancerzonych rycerzy. Wygnani ze swojego kraju włóczędzy dobrze spisują się w walce bronią białą. Musicie jednak pamiętać, że decydując się na tę klasę będziecie musieli zdjąć hełm lub halabardę. W innym wypadku przekroczycie 70% załadunku przedmiotów i nie będziecie mogli wykonywać funkcjonalnego uniku przewrotem.
Włóczęga standardowo nie może posługiwać się magią, ale jeśli zainwestujecie w statystyki wiary i mądrości otworzycie sobie dostęp do podstawowych zaklęć leczących i zaklinających broń. To klasa dla osób, które chcą wytrzymałą postać z dużą ilością zdrowia i potrafiącą władać ciężkim orężem.
- Poziom - 9
- Witalność (Vigor) - 15
- Umysł (Mind) - 10
- Wytrzymałość (Endurance) - 11
- Siła (STR) - 14
- Zręczność (Dexterity) - 13
- Mądrość (Intelligence) - 9
- Wiara (Faith) - 9
- Mistycyzm (Arcane) - 7
Wojownik (Warrior)
Uzbrojeni w bliźniacze ostrza wojownicy to klasa w sam raz dla osób preferujących walkę lżejszą bronią białą. Wojownicy odznaczają się najwyższym współczynnikiem zręczności, co sprawia, że idealnie walczą za pomocą sztyletów, włóczni, zakrzywionych ostrzy i ogólnie orężem skalującym się ze zręcznością.
Klasa rozpoczyna przygodę uzbrojona w parę bułatów. To styl rozgrywki dla osób przekładających szybkość nad witalność. Sprawdzi się idealnie dla osób, które pragną przytłoczyć przeciwnika gradem błyskawicznych ataków. Inwestując kilka statystyki w wiarę i mądrość otworzycie sobie drogę do rzucania podstawowych czarów leczących oraz prostego zaklinania broni.
- Poziom - 8
- Witalność (Vigor) - 11
- Umysł (Mind) - 12
- Wytrzymałość (Endurance) - 11
- Siła (STR) - 10
- Zręczność (Dexterity) -16
- Mądrość (Intelligence) - 10
- Wiara (Faith) - 8
- Mistycyzm (Arcane) - 7
Astrolog (Astrologer)
Astrologowie są świetną bazą dla buildów nastawionych na rzucanie zaklęć. Spisują się idealnie jako kombinacja statystyk mądrości i mistycyzmu. Startują również z wysokim współczynnikiem umysłu. Potrafią władać magią zarówno wymierzoną w pojedynczego przeciwnika, jak i zaklęciami obszarowymi raniącymi kilka celów jednocześnie.
Nie radzą sobie najlepiej bronią białą, ale są uzbrojeni w krótki miecz, którego używają w sytuacjach kryzysowych. To klasa dla osób, które chcą pokonywać przeciwników na odległość za sprawą różnorodnych i destrukcyjnych czarów.
- Poziom - 6
- Witalność (Vigor) - 9
- Umysł (Mind) - 15
- Wytrzymałość (Endurance) -9
- Siła (STR) - 8
- Zręczność (Dexterity) -12
- Mądrość (Intelligence) - 16
- Wiara (Faith) - 8
- Mistycyzm (Arcane) - 9
Bohater (Hero)
Bohater to odpowiednik klasy Wojownika, ale nastawiony głównie na siłę. Ma najwyższą statystykę siły ze wszystkich dostępnych klas. Włada ciężką bronią, która robi użytek z jego tężyzny fizycznej.
Bohater cechuje się za to poniżej przeciętną zręcznością, co znacznie ogranicza wybór broni, którymi potrafi się posługiwać bez inwestowania w tę statystykę. Ma też najniższy potencjał magiczny ze wszystkich klas. To postać dla osób, które pragną zadawać potężne uderzenia za pomocą wielkich broni.
- Poziom - 7
- Witalność (Vigor) - 14
- Umysł (Mind) - 9
- Wytrzymałość (Endurance) - 12
- Siła (STR) - 16
- Zręczność (Dexterity) - 9
- Mądrość (Intelligence) - 7
- Wiara (Faith) - 8
- Mistycyzm (Arcane) - 11
Bandyta (Bandit)
Bandyci to skrytobójcy. Specjalizują się w walce bronią dystansową oraz cichym skradaniem za plecy wroga. Polegają w dużej mierze na zadawaniu krytycznych obrażeń i raczej unikają frontalnej konfrontacji, gdy jest to tylko możliwe
W razie wykrycia ich styl walki opiera się na parowaniu wrogich ataków i dźganiu przeciwnika w plecy. To klasa przede wszystkim dla wprawionych graczy z bardzo dobrym wyczuciem czasu. Postać bandyty wyposażona jest dodatkowo w krótki łuk.
- Poziom - 5
- Witalność (Vigor) - 10
- Umysł (Mind) - 11
- Wytrzymałość (Endurance) - 10
- Siła (STR) - 9
- Zręczność (Dexterity) - 13
- Mądrość (Intelligence) - 9
- Wiara (Faith) - 8
- Mistycyzm (Arcane) - 14
Prorok (Prophet)
To odpowiednik Astrologa, który jednak przekłada wiarę nad statystykę mądrości. Jest nieco lepiej wyszkolony, więc potrafi w umiarkowanym stopniu posługiwać się bronią białą. Prorok ma dostęp do szerokiego zestawu zaklęć bazujących na wierze.
Potrafi atakować zaklęciami żywiołu ognia oraz zadawać obrażenia z kategorii świętych. Klasa potrafi także rzucać czary lecznice oraz zaklęcia typowo sytuacyjne, wspierające nas w określonych warunkach. To postać dla osób poszukujących bardziej wszechstronnego maga.
- Poziom - 7
- Witalność (Vigor) - 10
- Umysł (Mind) - 14
- Wytrzymałość (Endurance) - 8
- Siła (STR) - 11
- Zręczność (Dexterity) - 10
- Mądrość (Intelligence) - 7
- Wiara (Faith) - 16
- Mistycyzm (Arcane) - 10
Samuraj (Samurai)
Samurajowie to dumni wojownicy, którzy podobnie jak Włóczędzy specjalizują się mocno w walce bronią białą. Są jednak bardziej nastawieni na zręczność i wszechstronność - w mniejszym stopniu opierają się na przetrwaniu i czystej sile.
Potrafią posługiwać się bronią dystansową i od początku są uzbrojeni w długi łuk. Robią także użytek z ostrej katany wyprowadzając szybkie dwuręczne wymachy. To wszechstronna i zręczna klasa łącząca walkę na dystans ze starciami w zwarciu.
- Poziom - 9
- Witalność (Vigor) - 12
- Umysł (Mind) - 11
- Wytrzymałość (Endurance) - 13
- Siła (STR) - 12
- Zręczność (Dexterity) - 15
- Mądrość (Intelligence) - 9
- Wiara (Faith) - 8
- Mistycyzm (Arcane) - 8
Więzień (Prisoner)
Obdarci z elitarnego statusu społecznego więźniowie to klasa hybrydowa. Postać łączy walkę mieczem i magię. Potrafi rzucać zaklęcia poprawiające szybkość oraz zyskuje tym samym dodatkowe bonusy poprzez inwestowanie w zręczności.
Początkowo nie potrafi równać się z Astrologami lub Wojownikami, ale ukazuje swój potencjał, gdy gracz zdobędzie już dostęp do lepszych broni i zaawansowanych czarów. To klasa dla osób, które zręcznie walczyć bronią białą, ale również mieć dostęp do części zaklęć, jakimi dysponują Astrologowie.
- Poziom - 6
- Witalność (Vigor) - 11
- Umysł (Mind) - 12
- Wytrzymałość (Endurance) - 11
- Siła (STR) - 8
- Zręczność (Dexterity) - 14
- Mądrość (Intelligence) - 14
- Wiara (Faith) - 6
- Mistycyzm (Arcane) - 9
Konfesor (Confessor)
Konfesor jest klasą defensywną nastawioną na walkę w bliskim kontakcie. Posiada dostęp do zaklęć odnawiających. Zapewnia w porządku obronę i ofensywę poprzez zbalansowane statystyki.
Nie wyróżnia się jednak w żadnym kierunku i nie posiada z góry ustalonej specjalizacji. To dobra klasa dla początkujących, którzy szukają stylu rozgrywki w nieco większym stopniu wybaczającym popełniane błędy.
- Poziom - 10
- Witalność (Vigor) - 10
- Umysł (Mind) - 13
- Wytrzymałość (Endurance) - 10
- Siła (STR) - 12
- Zręczność (Dexterity) - 12
- Mądrość (Intelligence) - 9
- Wiara (Faith) - 14
- Mistycyzm (Arcane) - 9
Łajdak (Wretch)
Łajdak to w zasadzie czysta karta dla osób już zaznajomionych z rozgrywką. Oferuje największą wolność w samodzielnym przydzielaniu statystyk i tworzeniu swojego buildu. To postać dla osób, które nie chcą polegać na z góry zdefiniowanej klasie opcja dla bardziej wprawionych graczy.
Postać łajdaka rozpoczyna przygodę uzbrojona wyłącznie w maczugę i nie posiada żadnej obrony. Oznacza to, że początek przygody będzie wyraźnie trudniejszy, przynajmniej do czasu zdobycia pierwszej zbroi i sensowniejszej broni.
- Poziom - 1
- Witalność (Vigor) - 10
- Umysł (Mind) - 10
- Wytrzymałość (Endurance) - 10
- Siła (STR) - 10
- Zręczność (Dexterity) - 10
- Mądrość (Intelligence) - 10
- Wiara (Faith) - 10
- Mistycyzm (Arcane) - 10