Elden Ring: Magmowy Żmij Makar (Magma Wyrm Makar) - boss, jak pokonać? Elden Ring poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Elden Ring dowiecie się jak pokonać bossa w Jeziornej Liurni (Liurnia of the Lakes), Magmową Żmiję Makara (Magma Wyrm Makar).
Ostatnia aktualizacja: 28 czerwca 2022
Ta strona poradnika do gry Elden Ring zawiera porady jak pokonać bossa, który znajduje się w Jeziornej Liurni (Liurnia of the Lakes), a mowa dokładnie o Magmowej Żmii Makarze (Magma Wyrm Makar). oraz o jego wersjach, które znajdują się w innych regionach.
Lokacje
Magmowy Żmij Makar (Magma Wyrm Makar) w Jeziornej Liurnii (Liurnia of the Lakes):
Pierwszy raz spotkacie bossa w Jeziornej Liurnii (Liurnia of the Lakes), a dokładniej przy miejscu łaski Urwisko usiane ruinami (Ruin-Strewn Precipice).
Magmowy Żmij (Magma Wyrm) w Caelid:
Druga wersja bossa znajduje się w Caelid, a dokładniej w Tunelu Gael (Gael Tunnel).
Magmowy Żmij (Magma Wyrm) na Górze Gelmir (Mt. Gelmir):
Trzecia wersja bossa znajduje się na Górze Gelmir (Mt. Gelmir) w jeziorze lawy.
Magmowy Żmij (Magma Wyrm) w Wulkanicznym Dworze (Volcano Manor):
Czwarta wersja bossa znajduje się w Wulkanicznym Dworze (Volcano Manor). Musicie zjechać klatką na dół, zamiast do góry, aby dostać się do jeziora lawy, w którym się znajduje.
Wielki Żmij Theodorix (Magma Wyrm Makar) w Uświęconej Śnieżnej Równinie (Consecrated Snowfield):
Wielki Żmij Theodorix (Great Wyrm Theodorix) znajduje się w Uświęconej Śnieżnej Równinie (Consecrated Snowfield), niedaleko Jaskini porzuconych (Cave of the Forlon).
Nagroda za pokonanie
Za pokonanie Magmowego żmija Makara (Magma Wyrm Makar) otrzymacie 18000 Run, Serce Smoka (Dragon Heart) oraz broń Łuskowy miecz magmowego żmija (Magma Wyrm's Scalesword).
Za pokonanie wersji bossa, która znajduje się w Caelid, otrzymacie Serce Smoka (Dragon Heart), broń typu katana, Woal księżyca (Moonveil) oraz 7500 Run.
Gdy pokonacie wersję bossa na Górze Gelmir (Mt. Gelmir) otrzymacie tylko Serce Smoka (Dragon Heart) oraz 19000 Run.
Wersja bossa znajdująca się w Wulkanicznym Dworze (Volcano Manor) nagrodzi Was Sercem Smoka (Dragon Hear) oraz 5044 Run.
Ostatnia wersja bossa znajdująca się w Uświęconej Śnieżnej Równinie (Consecrated Snowfield) nagrodzi Was Sercem Smoka x3 (Dragon Heart x3) oraz 180000 Run.
Porady ogólne
- Magmowy żmij to boss o dużych rozmiarach, jego ataki mają duży zasięg, są jednakże bardzo powolne.
- Słabym punktem Magmowego Żmija jest głowa. Jeśli sytuacja na to pozwoli, celujcie głównie w głowę. Istnieje duża szansa, że po kilku atakach w jego czuły punkt, padnie na ziemię i przez chwilę będzie oszołomiony.
- Boss jest odporny na większość nakładanych statusów.
- Boss posiada również wysoką odporność na obrażenia od ognia. Głównie dlatego, że jego ciało pokryte jest skałą.
- Do walki możecie skorzystać z prochów. Całkiem dobrze poradzą sobie tutaj pojedyncze jednostki jak np. Oleg, Latenna, Naśladowca lub Meduza.
- Makar może zionąć magmą pod swoimi stopami. Jeśli zauważycie, że stoi na dwóch nogach oraz unosi swoją głowę w górę, po chwili zacznie wykonywać ten ruch. Zadaje on duże obrażenia od ognia.
- Do walki możecie przyzwać NPC imieniem Wielki Tragoth Rogaty (Great Horned Tragoth). Okaże się bardzo przydatny w walce, bo potrafi dość długo przetrwać i przy tym bardzo skutecznie odciągać uwagę przeciwnika. Jego znak znajdziecie po prawej stronie przed mgłą.
- Przeciwnik ma wysoką odporność na status krwawienia, ale nie oznacza to, że jest niewrażliwy. Toteż posiadanie broni o takich właściwościach może okazać się przydatne.
- Przed walką warto odziać się w zbroję, która ochroni przed obrażeniami ognia. Wiele ataków Makara w ten sposób działa.
Build dla maga - jak walczyć?
Za pierwszym razem, gdy znajdziecie się na jego arenie, boss pojawi się dopiero po chwili, wychodząc zza ściany. Jest to dobry czas, aby skorzystać z pomocy prochów. Wybierzcie coś, co będzie mogło z daleka prowokować bossa lub coś, co wytrzyma duże obrażenia bossa.
W momencie, w którym zacznie on szarżować na Was, jest to dobra okazja, aby skorzystać z dalekosiężnych, powolnych czarów jak np. Wilcza Pułapka Mieczy (Magic Glintblade), Wielki Łuk Loretty (Loretta's Greatbow), czy z Komety Azura (Comet Azure) jeśli jesteście w posiadaniu tego czaru.
Pamiętajcie o tym, aby celować głównie w głowę. Jest to jego wrażliwe miejsce. Po kilku atakach magicznych z rzędu, będziecie w stanie ogłuszyć bossa na tyle, aby móc podejść do niego i zadać krytyczny cios lub skorzystać z potężniejszego czaru.
Pamiętajcie, aby być w ciągłym ruchu. Boss mimo, że nie należy do najszybszych przeciwników, nadrabia zasięgiem ataku. Najlepiej obrać taktykę: rzucenie dwóch czarów i odbiegnięcie od bossa.
Gdy zdrowie bossa spadnie poniżej 50%, zacznie on walczyć na dwóch nogach. Jego ataki będą posiadały jeszcze większy zasięg, głównie dlatego, że będzie walczyć za pomocą Łuskowego miecza. Uważajcie głównie na atak, w którym boss unosi broń nad swoją głową.
Po chwili, uderzy z całą siłą w miejsce, gdzie się znajdujecie. Odsuńcie się na bezpieczną odległość lub wykonajcie unik w momencie, gdy miecz uderzy w ziemie. Po tym ataku boss będzie przez chwilę bezbronny, jest to dobry moment na dalsze rzucanie zaklęć.
Build w zwarciu - jak walczyć?
Po przekroczeniu mgły macie chwilę na przyzwanie prochów. Przydatne okażą się Prochy latającego marionetkowego żołnierza, bo ich ataki mogą przyśpieszyć narzucanie statusu krwawienia, co ostatecznie Makarowi zada dość spore obrażenia. Poza tym potrafią całkiem długo przetrwać i są świetne w odwracaniu uwagi wroga. Nie mają za dużo HP, więc trzeba uważać, żeby żmij nie atakował ich bez przerwy.
Dobrze zrobicie jeśli jak najszybciej udacie się za plecy przeciwnika i jak najczęściej będziecie tam pozostawać. W ten sposób unikniecie wielu jego ognistych ataków, które też długo pozostają na podłożu zadając bardzo duże obrażenia. Uważajcie jednak na obrót przeciwnika, podczas którego zaatakuje ogonem.
Jednym z ataków przeciwnika jest ten, w którym szarżuje przed siebie zionąc ogniem. Jeśli zauważycie, że unosi łeb do góry, a z jego pyska leje się lawa, czym prędzej zejdźcie z jego drogi. W przeciwnym razie zostaniecie nie tylko potrąceni, ale też poważnie poparzeni, bo lawa która się z niego wydobędzie dość długo zostaje na ziemi.
W połowie walki zauważycie, że staje na tylnych nogach, a z jego pyska leje się lawa. Oznacza to, że za niedługo zaatakuje swoim mieczem. W pierwszej chwili od rozpoczęcia tego ataku wytworzy wielką kałużę lawy przed sobą, a następnie uniesie broń oburącz nad głowę i potężnie uderzy w ziemię. Najlepiej żebyście w takim momencie byli za jego plecami - unikniecie tego dewastującego uderzenia i zyskacie okazję do zadania obrażeń.
Od tej pory Magmowy Żmij Makar będzie atakować swoim mieczem i poruszać się na tylnych nogach. Do końca walki trzymajcie się jego lewej strony, co znacznie ułatwi unikanie kolejnych uderzeń. Bądźcie gotowi na wykonywanie uników w momencie kiedy miecz ma uderzyć w ziemię, bo czasem jego zasięg może Was dosięgnąć nawet gdy znajdujecie się za ogonem wroga. Przeciwnik w tej fazie miesza potężne uderzenia mieczem z wypluwaniem lawy.
Oprócz tego Makar bierze też czasami potężny zamach, by następnie wykonać obrót i zakończyć całość potężnym uderzeniem w ziemię. W takiej chwili krążcie wokół niego trzymając się jego lewej strony, a unikniecie ataku i będziecie mogli go zranić. Po kilku chwilach powinno się Wam udać zgładzić przeciwnika.