Shadow of the Erdtree: Jak pokonać bossa Hrabia Ymir, Matka Palców (Count Ymir, Mother of Fingers)? Elden Ring poradnik, solucja
Hrabia Ymir (Count Ymir) jest jednym z pobocznych bossów w dodatku Shadow of the Erdtree do gry Elden Ring. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak z nim walczyć i jakie nagrody otrzymacie za jego pokonanie.
Ostatnia aktualizacja: 10 lipca 2024
Hrabia Ymir, Matka Palców (Count Ymir, Mother of Fingers) jest jednym z bossem w dodatku Shadow of the Erdtree. Stawicie mu czoła w Katedrze Manus Metyr - zaatakuje was on, gdy powrócicie tam po pokonaniu bossa Metyra, Matka Palców. Walka z nim jest zakończeniem questu Ymira i Jolan. Boss jest opcjonalny - nie musicie go pokonać by kontynuować DLC. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak walczyć z bossem i jakie nagrody otrzymacie za jego pokonanie.
Nagroda za pokonanie
Za pokonanie bossa otrzymacie dzwonek kulisty Ymira (możecie dzięki niemu kupować jego asortyment w Twierdzy Okrągłego Stołu), Matczyny Kostur i odzienie Wysokiego Kapłana.
Ymir w pigułce
- Przed walką z Ymirem musicie zmierzyć się z Jolan - dzierży ona katanę, którą trzyma oburącz lub z małym puklerzem. To czyni ją bardzo podatną na ofensywę, ponieważ jej działania łatwo przerwać, sama zaś nie może w pełni blokować waszych ataków.
- Bądźcie ostrożni, gdy Jolan skieruje katanę w bok, trzymając ją w jednej dłoni - zaraz wykona kilka bardzo szybkich cięć wokół siebie. Odsuńcie się od niej by wyminąć atak.
- Uważajcie głównie na ataki z wyskoku oraz na szybkie podwójne cięcie na wprost.
- Ymir nie jest groźny sam z siebie - głównym zagrożeniem są czołgające się palce, które boss przyzywa w czasie walki. Pozbywajcie się ich w pierwszej kolejności, ponieważ są groźniejsze od samego bossa.
- Walcząc z palcami trzymajcie oko na Ymirze - będzie on strzelał w was samonaprowadzającymi, magicznymi pociskami, których musicie unikać.
- Gdy już pozbędziecie się palców i zbliżycie się do Ymira, będzie on niemal bezbronny - może tylko zadawać bardzo słabe ciosy kosturem lub rzucić czar odpychający uderzając bronią w ziemię.
- Okazjonalnie boss będzie próbował uciec teleportując się - ścigajcie go, a zginie bardzo szybko.
Jak pokonać Ymira?
W porównaniu z Metyrą, Ymir nie powinien sprawić wam niemal żadnych problemów. Zanim stawicie mu czoła, będziecie musieli zmierzyć się z Jolan. Dzierży ona katanę i puklerz - lekkie uzbrojenie oznacza, że bardzo łatwo ją zachwiać i przerwać jej ataki. Grając agresywnie możecie więc ją bardzo szybko wyeliminować. Uważajcie głównie na jej ataki z wyskoku oraz na szybkie podwójne cięcie na wprost.
Jej najgroźniejszym atakiem jest szybka seria cięć wokół niej - odsuńcie się od Jolan gdy uniesie ona katanę w bok, trzymając ją jedną ręką. Nie musicie oddalać się zbyt daleko by kompletnie wyminąć cios, ma on bowiem krótki zasięg.
Po pokonaniu Jolan, na arenie pojawi się Ymir. Sam boss również nie jest zbyt groźny - groźniejsi są przeciwnicy, których przyzywa. Ymir trzyma się od was na dystans okazjonalnie przyzywając czołgające się palce. Pozbywajcie się ich od razu, ale trzymajcie też oko na Ymira - będzie on strzelał w was magicznymi pociskami, których musicie unikać. Gdy z klatki piersiowej Ymira zacznie wydobywać się brązowy gaz, oznacza to, że zaraz zacznie przyzywać wrogów.
Gdy już pozbędziecie się palców i zbliżycie się do Ymira, hrabia okaże się niemal bezbronny. Potrafi on jedynie zadawać bardzo słabe ciosy kosturem lub rzucać wokół siebie czar odpychający uderzając kosturem w ziemię. Okazjonalnie Ymir może spróbować uciec teleportując się z dala od was - ścigajcie go, a szybko opróżnicie jego mało obfity pasek zdrowia.