Shadow of the Erdtree: Jak pokonać bossa Rellana, Rycerz bliźniaczych księżyców (Rellana, Twin Moon Knight)? Elden Ring poradnik, solucja
Rellana, Rycerz bliźniaczych księżyców (Rellana, Twin Moon Knight) jest jednym z głównych bossów w dodatku Shadow of the Erdtree do gry Elden Ring. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak z nią walczyć i jakie nagrody otrzymacie za jej pokonanie.
Ostatnia aktualizacja: 9 lipca 2024
Rellana, Rycerz bliźniaczych księżyców (Rellana, Twin Moon Knight) jest jednym z bossów w dodatku Shadow of the Erdtree. Stawicie jej czoła na końcu lokacji Zamek Ensis w regionie Cmentarna równina, gdzie zaczyna się dodatek. Boss jest obowiązkowy - musicie ją pokonać by kontynuować DLC. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak walczyć z bossem i jakie nagrody otrzymacie za jej pokonanie.
Nagroda za pokonanie
Za pokonanie bossa otrzymacie 240,000 run oraz Wizerunek rycerza bliźniaczych księżyców (Remembrance of the Twin Moon Knight), który możecie wymienić na:
- Podwójne ostrze Rellany (Rellana's Twinblades) - lekki wielki miecz, unikatowy moveset korzystający z dwóch mieczy naraz, gdy dzierży się broń oburęcznie,
- Bliźniacze księżyce Rellany (Rellana's Twin Moons) - czar, ogromny atak obszarowy.
Rellana, Rycerz bliźniaczych księżyców w pigułce
- Rellana jest bardzo agresywnym bossem, która naciera na was niemalże bez przerwy.
- Większość kombinacji ataków Rellany kończy się cięciem oboma mieczami naraz - wtedy jesteście bezpieczni i możecie się uleczyć lub wyprowadzić kontratak.
- Rellanę dość łatwo jest powalić na kolana, pozwalając na zadanie ciosu krytycznego i wypicie mikstury leczniczej.
- Magiczne sztylety Rellany polecą w waszą stronę od razu gdy przyzwie je przed sobą i z drobnym opóźnieniem gdy przyzwie je nad sobą.
- Jeśli jesteście blisko gdy Rellana wystrzeli magiczne sztylety sprzed siebie, boss natychmiast potem skoczy w waszą stronę i zada pojedynczy cios - po tym ciosie jest chwilowo podatna na ataki.
- By uniknąć ataku ogromnym magicznym mieczem musicie wykonać unik, poczekać mikroskopijną chwilę i wykonać ponowny unik.
- Niektórych ataków Rellany można uniknąć bardzo precyzyjnym okrążaniem bossa, stojąc bardzo blisko niej.
- W drugiej fazie walki Rellana nasącza swoje miecze magią i ogniem - macie wtedy chwilę aby się uleczyć lub zadawać jej obrażenia.
- Blokując lub unikając ostatniego ciosu wrogiego combo w drugiej fazie próbujcie przemieścić się na bok Rellany by uniknąć pozostawianych przez jej cięcia eksplozji.
- Jeśli Rellana skieruje w waszą stronę miecz, ma zamiar wykonać jeden z dwóch ataków specjalnych - serię pięciu fal uderzeniowym magicznym mieczem (róbcie uniki na boki) lub ogniste tornado wokół siebie (oddalcie się unikając słupów ognia pojawiających się na ziemi).
- Pod koniec walki Rellana użyje wyjątkowo potężnego ataku - uniknijcie spadających księżyców skacząc dwa razy, a następnie zróbcie unik przed spadającą Rellaną.
Jak walczyć z Rellaną?
Rellana jest humanoidalnym przeciwnikiem dzierżącym dwa miecze. Jest bardzo agresywna i szybka - jej ataki nie zadają zbyt wysokich obrażeń, lecz kombinacje ciosów są długie a boss naciera na was niemal cały czas, zarówno wręcz (cięcia mieczami) i na dystans (magiczne sztylety i fale uderzeniowe). Będziecie mieli przez to bardzo mało czasu aby odetchnąć i się uleczyć.
Większość kombinacji ataków Rellany kończy się ciosem oboma mieczami naraz. Cios oboma mieczami (cięcie lub pchnięcie) zazwyczaj oznacza że macie chwilę na kontratak lub uleczenie się (wyjątkiem jest oburęczne cięcie na ukos, po którym natychmiast następuje drugie, identyczne cięcie). Bezpieczni jesteście również chwilę po pojedynczym cięciu z doskoku, który Rellana wykonuje gdy jest od was nieco oddalona lub po przyzwaniu magicznych sztyletów.
Niektórych kombinacji ciosów Rellany można uniknąć okrążając ją na boki stojąc bardzo blisko przy niej - zwłaszcza kombinację ciosów zakończoną oburęcznym pchnięciem. Okazjonalnie miecze bossa mogą zadawać wam obrażenia pomimo bloku - jest to nieregularne i nie można tego przewidzieć (możliwe, że jest to błąd wywołany długością mieczy bossa).
Atakami dystansowymi Rellany jest pojedyncza magiczna fala uderzeniowa lub magiczne sztylety. Jeśli pojawią się nad Rellaną, wystrzeli je ona z opóźnieniem - jeśli pojawią się przed nią, wystrzeli je od razu. Jednym z najgroźniejszych ataków Rellany są dwa cięcia ogromnym magicznym mieczem, najpierw pionowe, potem poziome. Atak ma ogromny zasięg, więc nie możecie przed nim uciec. Nie możecie go też skutecznie zablokować tarczą, ponieważ zadaje obrażenia magiczne. Musicie zrobić unik w odpowiednim momencie by uniknąć pionowego cięcia, odczekać mikroskopijną chwilę po zakończeniu animacji uniku, i wykonać ponowny unik przed poziomym cięciem.
Choć ataków Rellany nie przerwiecie własnymi, można ją dość łatwo powalić na kolana, pozwalając na cios krytyczny i wypicie mikstury leczniczej. Bossa najłatwiej powalić kontratakami po bloku, ciężkimi atakami i ciężkimi atakami z wyskoku.
Gdy Rellana straci połowę zdrowia rozpocznie się faza druga. Boss pokryje swoje miecze magią i ogniem - uważajcie, ponieważ animacja ta może was zranić. Po jej zakończeniu macie chwilę na atakowanie bossa. Ataki wręcz Rellany zadają teraz częściowe obrażenia magiczne i ogniste, przez co nie możecie ich w pełni zablokować - zwracajcie uwagę na swój poziom zdrowia.
W drugiej fazie Rellana zachowuje moveset z pierwszej fazy, lecz może teraz zakończyć niektóre kombinacje ataków magiczną falą uderzeniową lub opóźnioną ognistą eksplozją. Blokując lub unikając ostatniego ataku w kombinacji próbujcie przedostać się na bok bossa - w ten sposób unikniecie obrażeń od eksplozji. Przeciwniczka zyskuje również dwa ataki specjalne, których użyje gdy skieruje miecz w waszą stronę. Może ona wystrzelić w waszym kierunku pięć fal uderzeniowych (róbcie uniki na boki, na przemian na lewo i prawo) lub stworzyć wokół siebie ogniste tornado (oddalcie się od bossa omijając słupy ognia, które pojawiają się na arenie).
Pod koniec walki Rellana uniesie się w powietrze i przyzwie dwa księżyce. Rzuci ona nimi w ziemię, tworząc falę uderzeniową pokrywającą całą arenę, po czym sama uderzy w podłogę. Uniknijcie ataku skacząc dwa razy by uniknąć wybuchających księżyców, po czym zróbcie unik by uchronić się przed Rellaną.