Shadow of the Erdtree: Jak pokonać bossa Midra, Władca Oszalałego Płomienia (Midra, Lord of Frenzied Flame)? Elden Ring poradnik, solucja
Midra, Władca Oszalałego Płomienia (Midra, Lord of Frenzied Flame) jest głównym, lecz także opcjonalnym bossem w dodatku Shadow of the Erdtree do gry Elden Ring. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak z nim walczyć i jakie nagrody otrzymacie za jego pokonanie.
Ostatnia aktualizacja: 9 lipca 2024
Midra, Władca Oszalałego Płomienia (Midra, Lord of Frenzied Flame) jest jednym z bossów w dodatku Shadow of the Erdtree. Stawicie mu czoła w Włościach Midry (Midra's Manse), dungeonie umieszczonym na końcu Lasu Otchłani (Abyssal Woods) - regionu na południu mapy, do którego dotrzecie odnajdując sekretne wyjście z Donżonu cienia (Shadow Keep) i przechodząc przez Katakumby Ciemnego Światła (Darklight Catacombs) na południu. Jest to jeden z głównych bossów dodatku, ale walka z nim jest opcjonalna - nie musicie go pokonać by kontynuować DLC. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak walczyć z bossem i jakie nagrody otrzymacie za jego pokonanie.
Nagroda za pokonanie
Za pokonanie bossa otrzymacie 410,000 run i Wizerunek Władcy Oszalałego Płomienia (Remembrance of the Lord of Frenzied Flame), który wymienicie na:
- Wielki Miecz Potępienia (Greatsword of Damnation) - wielki miecz, zadaje częściowe obrażenia święte,
- Płomień Szału Midry (Midra's Flame of Frenzy) - inkantacja, przywołuje ogromną ognistą kulę plującą Oszalałym Płomieniem, póki gracz nie puści przycisku czaru.
Midra w pigułce
- Przed walką z Midrą musicie pokonać jego słabszą formę - to bardzo prosty przeciwnik.
- Boss ma bardzo prosty zestaw ruchów, ale pojedynczy błąd może was zabić - by zwyciężyć musicie nauczyć się jego ataków niemal do perfekcji.
- Trzymajcie się jak najbliżej bossa - jego ataki wręcz są proste i przewidywalne, ale jego ataki dystansowe są niezwykle niszczycielskie.
- Próbujcie okrążać Midrę podczas walki - niektórych ataków, takich jak wystrzał płomieni, unikniecie odchodząc na bok.
- Po pchnięciu mieczem wykonajcie unik w stronę bossa - Midra za chwilę dźgnie was ponownie, lecz drugie dźgnięcie zadaje obrażenia święte, których nie możecie w pełni zablokować.
- Midrę łatwo jest obalić na kolana i wystawić na cios krytyczny - używajcie ładowanych ataków, ciosów z wyskoku i kontrataków po bloku by łatwiej go powalić.
- Midra używa swojego najpotężniejszego ataku gdy zostanie mu 2/3 i 1/3 zdrowia - gdy uniesie się i zacznie intensywniej płonąć, uciekajcie od bossa sprintem wzdłuż prostokątnej areny i zróbcie unik tuż zanim uderzy w ziemię.
- W drugiej fazie walki wypatrujcie ataku chwytem - Midra wyskoczy w powietrze i spróbuje przybić was do ziemi mieczem i stworzy eksplozję. Zróbcie unik przed mieczem i ponowny unik z drobnym opoźnieniem gdy Midra wyrwie miecz z podłogi.
- Najgroźniejszym atakiem Midry w drugiej fazie jest kombinacja pięciu ciosów wyprowadzanych płonącym mieczem - róbcie uniki w stronę bossa by ominąć ogień pozostawiany na ziemi przed ciosy. Ostatni unik musicie wyprowadzić z opóźnieniem.
- Gdy Midra przywoła kulę ognia, zróbcie unik bardzo drobną chwilę po tym, gdy kula błyśnie, by ominąć eksplozję - Midra jest po tym ataku wyjątkowo odsłonięty na wasze ciosy.
Jak pokonać Midrę?
Przed właściwą walką z bossem musicie pokonać Midrę w jego słabszej formie. Boss jest w tej postaci wyjątkowo niegroźny i łatwo go zachwiać. Powinniście uważać jedynie na atak chwytem (wyskok w waszą stronę z rozłożonymi rękami) i krzykiem (przeciwnik przestaje się ruszać i zaczyna drżeć). Po pokonaniu Midry przyzwie on moc Oszalałego Płomienia (Frenzied Flame), rozpoczynając właściwe starcie.
Walka z Midrą jest jednocześnie bardzo prosta i wymagająca. Boss ma prosty zestaw ruchów i jest dość przewidywalny - posiada jednak kilka ataków, które zadają gigantyczne obrażenia. Sam ma także bardzo dużo zdrowia, starcie wymaga więc od was niemalże perfekcji, ponieważ pojedynczy błąd może was od razu zabić. Midra zazwyczaj zaczyna starcie podwójnym ognistym wystrzałem, wymagającym dwóch uników - jak najszybciej się do niego zbliżcie.
Podczas walki próbujcie trzymać się blisko Midry. Jego ataków mieczem i nożem łatwo uniknąć i można je zablokować. Ataki ogniem, których używa gdy jesteście od niego oddaleni, są zaś szalenie niebezpieczne, ponieważ zadają ogromne obrażenia i wszystkie mają bardzo krótkie, niemal jednakowe animacje, przez które trudno na nie zareagować. Jednym z nich jest np. ognisty laser, który pojawia się niemal bez ostrzeżenia. Trzymajcie się blisko przeciwnika i próbujcie okrążać go podczas walki - w ten sposób możecie ominąć wystrzał ognia, który czasami wplata w swoje kombinacje wręcz. Leczcie się także wyłącznie pomiędzy kombinacjami ataków bossa.
W pierwszej fazie walki większość ciosów wręcz bossa można w pełni zablokować dowolną tarczą posiadającą 100% redukcji obrażeń fizycznych. Uważajcie jednak na pchnięcie mieczem - Midra natychmiast wyprowadzi po nim drugie pchnięcie, które zadaje obrażenia święte. Gdy boss pchnie was mieczem, zróbcie unik w jego stronę próbując przemieścić się na jego bok by uniknąć świętego światła wydobywającego się z miecza.
Największą słabością Midry jest jego niska postawa - dość łatwo jest go obalić na kolana i wystawić na cios krytyczny. Postacie używające ciężkich broni, takich jak wielkie miecze, halabardy, młoty lub topory poradzą sobie więc z bossem nieco łatwiej. Niezależnie od waszej broni, warto jest skupiać się na atakach dobrze przełamujących posturę - ładowanych ciosach, ciosach z wyskoku i kontratakach po bloku.
Faza druga walki rozpocznie się, gdy Midra spadnie do około 2/3 zdrowia. Boss wzniesie się w powietrze, zacznie intensywniej płonąć i uderzy w ziemię, tworząc gigantyczną eksplozję, która prawdopodobnie zabije was od razu jeśli jesteście zbyt blisko. Uciekajcie sprintem wzdłuż prostokątnej areny i zróbcie unik gdy boss spadnie - uciekając w poprzek szybko traficie na ścianę i nie oddalicie się dostatecznie daleko. Po wykonaniu uniku natychmiast ponownie zbliżcie się do przeciwnika zanim wystrzeli w was atakiem dystansowym. Midra użyje tego ataku ponownie gdy zostanie mu około 1/3 zdrowia.
W fazie drugiej Midra zyskuje kilka nowych ataków. Jednym z nich jest atak chwytem - boss wyskoczy w powietrze i spróbuje przybić was do podłogi dźgnięciem z góry. Jeśli spudłuje, jego miecz wbije się w ziemię, a wyciągając go Midra wywoła dużą eksplozję wokół siebię. Musicie zrobić unik przed mieczem i zrobić drugi unik przed eksplozją gdy Midra wyrwie ostrze z podłogi.
Szczególnie niebezpieczne są ataki płonącym mieczem - Midra łączy je w kombinacje dwóch lub pięciu cięć. Każde cięcie rozrzuca ogień na ziemi przed bossem - jeśli dacie się trafić ostrzem możecie wpaść prosto w ogień, odnosząc podwójne obrażenia, które prawdopodobnie zabiją was od razu. Róbcie uniki w stronę bossa, próbując przedostać się na jego bok - w ten sposób ominiecie zarówno cięcia jak i ognia. Kombinacja dwóch cięć kończy się obrotowym cięciem z powietrza, zaś kombinacja pięciu cięć kończy się opóźnionym ciosem - bądźcie gotowi na unik z opóźnieniem.
Warto wspomnieć również o ataku ognistą kulą, którą Midra może przywołać w fazie drugiej. Kula przez chwilę zawisa obok bossa, błyska, po czym wybucha. Musicie wyczuć odpowiedni moment na unik, bardzo drobną chwilę po tym, jak kula zabłyśnie. Jeśli uda wam się uniknąć ataku, będziecie mieli kilka sekund na swobodne atakowanie bossa - Midra musi się pozbierać po przyzwaniu kuli.