Broń w Duke Nukem Forever poradnik Duke Nukem Forever
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
W przeciwieństwie do poprzedniej części, w Duke Nukem Forever możesz mieć przy sobie maksymalnie dwie bronie, które możesz wymieniać dowolną ilość razy. Jedyny wyjątek stanowią ładunki wybuchowe (bomby i miny), które stanowią osobną kategorię i zawsze możesz je mieć przy sobie .
Walka wręcz (pięści, kolba broni)
Co tu dużo pisać - pięści to skuteczna ale ryzykowna broń, wymagająca walki w zwarciu. Czym innym jest natomiast atak kolbą broni, którym można np. dobić przeciwnika. |
Pistolet M1911
Colt M1911 to pozłacany i grawerowany ulubieniec Duke'a. Jest to bardzo skuteczna broń na każdy dystans. Ponadto strzały w głowę z tej broni zadają poczwórne obrażenia, a atak wręcz jest dwukrotnie szybszy, niż w przypadku jakiejkolwiek innej broni w grze. Występuje również druga odmiana tej broni, której używają oddziały EDF, ale różni się tylko wyglądem. |
Shotgun
Klasyczna strzelba jaką znamy już z poprzedniej części gry. Najskuteczniejsza na krótkie dystanse, jako że wraz z odległością od celu zwiększa się rozprysk śrutu. Przeładowanie odbywa się po jednym pocisku i pozwala na oddanie strzału nawet po załadowaniu tylko jednego. |
Ripper
To również broń znana z poprzedniej części. Trzylufowy karabin, który bardzo szybko opróżnia magazynek i jest bardzo skuteczny przeciwko dużym grupom przeciwników. |
Devastator
Najmocniejsza broń w całej grze z doskonałym stosunkiem obrażeń na sekundę. Każda z luf wypluwa rakietę o bardzo dużej celności, które maleje jednak wraz z odległością. Pojedyncze rakiety są znacznie słabsze niż te wystrzeliwane z rakietnicy, ale szybkość z jaką zostają wystrzeliwane nadrabia to w dwójnasób. |
Shrink Ray
Pocisk energetyczny wystrzelony z tej broni pomniejsza przeciwników, jednocześnie 10-krotnie osłabiając ich bronie. Pomniejszonych przeciwników można z łatwością zdeptać - wystarczy spojrzeć w dół i przejść po nich, rozmazując ich po podłodze. |
RPG
Rakietnica działa w dwóch trybach. W pierwszym trybie rakiety lecą prosto, tam gdzie zostały wycelowane. Jeżeli jednak przytrzymasz celownik na wrogu, rakieta zablokuje się na celu i będzie za nim podążać. |
Pipe Bomb
Zdalnie zdetonowana bomba rurowa. W przeciwieństwie do pozostałych broni można ją mieć zawsze przy sobie, nawet jeśli mamy już przy sobie dwie inne bronie. Po wyrzuceniu bomby można ją zdalnie detonować albo wyrzucić kolejne, by zdetonować je wszystkie na raz. |
Laser Tripbomb
Mina laserowa, tak jak bomba rurowa może znajdować się w ekwipunku nawet gdy mamy już komplet broni. Można przyczepić ją do każdej powierzchni (w tym żywych przeciwników), tworząc tym samym pułapki. Można ją również zdetonować poprzez strzelenie w nią lub rzucenie jakimś przedmiotem w wiązkę lasera. |
Freeze Ray
Ta egzotyczna broń emituje wiązkę, która zamraża przeciwników na jej drodze. Wiązka ma niestety niewielki zasięg, więc wszystko co znajduje się dalej niż ok. 10m nie zostanie zamrożone. W zamian za to energia potrzebna do wytworzenia wiązki sama się regeneruje. "Zamrażacza" nie można używać pod wodą, inaczej zamrozi Duke'a. |
Railgun
Mordercza broń w odpowiednich rękach. Strzela powoli, ale zabija jednym strzałem, który w dodatku penetruje na wylot ściany, przeszkody jak i wrogów. Dodatkowo Railgun wyposażony jest w mocną lunetę, co pozwala używać go jak karabinu snajperskiego. Celny strzał w głowę powoduje jej "nadmuchanie" i rozerwanie. |
Enforcer Gun
Ta zabójcza zabawka to standardowe wyposażenie Assault Enforcerów. Po zabiciu jednego z nich możesz sam zrobić użytej z tej broni, wystrzeliwującej za każdym razem trzy mini-rakiety o dużej mocy, które samoczynnie szukają pobliskich celów. Broń ta jest zupełnie bezużyteczna na duże dystanse, ponieważ jeśli rakiety po wystrzeleniu nie znajdą szybko celu rozpierzchają się. |
AT Laser
Standardowe wyposażenie szeregowych obcych. każde naciśnięcie spustu powoduje wyzwolenie trzech wiązek lasera, po których następuje krótka przerwa na przeładowanie. jest to pierwsza broń (poza pięściami) jakiej przyjdzie Ci użyć w grze (pomijając Devastatora we wprowadzeniu). |
AT Captain Laser
Tę broń można w uproszczeniu nazwać laserowym minigunem. Tak jak karabiny tego typy ma obrotowe lufy, które potrzebują krótkiej chwili by się rozpędzić zanim zaczną strzelać. Dobra broń na krótkie i średnie dystanse lub przeciw wolno poruszającym się przecinkom. |