Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragonshard - poradnik do gry

Dragonshard - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Struktura wojsk w Dragonshard poradnik Dragonshard

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Szkielet naszej armii stanowią dowódcy (Captains), który możemy rekrutować oraz awansować w postawionych budynkach. Każdy awans na wyższy poziom wiąże się ze zwiększeniem maksymalnej ilości punktów życia, energii oraz ilości zadawanych obrażeń. Wpływa on również na zwiększenie liczby żołnierzy, którzy podlegają dowódcy - twórcy gry przygotowali dość ciekawe rozwiązanie w kwestii liczebności armii. Każdy z dowódców stoi na czele oddziału składającego się z żołnierzy w liczbie o jeden mniejszej niż jego obecny poziom doświadczenia - czyli dowódca na poziomie 1 zostaje pozostawiony samemu sobie, podczas gdy dowódca na poziomie 5 wydaje rozkazy 4 podkomendnym. Oprócz tego, iż żołnierze stanowią bardzo pomocną siłę w ataku czy obronie są również swego rodzaju tarczą ochronną dla swojego dowódcy - ciosy nieprzyjaciół dosięgają najpierw ich, tak więc należy starać się utrzymywać swój oddział na maksymalnym poziomie liczebnościowym. Rekrutacja żołnierzy jest banalnie prosta - wystarczy, iż podejdziemy dowódcą w pobliże bazy i odczekamy chwilę (postęp rekrutacji żołnierza widoczny jest jako żółty pasek postępu pod paskami wskazującymi na poziom życia i energii). Awans dowódcy to również ulepszenie posiadanej zdolności bądź też zyskanie dodatkowej - na piątym ostatnim poziomie zaawansowania dostajemy naprawdę potężną moc - przykładowo Kleryk otrzymuje zdolność wskrzeszania sojuszników poległych na polu walki. Osobną kategorię stanowią Champions i Juggernauts, potężne jednostki siejące postrach w szeregach wroga. Oba te rodzaje rekrutowane są w twierdzy w bazie głównej, oba są również bardzo kosztowne. Jeśli chodzi o Champions, w każdym rozdziale możemy posiadać tylko jednego ich przedstawiciela, wybieranego przed jego rozpoczęciem (w wyjątkowych sytuacjach może być ich więcej niż jeden, przykładowo misja ratowania Lady Marryn). Ponieważ Champions sami w sobie są potężni, nie można ich awansować na wyższe poziomy, nie posiadają również żołnierzy. Dodatkowo dysponują różnorodnymi, unikalnymi mocami i umiejętnościami. Są wśród nich bonusy stałe (np. zwiększające szybkość regeneracji życia jednostek), umiejętności przydatne w walce bezpośredniej oraz zdolności, które wymagają swego rodzaju "naładowania" - zależą od ilości zadanych przez Championa obrażeń. Należy również pamiętać, iż obrażenia zadawane przez Championów i należą do kategorii specjalnej - ignorują wszelkie bonusy obronne oraz odporności przeciwników. Juggernauts to jedyne w swoim rodzaju, potężne stworzenia, również bardzo kosztowne w treningu lecz zadające ogromne obrażenia przeciwnikom (np. Phoenix po stronie Order of the Flame). Juggernauts zaliczają się również do jednostek, które nie mogą zbierać surowców.

Kilka wskazówek przed rozgrywką

  • Dragonhards są odnawialne - nie wpadajcie w panikę, gdy zbierzecie już wszystko, po jakimś czasie z nieba spadnie nowa dostawa
  • Współczynnik opodatkowania zwiększycie stawiając więcej budynków (zwiększy to także maksymalną ilość dowódców, których możemy wytrenować)
  • Jednostki latające oraz Juggernauts nie mogą zbierać surowców, nie mogą także zapuszczać się do podziemi
  • Do podziemi mogą schodzić tylko Championi oraz dowódcy bez żołnierzy - w momencie zejścia do Khyberu żołnierze znikają powiększając ilość punktów życia swojego dowódcy. Po wyjściu na powierzchnię wszystko wraca do stanu poprzedniego (no, chyba, że dowódca zginął)
  • Uzupełniaj oddział do maksymalnego stanu
  • Do podziemi zagłębiaj się mając przynajmniej jednego Rogue - nie dość, że pomoże otworzyć skrzynie ze złotem to jeszcze wykryje i rozbroi pułapki
  • Będąc w podziemiach możemy odpoczywać aby odnowić punkty życia (odpowiednia ikona pojawia się przy wizerunku postaci) - należy jednak pamiętać, iż odpoczywająca postać jest bardziej narażona na obrażenia
  • Na planszach możemy odnaleźć tzw. Place of Power czyli miejsca mocy - przejęcie kontroli nad nimi powoduje, iż nasza armia zyskuje dodatkowe bonusy (np. zwiększenie ilości zadawanych obrażeń)
  • Rekrutacją oraz awansowaniem naszych dowódców możemy zarządzać także za pomocą King Screen (ikona z koroną)
  • Zbieraj wszelkie magiczne przedmioty i eliksiry
  • Po zakończeniu każdego etapu (a przed rozpoczęciem następnego) mamy możliwość przejścia do "sklepu" i wybrania maksymalnie 3 przedmiotów dla wybranego Championa (możemy również dokonać ich zakupu). Pojawią się one następnie w nowo rozpoczynanym rozdziale