Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragonshard - poradnik do gry

Dragonshard - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard poradnik Dragonshard

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Zadania główne

#1 - Claim the Third Seal of Light (Zdobyć trzecią Seal of Light)

 

#1a - Defeat Woven and his Army (Pokonać Wovena oraz jego armię)

#1b - Defeat the Illithid Army (Pokonać armię Illithidów)

 

Zadania poboczne

#1 - Ressurect the Fallen Phoenix (Wskrzesić Feniksa)

 

#1a - Use the Torch of Honor (Wykorzystać pochodnię honoru)

#1b - Use the Torch of Justice (Wykorzystać pochodnię sprawiedliwości)

#1c - Use the Torch of Righteous (Wykorzystać pochodnię prawości)

#2 - Aid the Redbloods (opcjonalne) (Pomóc Czerwonym)

#2 - Aid the Greenbloods (opcjonalne) (Pomóc Zielonym)

#3 - Save the Tortured Spirit (Ocalić umęczonego ducha)

#4 - Gain Access to the Warden's Treasury (Zdobyć dostęp do skarbca Wardena)

 

#4a - Find the Left Half of the Warden's Key (Znaleźć lewą połówkę klucza Wardena)

#4b - Find the Right Half of the Warden's Key (Znaleźć prawą połówkę klucza Wardena)

#4c - Return to the Warden's Treasury (Wrócić do skarbca Wardena)

#5 - Defeat Taen'cradus (Pokonać Taen'cradusa)

#6 - Bonus - Horde Robber

#7 - Destroy the Elder Brain (Zniszczyć Elder Brain)

1 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry

 

Intro rozdziału mówi wszystko - Jaszczuroludzie chcąc ukryć przed nami ostatni Seal of Light, zrzucili go do podziemi. Musimy więc zejść do zaginionego City of Qalatesh stając oko w oko z nowych zagrożeniem - Umbragen i przerażającymi istotami, Mind Flayers.

Rozdział ten jest bardziej wymagający niż poprzednie, przydadzą się bardzo zdolności przywódcze i żyłka stratega. Na północ od naszej bazy znajduje się baza Umbragen, natomiast na północnym wschodzie swoją placówkę mają Jaszczuroludzie. Początkowo radzę nie zajmować się nimi ponieważ są dość dobrze bronione i ufortyfikowane, natomiast obie nacje nie darzą się sympatią i prowadzą ze sobą walki. Tak więc możemy poczekać na ich wzajemne wykrwawienie się i zaatakować tak osłabionych przeciwników. Nie polecam również zostawiania osamotnionej bazy ponieważ Umbragen mają brzydki zwyczaj atakowania w najmniej odpowiednim momencie. Ruszamy więc po Seal of Light.

Nieco na południowy wchód od naszego obozu natykamy się na ogromny krater z pozostałościami Feniksa. Po krótkiej walce z nielicznymi wrogami możemy porozmawiać (po raz kolejny) z Elderly Wizard, który opowiada nam o możliwości wskrzeszenia tej legendarnej bestii #1 . W tym celu musimy odszukać w podziemiach 3 pochodnie. Ruszamy kanionem na północny wschód. Pokonujemy siły Bugbears zdobywając nieco złota oraz dostęp do kolejnych złóż shardów i kierujemy się na zachód, gdzie po chwili naszym oczom ukazuje się wioska owadopodobnych Redbloods. Tutaj mała uwaga - w misji tej napotkamy Redbloods oraz Greenbloods (pod ziemią), którzy zwalczają się wzajemnie. Wykonanie zadania dla jednych z nich automatycznie robi z nas wroga u drugich. Dodatkowo zadanie od Greenbloods wiąże się z zabiciem Beholdera (patrz dalej) a to z kolei spowoduje, iż nie uzyskamy jednego z bonusów na zakończenie misji. Wracając do rozgrywki, Redbloods proszą nas o pomoc w zniszczeniu wioski Umbragen #2 - jest to osobista zemsta, ponieważ ich lider, Satros, zabił wodza plemienia. Z powodów wspomnianych na początku, odradzam atak w tym momencie (no chyba, że czujecie się na siłach) i zapraszam do zagłębienia się w świat podziemi, do którego wejście znajduje się w niedalekiej odległości od naszej bazy (w kierunku północnym).

2 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
3 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
Praktycznie od razu po zejściu na dół natykamy się na Tortured Spirit, torturowanego od lat przez Jailmastera - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry

Praktycznie od razu po zejściu na dół natykamy się na Tortured Spirit, torturowanego od lat przez Jailmastera. Duch prosi nas o odesłanie swego kata z tego świata i przywrócenie spokoju. Jailmaster znajduje się na w komnacie na zachód od naszej bieżącej pozycji - krótka walka kończy jego żywot #3 . W nagrodę za wykonanie zadania Tortured Spirit zdradza nam sposób na wejście do znajdującej na wschodzie komnaty z wyposażeniem (drzwi otworzą się automatycznie gdy do nich podejdziemy). Na północ od przejścia na górę znajdujemy cmentarz. Krótki rzut oka na napis mówi nam, iż spoczywa na nim Taen'cradus, kapitan elitarnej gwardii Quabalrin. Uderzenie w gong przyzywa go do świata żywych, niestety wraz ze swoimi sługami. Po pokonaniu #5 go możemy zebrać złoto i przedmioty znajdujące się na cmentarzu.

4 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
5 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
6 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
Ruszamy dalej na północ i po przedarciu się przez kilka oddziałów nieprzyjaciół znajdujemy jedną z pochodni #1c - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry

Ruszamy dalej na północ i po przedarciu się przez kilka oddziałów nieprzyjaciół znajdujemy jedną z pochodni #1c . Korytarzem prowadzącym na wchód docieramy do tajemniczych, zablokowanych drzwi, przy których płonie kolejna pochodnia #1a . Okazuje się, iż drzwi bronią dostępu do skarbca Wardena #4 . Aby dostać się do niego należy zebrać dwie połówki klucza - niestety, każda z nich znajduje się w rękach potężnego przeciwnika. Jedną posiada Skorpion, druga spoczywa w leżu Beholdera. Skorpiona znajdziemy w południowo zachodnim rogu planszy - broni od dostępu do prawej połówki klucza #4b , natomiast Beholder Lord posiadający lewą połówkę zasiedla coś w rodzaju areny mniej więcej w centrum planszy #4a (uwaga, przy wejściu znajduje się pułapka). Tam też znajdziemy ostatnią pochodnię potrzebną do wskrzeszenia Feniksa #1b . Należy jednak pamiętać o tym, że jeśli chcecie otrzymać bonus po zakończeniu rozdziału, nie wolno zabijać żadnego z potworów #6 . Mając skompletowane obie połówki klucza, wracamy do skarbca i zbieramy znalezione tam przedmioty #4 .

7 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
8 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
9 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
10 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
11 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
Na południu znajdziemy Greenbloods #2 , którzy zaatakują nas (jeśli wykonaliśmy już zadanie dla Redbloods) lub też zaproponują nam wykonanie zadania dla nich - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry

Na południu znajdziemy Greenbloods #2 , którzy zaatakują nas (jeśli wykonaliśmy już zadanie dla Redbloods) lub też zaproponują nam wykonanie zadania dla nich. Natomiast w komnacie na zachód od nich natrafiamy na starożytne laboratorium alchemiczne. W Lore Journal możemy znajdują się przepisy na eliksiry, które przy pomocy laboratorium możemy wykonać. Wystarczy w odpowiedniej kolejności zmieszać składniki ciągnąc za lewary. W kolejności od lewej znajdują się w nich Elven Blood, Blackseed Extract oraz Ashroot Mulch. (Z tworzeniem eliksirów wiąże się bonus po zakończeniu rozdziału, niestety mimo wielu prób nie udało mi się zakończyć go pozytywnie. Pierwsze pociągnięcie któregokolwiek lewara owocowało pojawieniem się tekstu o "zepsuciu" eliksiru. Następnie udawało mi się zrobić 3 eliksiry i maszyna ulegała zepsuciu).

12 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
Teraz już nic nie stoi na przeszkodzie aby wskrzesić Feniksa #1 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry

Teraz już nic nie stoi na przeszkodzie aby wskrzesić Feniksa #1 . Jeśli wcześniej tego nie zrobiliśmy, możemy sprawdzić, czy Umbragen są już dostatecznie osłabieni i zaatakować ich miasto, tym samym wykonując zadanie zlecone przez Redbloods. Przed nami ostatnia faza poszukiwań Seal of Light. Polecam wzmocnienie sił - armia Jaszczuroludzi pod wodzą Wovena to nie przelewki. Odpowiednio przygotowani wyprowadzamy atak na pozycje Lizards #1a . Po ich pokonaniu możemy "odchwaścić" teleport, co znacznie ułatwi nam przerzut wojsk, po czym ponownie schodzimy pod ziemię. Tam czai się armia drugiego przeciwnika, Illithid, wzmocnioną dodatkowo przez sprawującego władzę nad Khyberem, Elder Brain #7 . Teraz czekają nas walki z Mind Flyers, które do najłatwiejszych nie należą. (Tutaj również znajduje się Illusionist, którego zabicie bez zniszczenia żadnej z jego iluzorycznych form powinno dawać dodatkowy bonus - niestety, to zadanie również pomimo kilku prób pozostało niewykonane - prawdopodobnie błąd programu). Po wybiciu wszystkich przeciwników ruszamy po ostatni Seal of Light #1 . Jak się jednak okazuje, Satros zabiera go nam sprzed nosa i musimy ponownie szukać ostatniej pieczęci.

13 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
14 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
15 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry
16 - Rozdział V - An Unexpected Threat | Order of the Flame w Dragonshard - Dragonshard - poradnik do gry