Rozdział 1 - Entering the Ring | Order of the Flame w Dragonshard poradnik Dragonshard
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Zadania główne:
#1 - Enter the Ring of Storm (Znaleźć przejście do Ring of Storms)
#1a - Clear the Ettins Camp (Oczyścić obozowisko Ettinów) #1b - Slay the Frost Beast (Zabić "mroźnego" potwora) |
#2 - Save the Outpost (Obronić obozowisko)
#2a - Clear the Bugbear Mine (Oczyścić kopalnię z Bugbearów) #2b - Reclaim the Outpost's Gold (Odzyskać złoto) #2c - Return the Gold to the Outpost (Powrócić ze złotem do obozu) |
#3 - Traverse the Underground Cavern
Zadania poboczne:
#1 - Cleanse the Teleport Circles (Oczyścić teleporty)
#2 - Bonus - Cube Survivor (bonus za pokonanie Gelatinous Cube bez strat osobowych)
#3 - Injured Ranger (Ranny Ranger)
Poszukując legendarnego Dragonsharda zwanego Heart of Siberys, siły Order of the Flame dotarły do skraju, górskiego pasma broniącego dostępu do obszaru zwanego Ring of Storms i często nawiedzanego przez burze śnieżne. Dalsza podróż drogą powietrzną była niemożliwa, postanowiono więc dalej ruszyć lądem i spotkać się z wcześniej wysłanymi zwiadowcami oraz znaleźć przejście do wnętrza Ring of Storms #1 .
Od razu po rozpoczęciu misji natykamy się na rycerza Order of the Flame, który oznajmia, iż wcześniej założony obóz, atakowany jest przez oddział Bugbears a załoga potrzebuje naszej pomocy #2 . Po krótkiej rozprawie z przeciwnikiem, dowiadujemy się, iż nie jest to pierwszy tego typu atak.
Okazuje się, że Bugbears przekopali się do rejonu, w którym znajduje się obozowisko a oprócz nękania go atakami skradli złoto. Naszym zadaniem jest zniszczenie wszystkich Bugbearów #2a oraz odzyskanie złota #2b - ich kopalnia znajduje się na wschodzie. Po drodze napotykamy się na kilka niewielkich grup oporu by w końcu dotrzeć do obozowiska Bugbearów. Tutaj czeka nas nieco dłuższa przeprawa - do walki wkracza ich dowódca, który jednak szybko pada pod naporem naszych wojsk. Po pokonaniu przeciwników rozbijamy skrzynie i z odzyskanym złotem powracamy do swojej placówki #2c .
Rozmowa z dowódcą przynosi nam informacje o obozie Ettinów, znajdującym się na północy, który należy zniszczyć #1a . Jednak droga do niego prowadzi przez podziemie #3 - jaskinię stanowiącą wejście do niego znajdziemy na zachodzie. Zyskujemy też kolejne wsparcie dla naszej niewielkiej jeszcze armii - Kleryków (Clerics). Zanim jednak zapuścimy się do podziemi proponuję dać się na zachód od wejścia do jaskini. Znajdujemy tam Teleport Circle zainfekowany przez Bloodroot. Strzegąca teleportu Pixie prosi nas o pomoc w zniszczeniu zielska #1 . Teraz już nic nie stoi na przeszkodzie aby udać się do jaskini.
W podziemiach natykamy się na Czarodzieja, który oferuje pomoc w przeprowadzeniu nas na drugą stronę. Niestety, znika, gdy na naszej drodze staje Gelatinous Cube #2 . Jeśli uda nam się go pokonać bez straty członka drużyny, wykonamy dodatkowe zadanie poboczne. Po walce znajdujemy Ring of Fireball przydatny przy wyjściu z jaskini, zablokowanym przez potężne krzaki.
Na powierzchni znowu nie dane jest nam odpocząć - czeka na nas Frost Giant, któremu, jak można wywnioskować z rozmowy, zalazł za skórę nasz nowy znajomy - Czarodziej. Walka z olbrzymem do najprostszych nie należy jednak po jego pokonaniu możemy zabrać 3 eliksiry leczenia ran - Cure Light, Moderate oraz Severe Wounds. Kontynuujemy podróż na zachód - ponownie napotykamy Czarodzieja, który tłumaczy swoje nagłe zniknięcie brakiem odpowiednich zaklęć do walki. W ramach przeprosin ostrzega nas przed Ettinami oraz śladami ogromnej bestii niedaleko jaskini na północy. Uzyskujemy również wskazówkę, iż upuszczony przez pokonaną Galaretkę Ring of Fireball może nam pomóc w walce z mroźnymi przeciwnikami. Dalsza droga nie jest usiana różami - natykamy się na pierwszego z Ettinów.
Po jego pokonaniu docieramy do drugiego Teleport Circle - chwila walki i przejście między obydwoma punktami zostaje otwarte. W ramach podziękowania Pixies udostępniają nam teleporty do transportu w obie strony. Ruszamy dalej - drogę blokuje kolejny Ettin - jednak nie powinien on sprawić większych problemów.
Kilka kroków dalej na północnym zachodzie schroniła się grupa łuczników, wysłanych w celu wyeliminowania Ettinów. Niestety, zostali oni odcięci od naszego obozowiska i nie mogą do niego wrócić. Dodatkowo, ich dowódca jest poważnie ranny - ale od czego mamy kleryków #3 . Szybki czar leczenia ran i wdzięczni Rangerzy dołączają do naszego oddziału a dodatkowo wykonaliśmy kolejne zadanie poboczne.Ruszamy dalej na północ a po chwili dowiadujemy się, iż uzyskaliśmy możliwość rekrutacji wojsk oraz ich ulepszania. Polecam powiększenie swojego oddziału ponieważ walki, które nas czekają są chyba najpoważniejszymi w tej misji. Po odpowiednim dozbrojeniu ruszamy dalej na północ, wkraczając na teren obozu Ettinów. Musimy stawić czoła 3 ich przedstawicielom - walka nie jest łatwa, jednak dzięki ulepszeniu wojsk oraz większej ich liczbie doprowadzamy do zwycięstwa.
Ruszamy dalej na północ, gdzie Czarodziej widział ślady ogromnej bestii. Docieramy do mroźnej jaskini, z której po chwili wydobywa się przerażający ryk - atakuje nas Frost Beast w towarzystwie wilków. W tej walce proponuję się zająć głównym przeciwnikiem - po zabiciu wilka na jego miejsce pojawia się następny, dopóki Frost Beast nie zostanie pokonany (uwaga, za pokonanie bestii bez użycia Ring of Fireball dostaniemy dodatkowy bonus). Droga przez góry niestety zasypana jest przez pozostałości lawiny więc jedyną możliwością dotarcia do serca Ring of Storms jest przejście przez jaskinię, z której wyłonił się Frost Beast.