Dragons Dogma 2: Jak romansować z Wilhelminą? Dragons Dogma 2 poradnik, porady
Jedną z opcji romansowych w Dragons Dogma 2 jest Wilhelmina, właścicielka zamtuzu Rose Chateau Borderlie. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak ukończyć jej osobisty quest, Every Rose Has Its Thorn.
Ostatnia aktualizacja: 4 kwietnia 2024
W Dragons Dogma 2 znajduje się kilku ważniejszych bohaterów, z którymi można zawrzeć krótki romans. Jedną z dostępnych opcji romansowych jest Wilhelmina, właścicielka zamtuzu Rose Chateau Borderlie w Vernworth. Na tej stronie poradnika opisaliśmy romans, na który składa się osobisty quest Wilhelminy - Every Rose Has Its Thorn. Opisaliśmy jak go rozpocząć i pomyślnie ukończyć.
Jak rozpocząć romans?
- By rozpocząć osobisty quest Wilhelminy musicie najpierw ukończyć kilka głównych zadań fabularnych od kapitana Branta. Najważniejsze spośród nich są The Stolen Throne (odwiedzenie maskarady) i An Unsettling Encounter (infiltracja zamku w celu znalezienia tajnych dokumentów). Podczas obu z tych questów spotkacie Wilhelminę, zaś drugie spotkanie nagrodzi was przepustką wejściową do zamtuzu, której potrzebujecie by rozpocząć osobisty quest właścicielki.
- Następnie musicie zwiększyć poziom Affinity Wilhelminy. Znajdziecie ją na piętrze zamtuzu - wręczanie podarunków oraz rozmowa powinna bardzo szybko podnieść jej Affinity do wymaganego poziomu. W naszym przypadku wystarczyła pojedyncza rozmowa. Gdy poziom Affinity Wilhelminy osiągnie wystarczający poziom, poskutkuje to unikatowym dialogiem.
Uwaga - nie udawajcie się na koronację fałszywego Sovrana wraz z kapitanem Brantem przed zakończeniem zadania Wilhelminy! Koronacja anuluje znaczną ilość questów, które można znaleźć w Vermund, wliczając w to questy romansowe. Przed rozpoczęciem zadania pamiętajcie też by przespać się w gospodzie. W ten sposób będziecie mogli cofnąć się do poprzedniego zapisu jeśli zawalicie quest - co jest bardzo możliwe, ponieważ znacznikom misji nie można w pełni ufać, zaś najlepsze możliwe zakończenie zadania wymaga kilku nieoczywistych czynności.
- Wróćcie do zamtuzu następnego dnia. Wilhelminy nie będzie w jej komnacie, a pracownik stojący obok drzwi da wam znać, że spotyka się obecnie z klientem. Jeśli Wilhemina dalej jest w swoim pokoju, opuśćcie Vernworth i wróćcie później. Podejdźcie do małego portretu na ścianie w jej pokoju i skorzystajcie z dziurki w ścianie by podejrzeć spotkanie Wilhelminy ze szlachcicem Allardem. Podczas następującej konwersacji zaoferujcie swoją pomoc. To rozpocznie quest Every Rose Has Its Thorn.
Jak pomóc Wilhelminie?
- Wilhelmina szuka zemsty na Allardzie za wyrządzoną krzywdę, potrzebuje jednak dowodów. Na ich zdobycie macie trzy dni - potraktujcie ten quest jako priorytet by nie zabrakło wam czasu.
- Gdy opuścicie zamtuz, wasze pionki polecą wam kolejny ruch - odwiedzenie Svena. Chłopaka znajdziecie w jego komnacie na piętrze zamku Vernworth (jeśli ukończyliście jego osobisty quest, The Ornate Box). Udajcie się tam natychmiast - pamiętajcie aby założyć pełen pancerz Marcher (Marchers Helm, Marchers Armor i Marchers Cuisses) aby nie prowokować strażników. Jeśli nie macie takiej zbroi, możecie ją kupić od płatnerza w Vernworth.
- Porozmawiajcie ze Svenem. Skieruje on was do swojego znajomego, Patricka, którego spotkać możecie jedynie w nocy. Patrick zaoferuje wam pomoc - może wyciągnąć Allarda z jego domu, pozwalając wam na swobodną infiltrację. Gdy się zgodzicie, natychmiast udajcie się do oznaczonego znacznikiem misji domu Allarda. Wejdźcie na piętro, do jego sypialni, i zbadajcie obraz wiszący na ścianie. Znajdziecie Murder Report, udowadniający, że Allard zabił rodziców Wilhelminy.
Podczas wykonywania zadania możecie wpaść na Allarda i ostrzec go o planach Wilhelminy. Nie róbcie tego - przedwcześnie zakończy to quest, otrzymacie mniejszą nagrodę oraz nie pozbędziecie się sojusznika regentki Disy.
- Możecie już zanieść dowody Wilhelminie, lecz by zagwarantować sobie najlepsze zakończenie zadania, musicie zrobić coś jeszcze. Udajcie się do Merchant Quarter, konkretnie do domu bezpośrednio na południe od Clovis Barberie. Na stole znajdziecie tam Bribery Investigation Findings - kolejny dowód, który udowadnia że Allard wplątany był w łapówki.
- Następnie udajcie się do tawerny i porozmawiajcie z kapitanem Brantem o zamtuzie (Tell me of the Myrmecoleon). Pokażcie mu Bribery Investigation Findings i wybierzcie opcję dialogową Search for More Evidence. Porozmawiajcie z nim jeszcze raz i pokażcie mu Murder Report. Następnie musicie wybrać opcję dialogową I'll have any aid you can give. W ten sposób zagwarantujecie sobie kooperację Branta.
- Udajcie się do zamtuzu i przekażcie Wilhelminie oba dokumenty - Murder Report i Bribery Investigation Findings. Zgódźcie się by pomagać jej dalej, wejdźcie do pokoju obok, skoczcie na Allarda i przyciśnijcie go do podłogi. Po przerywniku filmowym i dokonaniu zemsty wyskoczcie przez okno by uciec straży - Brant będzie tam, by zaprowadzić was w bezpieczne miejsce. Idźcie za nim.
- Następnej nocy wróćcie do komnaty Wilhelminy. To zakończy quest i romans. W nagrodę otrzymacie 8,500 G i Ring of Benevolence - pierścień, który regeneruje utracone zdrowie po otrzymaniu dużej ilości obrażeń. Niestety, to będzie wasza ostatnia interakcja z Wilhelminą, ponieważ po zakończeniu zadania opuszcza ona grę.