Podstawy | Informacje wstępne | Devil May Cry 3 Dante's Awakening poradnik Devil May Cry 3: Dante's Awakening - Edycja Specjalna
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Zanim rozpoczniesz grę zapoznaj się z tekstem w tym dziale. Opisałem w nim różne praktyczne porady dotyczące rozgrywki jak i nazwy różnych rzeczy, których użyłem w tekście.
Z początku gry możesz wybrać opcję Gold lub Yellow. Pierwsza opcja daje Ci możliwość kontynuowania gry jeśli zginąłeś. W drugiej natomiast, do kontynuowania rozgrywki potrzebujesz Yellow Orb.
Kasa. Pieniędzmi w DMC3 są czerwone kule (orby) porozrzucane w sporej ilość pomieszczeń, zostawiają je też zabite demony. Jeśli wrogów pozbywasz się z finezją (czytaj korzystasz z różnych kombosów) otrzymujesz więcej kul, aniżeli robiąc to jedynym ciosem. Podczas eksploracji napotkasz też czerwone kryształy, które dają dużo więcej "kasy". Ważną rzeczą jest to, że podczas gry możesz zapisywać stan kul, restartować misje i znów je pozbierać. Niestety nie dotyczy to kryształów. Do zbierania kul polecam poziomy szybkie do przejścia, z dużą ilością łatwych przeciwników (np. misja 3, w której szybko możesz zarobić 5000-6000 orbów).
Straconą energię życiową możesz odnawiać za pomocą zielonych kul. Im większa kula, tym więcej energii. Tak jak czerwone orb'y znajdziesz je w pomieszczeniach lub po zabitych potworach. To samo tyczy się białych kul, które odnawiają pasek magii.
Devil Trigger to umiejętność, dzięki której Dante może przemieniać się na chwilę w demona. Uzyskujesz ją po pierwszej walce w Vergilem. Długość przebywania w tej postaci zależna jest od ilość magii którą posiadasz. Zmianę możesz przeprowadzać przy minimum trzech pełnych kulkach na pasku.
Przed każdą misja możesz zakupić różne rzeczy (możesz też to czynić w grze przy żółtych statuach). Pamiętaj, że po zakupie jakiegoś przedmiotu jego cena wzrasta. Jednak po jakimś czasie cena ustaje. Jeśli grasz pierwszy raz, przed każdą walką z bossem staraj się zaopatrzyć w dwie Vital Star L. Oto lista możliwych do kupienia rzeczy i ich zastosowanie:
Vital Star S i L - gwiazdki odnawiające życie. "S" odnawia około 3 kreski, "L" całość. Devil Star - służy do napełniania energii magicznej (dostępne dopiero kiedy uzyskasz dostęp do Devil Triggera). Holy Water - używając święconej wody ranisz wszystkie demony w pobliżu. Działa również na bossów. Blue Orb - zwiększa o jedną kreskę pasek energii życiowej. W grze możesz znaleźć fragmenty niebieskiego orb. Zebranie czterech daje ten sam efekt. Purple Orb - kiedy uzyskasz dostęp do Devil Trigger zainwestuj w te kule. Każda zwiększa pasek magii o jedna kulkę. Dzięki temu będziesz mógł dłużej korzystać ze wszystkich magicznych mocy. Yellow Orb - te kule pozwalają na kontynuowanie zabawy kiedy umrzesz. Po użyciu jej rozpoczniesz tam gdzie zginąłeś. |
W opisie misji znajdziesz często słowo reaktor. Nazwałem tak urządzenie (przypominające ster na statku), które po kilkukrotnym uderzeniu z broni białej uruchamia zazwyczaj coś w pomieszczeniu. Urządzenie to nie reaguje z bronią palną.
Jumpady to po prostu małe płonące kręgi na podłodze służące do wybicia.
Kombometr to pasek, który pojawia się w prawym górnym rogu kiedy zaczynasz wykonywać ciosy na potworach. Jeśli stosujesz różne kombinacje, kombometr zacznie wskazywać coraz wyższe poziomy. Najwyższym jest SSStylish i po jego osiągnięciu z zabitych przeciwników wyleci największa ilość czerwonych kul. Jeśli masz problemy z dojściem do niego skorzystaj z kilku rad. Najważniejsze nie możesz otrzymywać obrażeń. Każdy cios od demona przerywa ciągłość i musisz zaczynać od nowa. Sprawa niemniej ważna to stosowanie bardzo zróżnicowanego ataku. Ciągłe używanie jednego kombosa słabo się sprawdza. Najlepiej korzystać na przemian z kombosów, dwóch broni i przy okazji także z ich specjalnych umiejętności. Osiągniecie maksymalnego poziomu ułatwi Ci również duża ilość przeciwników (doskonale sprawdza się umiejętność Nevan - Jam Session). Pamiętaj też żeby przerwy między atakami nie były zbyt długie. Jeśli następny przeciwnik stoi dalej użyj np. Ebony&Ivory do powstrzymania spadku na kombometrze.
Podczas opisywania zwykłych misji, wspominam gdzie znajdują się ukryte misje. Jednak sposób na przejście każdej z nich znajdziesz w osobnych działach. Pamiętaj, że za wykonanie każdej otrzymasz fragment niebieskiego orb.
Przy opisie akcji czasem przeczytasz o wciskaniu odpowiedniego klawisza. Wykorzystałem do tego standardowe ustawienia gry więc jak nic nie zmieniałeś w opcjach to wszystko będzie się zgadzać.
To chyba wszystko co powinieneś wiedzieć przed rozpoczęciem gry. Więc zjedź kilka storn niżej i zacznij zabawę. Powodzenia.