Misja #3 | Solucja | Devil May Cry 3 Dante's Awakening poradnik Devil May Cry 3: Dante's Awakening - Edycja Specjalna
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Dante
Po uzyskaniu kontroli nad postacią zacznij iść do przodu. Podczas scenki zobaczysz dwa potwory (Enigma), które zaczną atakować Cię błękitnymi strzałkami. Zajmij się nimi z daleka, a strzałek unikaj chodząc na boki. Kiedy oba padną ponownie rusz do przodu. Wyskoczy kilka znanych Ci osobników. Możesz skorzystać ze znajdujących się tu beczek, które po kilku strzałach eksplodują. Kiedy pojawi się bomberman zajmij się nim, a po wybuchu dobij resztę następnie przejdź przez drzwi na końcu drogi. Znajdziesz się w pubie. Nad barem znajdziesz w beczce zielony orb. Zdemoluj resztę przedmiotów żeby dostać kilkanaście czerwonych orbów. Jak szybko zauważysz, dalsza droga chroniona jest przez niebieskie pole. Aby się go pozbyć zniszcz automaty obok szafy grającej. Za nimi znajdziesz reaktor który po kilkunastu uderzeniach mieczem pozwoli pozbyć się przeszkody. Kiedy niebieskie pole siłowe zniknie weź shoutguna i przejdź przez drzwi.
Aby dostać się dalej musisz pozbyć się wszystkich wrogów. W tym miejscu pojawiają się nowe potwory zwane Sloth. Nie są trudni do pokonania. Jedyną wadą jest to, że potrafią znikać i pojawiać się obok Ciebie od razu zadając cios. Jednak ciągłe używanie kombosów zazwyczaj uprzedza ich ataki. Po wybiciu wszystkich przejdź przez nowo otwarte drzwi (nad nimi znajduję się mała kula odnawiająca życie). Znajdziesz się na ulicy. Po prawej stronie używając podwójnego skoku zbierz duże czerwone kule. Idąc kawałek dalej na lewo zobaczysz słabą czerwona poświatę. Aby dostać się do pomieszczenia, z którego dochodzi to światło, zniszcz ścianę. Za nią znajdziesz źródło tego blasku - czerwony kryształ (nad nim jak podskoczysz zgarniesz czerwone orb o dużej wartości). Wyjdź z pomieszczenia i skieruj się ku przodowi. Po prawej stronie na górze oprócz czerwonych kul znajdziesz również niebieską. Teraz zejdź na ziemię i wejdź w drzwi obok śmietnika. Właśnie za nimi odnajdziesz Secret Mission 1. Kiedy wrócisz do normalnej misji wskocz na balkon po lewej stronie. Znajdziesz tam statuę, która po kilkunastu kombosach wykonanych na niej (pamiętaj żeby wykonywać różne kombinacje) da Ci kolejny fragment niebieskiego orb. Ponownie zeskocz i udaj się w górę drogi. Na samym jej końcu znajduje się przejście.
Znajdujesz się właśnie w lodowej komnacie. Podejdź do zamarzniętego posągu i przywitaj kolejnego bossa Cerberusa. Na jego ciele znajduje się pięć punktów które można atakować. Na początku odsuń się jak najdalej i za pomocą pistoletów usuń warstwę lodu na każdej głowie i nodze (podczas walki zdarza się to kilka razy więc zawsze staraj się pozbywać jego lodowej tarczy). Dopiero bez lodu Cerberus staje się podatny na Twoje ataki. Kilka strzałów wystarczy aby lód ustąpił. Na wstępie jego ataki nie są groźne i łatwo je rozpoznać. Gdy zacznie zbierać energię w jednej z paszcz (tej z niebieskimi oczami), zacznij biec w bok, a gdy wypuści lodową kulę podskocz i dalej atakuj. Gdy zacznie zbierać energie i uniesie się w górę oznacza to, że zaraz zrobi pod Twoimi nogami lodowisko (pysk z pomarańczowymi oczami). Wystarczy wtedy podskoczyć i zacząć strzelać. Po dłuższym pobycie w zenicie lód z podłoża zdąży zniknąć. Ostatni jego atak to spadające sople lodu. Zaczyna się on zaraz po tym jak pod potworem pojawi się lód (zielone oczy). Uniknąć jest go łatwo po prostu biegnij (tylko nie cały czas w tym samym kierunku, co chwilę go zmieniaj). Atak może wykonywać tylko tą głowa, która znajduje się na środku. Oprócz tych ataków możesz spodziewać się jeszcze wystających spod ziemi lodowych sopli po uderzeniu jedną z łap (jednak biegając cały czas na bok nie powinny sprawić Ci problemu) oraz ataku całym jego ciałem (przed tym manewrem widać, że się przygotowuje do biegu), który możesz uniknąć skacząc na bok. Czas na unicestwienie. Możesz mu odbierać energię powoli z pistoletów lub podbiec do jednej z nóg i zacząć atakować Rebellionem. Kilka ciosów spowoduje przewrócenie się Cerberusa. Teraz podbiegnij do głów i ponów atak. Najlepiej skieruj miecz na tą z niebieskimi oczami bo jej ataki są chyba najtrudniejsze do uniknięcia (przy odpowiednio dużych obrażeniach głowa odpadnie). Po kilku ciosach boss się podniesie, a Ty odsuń się na bezpieczną odległość. Jeśli nadal nie zmienił koloru wykonaj wszystko od początku. Jeśli jednak jego kolor zmienił się na czerwony oznacza to, że od tej chwili ataki będą częstsze i mocniejsze. Pojedyncza lodowa kula zostaje zastąpiona kilkoma jednak sposób na unik nie zmienił się. Lodowisko pozostaje bez zmian, a spadających sopli jest więcej. Możesz znów podbiec do jego nogi jednak pamiętaj, że możesz zadać tylko kilka ciosów, a potem musisz się wycofać. Jest to dość ryzykowne. Lepszym sposobem jest czekanie, aż zaatakuje szarżą. Jeśli Cerberus chybił, zacznie powoli wracać na swoją pierwotną pozycję. Ty w tym czasie podbiegnij szybko do niego i zacznij atakować mieczem. Ten sposób wiąże się jednak z długim czasem walki i unikaniem pozostałych ataków. Ostatnia strategia również związana jest z bliską konfrontacją. Musisz podbiec do głów wielkiego psa i zacząć skakać używając Helm Breakera (cięcie z góry Rebelliona). Jeśli masz szczęście i będziesz wyskakiwał w odpowiednim momencie próby odepchnięcia przez Cerberusa nic Ci nie zrobią. Pod koniec walki dwie głowy odpadną więc najczęstszym atakiem będzie szarża. Po kilkudziesięciu sekwencjach uników i ataków w końcu powalisz tego bossa, który ofiaruje Ci nowa broń.
Vergil
Statua, którą kiedyś rozbiłeś za pomocą Rebelliona teraz musisz roztrzaskać ostrzem Yamato. Jak zwykle nagrodą jest fragment niebieskiego orb. W walce z Cerberusem stosój się do tego co napisałem wyżej. Jedynie unik na lodowisko wygląda inaczej, poniważ dość trudno Vergilem zawisnąć tak długo jak Dantem. Gdy zobaczysz, że trzygłowy pies wyprowadza ten atak zacznij biec maksymalnie na bok. Lód nie pokrywa całej areny więc jeśli zacząłeś biec w odpowiednim momencie nie doznasz obrażeń. W walce nie baw się w niszczenie lodowego pancerza za pomocą kryształowych mieczy. Podbniegnij do Cerberusa, podskocz i na wysokości jego glów wykonaj atak Yamato zwany Aerial Rave. Devil Triggera używaj dopiero gdy pozbędziesz się lodu na łbach bossa. Przerywaj atak kiedy z góry zaczną spadać sople i po chwili znów go ponawiaj. Tym sposobem dosłownie w ciągu niecałej minuty powinieneś uśmiercić przeciwnika.