Dante | Style | Devil May Cry 3 Dante's Awakening poradnik Devil May Cry 3: Dante's Awakening - Edycja Specjalna
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Przed każdą misją możesz wybrać jeden z dostępnych stylów walki. W poradniku opisane misje opierają się na Trickster. Jest to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie przy pierwszym przechodzeniu gry. Poniżej znajdziesz zestawienie wszystkich, którymi będziesz mógł walczyć. Dodatkowo oprócz cech, które charakteryzują dany styl opisałem ich rozwój i wpływ na broń. Niszcząc demony zyskujesz doświadczenie, a co za tym idzie podnoszenie stylu na wyższe poziomy (max 3). Więc dobra rada: zabijaj wszystko co zobaczysz.
Trickster - styl ten nadaje się zarówno do walki jak i eksploracji pomieszczeń. Jak pisałem wyżej, polecam go do przejścia gry po raz pierwszy. Jest prosty do opanowania, a dzięki trikom łatwiej poradzisz sobie z bossami.
Poziom 1:
Dash - akcja pozwalająca na szybkie przemieszczenie się w danym kierunku na odległość około 2-3 metrów. Bardzo przydatne podczas wykonywania uników. Wall Run - dzięki temu możesz biegać po ścianie. Raczej nie wykorzystywane w grze jednak jak ktoś lubi może sobie w ten sposób jakoś uatrakcyjnić walkę. |
Poziom 2:
Double Dash - to co wyżej tyle, że teraz możesz wykonać dwa dashe zaraz po sobie. Sky Ster - umiejętność podobna do Dash'a tyle, że w powietrzu. W połączeniu z Air-Hike'm (patrz broń biała) tworzy jeden z najczęściej stosowanych uników podczas walk z bossami. |
Poziom 3:
Triple Dash - zwykły dash x3, bez przerw. Air Trick - bardzo przydatna akcja. Umożliwia bardzo szybkie przemieszczenie się do danego wroga znajdującego się w sporej odległości. Szczególnie przydatna podczas walk z głównymi demonami, a najbardziej podczas finałowego pojedynku z Vergilem. |
Swordmaster - ten styl pozwoli na lepsze wykorzystanie wszystkich Devil Arms. Niestety nie posiada żadnej akcji służącej do uników więc zalecam grając nim jako drugorzędną broń wybrać coś z Air-Hike'm. W nawiasie podałem jakiej broni dotyczy dana akcja.
Poziom 1:
AerialRave (Rebellion) - dzięki temu wykonasz w powietrzu mały kombos. Przydatne jeśli musisz zawisnąć na chwilę w powietrzu jak również kiedy wróg znajduje się wyżej niż Ty. PropShredder (Rebellion) - niezbyt mocny atak. Najbardziej przydatny do podbijania wrogów i kombometra. Flicker (Cerberus) - Dante zatacza bronią dwa kółka prawie prostopadle do podłogi. Mając sporo wrogów blisko siebie możesz trochę uszkodzić każdego z nich. SkyDance (Agni&Rudra) - kolejny kombos, który rozpoczynasz w powietrzu i kończysz mocnym cięciem na ziemi. Przydatne zarówno do atakowania wrogów znajdujących się wyżej jak i tych na ziemi. CrossedSwords (Agni&Rudra) - bardzo mocny cios o szerokim polu rażenia (ok. 160 stopni). Przydatny kiedy z przodu znajduje się spora liczba wrogów. Slash (Nevan) - dwa cięcia przypominające atak Vanguarda. Używanie go w powietrzu w połączeniu z Ebony&Ivory umożliwia zawiśniecie na długi czas w powietrzu co przyda Ci się niejednokrotnie w walce jak również w jednej z Secret Mission. TheHammer (Beowulf) - mimo, że bardzo mocne to jednak z ograniczonym zastosowaniem. Najbardziej przydatne przy walce z upadłymi aniołami. Zodiac (Beowulf) - po zgromadzeniu energii i jej wyzwoleniu we wrogów poleci świetlista kula. Bardzo mocny atak odrzucający przeciwników. Doskonały na dobijanie po wykonaniu kombosa. |
Poziom 2:
SwordPierce (Rebellion) - bardzo fajny atak bo dzięki niemu możesz używać dwóch Devil Arms jednocześnie. Po wciśnięciu odpowiedniej kombinacji rzucisz Rebelliona w przeciwnika. Po osiągnięciu celu miecz zacznie się powoli obracać w ciele wroga. Ty w tym czasie możesz przełączyć na inną broń i zająć się kimś innym. Całość trwa około 4-5 sekund. Crystal (Cerberus) - po tej akcji Dante uderzy bronią o ziemię co spowoduje pojawienie się w lini lodowych kryształów. Rzecz jasna, każdy kto stoi na ich drodze straci energię (zasięg około 2-3 metry). Można też niekiedy tym atakiem podbijać wrogów. Dodatkowo przy szybkim naciskaniu 'L' wykonasz atak zwany Million Carats. Jeśli Ci się to uda, wokół Dantego pojawią się lodowe kryształy. Crawler (Agni&Rudra) - podobna do Crystal jednak zamiast kryształów pojawia się ogień. Różni się też zasięgiem, który w tym przypadku jest nieograniczony. Feedback (Nevan) - kolejna akcja z szarpaniem strun. Po jej aktywacji Dante wykona kilka piruetów zakończonych jednym mocnym uderzeniem. Dobre na słabszych przeciwników ponieważ wykonując obroty nie są w stanie zadać Ci ciosu. Zwiększyć prędkość obrotów możesz naciskając szybko 'L' (Crazy Roll). Volcano (Beowulf) - zapewnie widziałeś ten atak i jego moc podczas walki z Beowulfem. W Twoich rękach co prawda ma sporo mniejszy zasięg, jednak siła uderzenie jest nadal bardzo duża. |
Poziom 3:
DanceMacabre (Rebellion) -Z początku szybki atak na wprost siebie, potem jeśli szybko zaczniesz naciskać 'L' Dante wbije miecz w ziemię, złapie się go i zaczynie obracać (tak jak w sali dyskotekowej w misji 3; ten atak nosi nazwę Crazy Dance). Przy dużej ilości wrogów taniec śmierci jest niezastąpiony. Ice Age (Cerberus) - akcja nadająca się zarówno do defensywy jak i ofensywy. Po stworzeniu wokół siebie lodowej kuli, każdy kto znajdzie się w jej zasięgu doznaje obrażeń. Przydatne na szarżujących przeciwników, którzy sami wpadają na lodową kulę. Twister (Agni&Rudra) - podobne do IceAge jednak zamiast kuli jest słup ognia. Zastosowanie takie samo jak w przypadku opisanym wyżej. Dodatkowym atutem jest używanie tego ataku blisko wrogów. Powoduje to wyrzucenie ich w górę, a jeśli szybko będziesz naciskał odpowiedni klawisz, słup ognia powiększy się do bardzo dużych rozmiarów, raniąc wszystkich w jego zasięgu (Tempest). Distortion (Nevan) - kolejny atak, w którym wysługujesz się nietoperzami. Jednak od standardowych odróżnia je moc i droga jaką mogą przebyć. Poza tym po zderzeniu z wrogiem nie giną tylko przelatuje przez niego i lecą dalej, co umożliwia zadanie obrażeń następnym demonom. RealImpact (Beowulf) - kolejny cios służący do podbijania przeciwnika. Szkoda, że czas jego wykonywania skutecznie zniechęca do jego używania. Jednak jeśli uda Ci się wyprowadzić atak zabierze on sporo energii ofierze. Dodatkowo wroga możesz zmasakrować w górze używając akcji Tornado (jak zwykle ten efekt uzyskasz szybko naciskając 'L'). |
Gunslinger - następny ofensywny styl pozwalający na lepsze wykorzystanie dostępnej broni palnej. Tak jak poprzednio zawsze miej do dyspozycji Devil Arm z Air-Hike'm co ułatwi Ci znacznie życie. W nawiasie zapis lvl3 mówi o tym, że umiejętność ta pojawia się do poziomu 3, jednak nie zmienia ogólnych właściwości (dodaje tylko mocy lub zwiększa ilość) więc pisanie tego samego w następnych linijkach mijałoby się z celem.
Poziom 1:
RapidShot (Ebony&Ivory, Shotgun; lvl3) - dzięki tej umiejętność przerwy między strzałami są mniejsze. ChargeShot (Ebony&Ivory, Shotgun; lvl3) - dłuższe przytrzymanie klawisza odpowiedzialnego za strzał powoduje naładowanie się broni. Pierwsze kule po rozpoczęciu ostrzału zadają większe obrażenia. TwosameTime (Ebony&Ivory) - dzięki temu jednocześnie możesz strzelać w przeciwników znajdujących się naprzeciw siebie, z boku i z tyłu. RainStorm (Ebony&Ivory) - po wyskoku i wciśnięciu odpowiedniego klawisza Dante zacznie strzelać we wszystkie demony znajdujące się pod nim. Niestety trwa to krótko więc raczej nie będziesz z tego korzystał. Fireworks (Shotgun) - bardzo przydatne kiedy wkoło Ciebie jest za duży tłum. Każdy strzał odrzuca przeciwnika, co pozwoli Ci szybko przerzedzić otaczają Cię grupę demonów. Multi-Lock (Artemis; lvl3) - po naładowaniu się broni wystrzeli z niej kilka kul, które mogą być skierowane w jednego bądź kilku przeciwników. Trickshot (Spiral; lvl3) - mimo, że normalnie broń ta raczej nie jest użyteczna dzięki tej umiejętność trochę polepsza swoją sytuację. Po wystrzale, pocisk zaczyna rykoszetować zabierając przy okazji energię kilku demonom. Hysteric (Kalina Ann; lvl3) - po postawieniu broni na ziemię zaczynają z niej wylatywać małe rakietki samonaprowadzające. Zabierają mało energii więc używanie ich zazwyczaj nie ma większego sensu. |
Poziom 2:
Sphere (Artemis) - przed lufą Artemisa pojawia się kula metrowej wielkość raniąca każdego, którego dotknie. Ten atak może przejść w następny zwany Acid Rain jeśli wystarczająco szybko będziesz naciskał 'L'. Grapple (Kalina Ann) - po tej akcji następuje wyrzucenie ostrza znajdującego się na broni w kierunku przeciwnika. Po osiągnięciu celu wraca. Słabsze demony możesz w ten sposób przyciągnąć do siebie. |
Poziom 3:
GunStinger (Shoutgun) - umiejętność do złudzenia przypominająca Stingera Rebelliona. Działa na tej samej zasadzie. Najpierw szybkie przemieszczenie się w kierunku wroga i powalający strzał. Jeśli szybko zaczniesz naciskać 'L' masz szansę na zadanie dodatkowych obrażeń (Point Blank). Sniper (Spiral) - jeszcze mocniejszy strzał od podstawowego. Dodatkowo może dojść do rykoszetu (wtedy umiejętność zmienia nazwę na Reflector) przy odpowiednio szybkim wciskaniu 'L'. Czas wykonywania nie jest dużo dłuższy niż przy normalnym strzelaniu z tej broni, więc jeśli ją dobrze opanujesz, to z Gunslingerem na poziomie 3 będziesz masowo wyrzynał demony. |
Royalguard - styl ten pozwala na blokowanie ciosów. Zasada jest jedna: im szybciej postawisz blok przed atakiem, tym większe obrażenia otrzymasz i mniej energii pochłoniesz. Trudno opanować ten styl. Jednak kiedy dojdziesz do perfekcji będziesz mógł grać bez używania leczniczych gwiazdek.
Poziom 1:
Block&Charge - blokowanie zmniejsza siłę ataku o jakieś 25% normalnej mocy. Jeśli wyczekasz dostatecznie długo, możesz w ogóle uniknąć strat energii jednocześnie powodując chwilowe zamroczenie demona. Każdy blok dostarcza energii, którą potem możesz wykorzystać przez umiejętność opisaną niżej. Release - po każdym bloku możesz wykorzystać zebraną energię na przeciwnikach. Im więcej energii posiadasz, tym większe obrażenia zadasz. Każdy nowy poziom pozwala przechowywać i wypuszczać więcej mocy. |
Poziom 2:
AirBlock i AirRelease - to co wyżej tylko, że w powietrzu |
Poziom 3:
Ultimate - po użyciu tego tworzysz przed sobą żółta tarczę. Każdy cios, który uderzy w nią przemienia się w energię życiową i doładowuje Twój pasek zdrowia. |
Obu umiejętności opisanych niżej nie można podnieść na wyższe poziomy.
Quicksilver -zdobędziesz go po pokonaniu Geryona. Dzięki niemu będziesz mógł zwalniać czas. Długość trwania zwolnienia zależna jest od posiadanej energii magicznej. Styl ten przydatny jest zarówno w zwykłej walce (nabijanie kombometra) jak i w walkach z bossami. W opcji numer dwa najlepiej najpierw używać Devil Trigera i dopiero potem zwalniać czas.
Doppelganger - ten styl również uzyskasz od bossa (Cień na końcu misji 17). Po jego użyciu obok Ciebie pojawi się Twoja kopia. Wykonuje ona zazwyczaj to samo co Ty (co rzecz jasna zwiększa obrażenia) chociaż zdarza się nieraz, że zaatakuje inny cel lub wykona inny cios. Jak poprzednio również i ten styl uzależniony jest od ilości magii.