A Guardian Rises | Wątek główny - Earth w Destiny poradnik Destiny
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
A Guardian Rises
Po krótkim przerywniku wprowadzającym do gry, zostaniesz przywitany przez Twojego pierwszego przyjaciela - Ghosta. Przyzwyczaj się do jego wyglądu i głosu, ponieważ ten mały robocik będzie Ci towarzyszył przez resztę historii, a nawet i poza nią. Posiada on kilka bardzo przydatnych funkcji, które pomogą graczowi w wielu sytuacjach, jak np. system nawigacji i wyświetlania celów misji, oświetlanie ciemniejszych lokacji oraz przyzywanie pojazdów lądowych.
Pierwsza misja stanowi wprowadzenie do gry i jej najważniejszych funkcji. Zaczynasz bez jakiejkolwiek broni, z pustym ekwipunkiem i jedynie najbardziej podstawowym pancerzem dla swojej klasy. Broń zdobędziesz jednak w trakcie przechodzenia misji wprowadzającej, a pod jej koniec, powinieneś też uzyskać nowy poziom oraz pierwszą umiejętność klasową - granat.
Enter the wall
Gdy uzyskasz kontrolę nad postacią, ruszaj w dół wzgórza. Idź cały czas przed siebie, lawirując między zardzewiałymi wrakami samochodów. Aby wyświetlić cel swojej misji lub uzyskać dostęp do niektórych funkcji Ghosta, wciśnij przycisk nawigacji (PS3/PS4: Select/Touch, X360/XOne: Back). Po chwili dotrzesz do zewnętrznej strony muru. Wejdź przez wywarzone drzwi do wnętrza konstrukcji, a następnie wespnij się po schodach na wyższe piętro.
Find a weapon
Ruszaj po kładce do przodu. Nie przejmuj się znajdującą się na wprost ciemnością. Twój robotyczny towarzysz automatycznie odpali latarkę, gdy tylko wejdziesz do zaciemnionych lokacji. Wdrap się po schodach znajdujących się za kładką, a następnie ruszaj do przodu. Poczekaj chwilę, gdy Ghost będzie odpalał oświetlenie, po czym wejdź do korytarza znajdującego się po prawej i podnieś karabin (Khvostov 7G-02), który stoi oparty o niebieską skrzynkę.
Z podstawową bronią w rękach ruszaj do przodu, w głąb korytarza. Za drugim zakrętem wyskoczą na Ciebie Dreg i Vandal. To podstawowe jednostki wrogich The Fallen, z którymi będziesz walczył w początkowych etapach rozgrywki. Wyeliminuj ich i biegnij dalej. Za drugim zakrętem w prawo, wyskoczy na Ciebie kolejny Dreg. Użyj ataku wręcz (PS3/PS4: R1, X360/XOne: RT), by pozbyć się go jednym ciosem i oczyścić sobie dalszą drogę.
Fight through the wall
Po chwili trafisz do niewielkiej hali w której zaatakuje Cię Vandal i 3 Dregów. Skup się najpierw na zabiciu tego pierwszego, najlepiej z dystansu, a na koniec zajmij się Dregami. Każdy z nich pada po jednym ciosie atakiem wręcz.
Ruszaj do przodu, przechodząc przez niewielką kładkę. Po drugiej stronie natrafisz na skrzynkę ze sprzętem (Loot Chest). Otwórz ją, a otrzymasz 48x Glimmerów (waluta w grze) oraz broń specjalną zależną od Twojej klasy. Bronie tego typu korzystają z zielonej amunicji, która wypada z przeciwników rzadziej niż biała amunicja (główna broń), dlatego staraj się korzystać z niej oszczędnie.
Zejdź na dół, a Twoim oczom ukaże się długi korytarz obsadzony minami z czujnikami laserowymi. Przejdź w tryb kucania (PS3/PS4: Kółko, X360/XOne: B) i przeczołgaj się pod laserami, eliminując przy tym wyskakujących Dregów. Po wyjściu z piekielnego korytarza natrafisz na dużą salę ze sporym komitetem powitalnym, składającym się z Vandali i Dregów. Eliminuj jednego po drugim, cały czas korzystając z porozstawianych wszędzie osłon, a gdy bitewna muzyka ucichnie, przejdź przez drzwi znajdujące się po drugiej stronie pomieszczenia. Podążaj wzdłuż tunelu, aż wyjdziesz z powrotem na powierzchnię.
Fight through The Fallen
Po pojawieniu się statku biegnij na wprost od wyjścia z tunelu, a zobaczysz mniejszy statek zrzucający nowych przeciwników. Schowaj się za murkiem i zacznij eliminować kolejne fale Vandali i Dregów, aż cały plac będzie czysty. Następnie skieruj się na drugi koniec pola walki, w stronę znacznika misji. Znajdziesz tutaj otwarte wejście do garażu, z którego wyskoczy na Ciebie kilka Dregów i nowy przeciwnik w formie małych dronów bojowych - Shank. Oczyść garaż z oponentów i ruszaj w głąb budynku.
Za niewielkim korytarzem natrafisz na zalaną salę ze starymi komputerami i sporą grupką przeciwników. Jeśli zdążyłeś już wskoczyć na drugi poziom, wykorzystaj swój klasowy granat, by pozbyć się pierwszej grupki, a drugą, znajdującą się w sąsiednim pomieszczeniu, załatw ostrą amunicją.
Kolejne, ostatnie już pomieszczenie, zawiera poszukiwany przez Ciebie statek oraz mini-bossa, który strzeże do niego dostępu - Rahn, Devil Captain. Zajmij się najpierw jego odziałem, składającym się z Dregów i Vandali, starając się przy tym omijać samego dowódcę. Gdy wszyscy jego towarzyszę będą już wąchali kwiatki od spodu, przenieś swój ogień na kapitana. Rahn posiada dwie umiejętności: regenerującą się tarczę oraz teleportację na krótki dystans. Tę drugą wykorzystuje głównie do robienia uników, natomiast tarcza chroni go przed atakami i może się zregenerować, jeśli przeciwnik nie otrzyma żadnych obrażeń przez pewien okres czasu. Dodatkowo, tarcza regeneruje się znacznie szybciej, jeśli nie zostanie w pełni wyczerpana. Zniszcz tarczę wroga, a następnie kontynuuj ostrzał nie pozwalając na jej regenerację i zmieniając co jakiś czas pozycję, by przeciwnik zbytnio się nie zbliżył. Po śmierci mini-bossa odpali się przerywnik kończący pierwszą misję.
Nagroda: Arcadia Class Jumpship