D4 - Powrót do Arkhamend (1) | Opis przejścia Darkness Within 2 The Dark Lineage poradnik Darkness Within 2: The Dark Lineage
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Dzień 4: Powrót do Arkhamend
Miasteczko Arkhamend (księgarnia)
Dotarłszy do miasteczka, maszeruj w pierwszą przecznicę po prawej (od przodu zaparkowanego samochodu). Wejdź do księgarni i rzuć okiem na książkę Lovecrafta na ladzie (na prawo od kasy). Tak odkryjesz 2/4 sekret w grze. Następnie zejdź do piwnicy, gdzie za sprawą homunkulusa objawią się ukryte wcześniej drzwi na wprost wejścia.
Oczywiście otwórz je (9/10 tajemnica). W środku znajdziesz zwłoki kobiety. Kucnij i przyjrzyj się im - automatycznie pojawi się zdjęcie , z którego należy wnioskować, że denatka była żoną Henry'ego (nowe spostrzeżenie: Żona Henry'ego nie żyje). Możliwe jest połączenie następujących spostrzeżeń (oba z listy "Miasteczko Arkhamend"):
Krzyki w Uczcie Czytelnika;
Żona Henry'ego nie żyje!
Efektem jest nowa myśl:
Henry jest mordercą!
Teraz możesz dokonać kolejnego połączenia myśli, mianowicie:
Oczekiwali mojego przyjazdu! (z listy "Miasteczko Arkhamend");
Henry jest mordercą! (z listy "Miasteczko Arkhamend");
Przygotowania (z listy "Brama");
Otrzymasz nową myśl:
Zostałem oszukany!
Opuść księgarnię.
Miasteczko Arkhamend (zajazd i ulice)
Idź do zajazdu (po wyjściu z zaułka, gdzie mieści się księgarnia - cały czas prosto), gdzie Howard zauważy widzianych i podsłuchiwanych już kiedyś mężczyzn. Po ich wyjściu z gospody maszeruj za nimi. Od drzwi zajazdu wędruj prosto, po czym skręć w lewo, tak by nadal mieć skwer z pomnikiem wilka po lewej stronie. Wejdź w pierwszą w wąską uliczkę pomiędzy budynkami po prawej, gdzie zejdź po schodach.
Wędruj cały czas przed siebie, aż dotrzesz do studzienki kanalizacyjnej w ulicy. Podnieś ją i wejdź do kanału.
Miasteczko Arkhamend (kanały)
W kanałach skieruj się w lewo, miń pierwszy pomost prowadzący na drugą stronę, a przejdź po następnym. Za nim zawróć (w lewo) i maszeruj przed siebie, ścianę powinieneś mieć po lewej stronie. Idź cały czas wzdłuż tej ściany - po drodze miniesz cztery pomosty, które zignoruj - i na drugą stronę przejdź dopiero po piątym, w pobliżu ogrodzenia (charakterystyczne czerwone światło).
Otwórz bramkę i maszeruj dalej przed siebie, aż dotrzesz do kolejnego pomostu, po którym przejdź z prawej strony na lewą. Idź prosto i wpakuj się w dziurę w murze. Tak dotrzesz do domu opieki w dzielnicy objętej kwarantanną.
Miasteczko Arkhamend (dom opieki)
Po schodach po prawej zejdź poziom niżej. Otwórz drzwi - znajdziesz się w korytarzu, którym idź przed siebie do samego końca (po drodze pojawią się odnogi po lewej i prawej, ale nie ma tam nic istotnego). Kiedy dotrzesz do miejsca, gdzie dalszą drogę zagradza łóżko, skieruj się w otwarte drzwi po lewej.
W pomieszczeniu z gablotami zainteresuj się ostatnią - z popiersiem małpy. W zbliżeniu zdejmij jej z szyi drugą część tajemniczego medalionu . Wyjdź na korytarz i wracaj (w prawo do drzwi i po schodach do otworu w murze). Niestety, ostatecznie zostaniesz zamknięty w jednym z pokoi.
Wysłuchawszy rozmowy złodziei, podejdź do drzwi i spróbuj je otworzyć. Hmm... Kiedy ucichną odgłosy za drzwiami, wyjdź na korytarz, gdzie zbadaj ciało pierwszego z mężczyzn. Wędruj do wyjścia z domu opieki - przy schodach znajdziesz zwłoki drugiego z rabusiów. Kucnij i przyjrzyj się im, po czym zabierz leżący na prawo od głowy denata dziwny metalowy przedmiot z drewnianym uchwytem . Wespnij się po schodach i przez wyłom w murze opuść to obskurne miejsce.