D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (8) | Opis przejścia poradnik Darkness Within 2: The Dark Lineage
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Po wyjściu z sali z trumnami skieruj się do drzwi po prawej. Wejdź do czegoś w rodzaju magazynu. Tu owady nie są już tak nieszkodliwe jak w innych miejscach, bowiem występują w sporych ilościach. Howard nie zechce więc otworzyć szafy, dopóki one na niej siedzą. W tej sytuacji masz dwa wyjścia: albo tyle razy rozpylić miksturę ochronną, aż przegonisz wszystkie owady z szafy (kliknij miksturę w ekwipunku PPM, a kiedy pojawi się dłoń trzymającego rozpylacz Howarda, klikaj LPM), albo przyodziać kombinezon ochronny (kliknij go w ekwipunku PPM). Otwórz drugą z szaf (tę po prawej). Z lewej strony na półce leży pudełko - odemknij je i wyjmij z niego dwa zabytkowe walce . Z prawej strony zabierz pustą metalową kapsułę .
Po wyjściu z magazynu idź w prawo, tak dotrzesz ponownie do pokoju ze stolikiem i stojącą na nim zamkniętą szafeczką. Otwórz ją zabranym z trumny dziwnym kluczem. Wyjmij z niej homunkulusa (3/10 odkryta tajemnica).
Kontynuuj obchodzenie podziemi, a ponownie dotrzesz nad schody. Zejdź po nich i wąską ścieżką nad przepaścią ostrożnie przejdź dookoła na przeciwną stronę. Tam wejdź w króciutki korytarz zakończony kolejnymi drzwiami. Po ich otwarciu znajdziesz się w niewielkim pomieszczeniu pełnym owadów i ich wydzieliny. Przejdź w prawy róg i podnieś leżące tam płótno. Znajdziesz zwłoki Murrowsa. Zbadaj je. Następnie wystaw Howarda na ukąszenia owadów, a kiedy zaburzy mu się widzenie i zacznie ciężko oddychać, obejrzyj ciało Murrowsa ponownie (4/10 tajemnica). Po wszystkim możesz kliknąć je raz jeszcze - bohater skomentuje to, co miało miejsce przed chwilą.
I to na razie wszystko, co możesz zdziałać w starym budynku. Do dalszych badań potrzebujesz tłumaczenia fragmentu "Wspomnień z przeszłości", wracaj zatem do księgarni w Arkhamend. Możesz to zrobić w dwojaki sposób - wjechać windą (trzeba kliknąć jej podłogę) do jadalni w budynku, opuścić go, zejść leśną ścieżką i dotrzeć do miejsca, gdzie pojawia się kursor przenoszący do miasta, a tam pomaszerować do księgarni.
Jednak odkąd masz mapę, wygodniej przemieszczać się za jej pośrednictwem. Wystarczy kliknąć ją PPM w ekwipunku i wybrać na niej konkretną lokalizację w Arkhamend.
Miasteczko Arkhamend (księgarnia)
Zagadnij Henry'ego i poproś o przetłumaczenie fragmentu ze "Wspomnień z przeszłości", dotyczącego mówiących maszyn. Następnie wyjdź na moment, a po powrocie zapytaj księgarza, czy tłumaczenie jest już gotowe. Otrzymasz fragment książki (2 strony; 14/21 dokument punktowany) z opisem mówiących maszyn. Oczywiście trzeba poddać go analizie. Znajdź w nim zatem 5 podpowiedzi (5 nowych informacji praktycznych):
Działają z użyciem specjalnie przygotowanych szczątków --> Specjalne szczątki...
metalowego pojemnika ukrytego w schowku będącym częścią maszyny --> Metalowa kapsuła;
wprowadzić właściwy kod --> Kod do maszyny;
Włącz urządzenie i spróbuj maksymalnie zmniejszyć szumy tła --> Redukcja szumów;
Prąd należy podłączyć (...) --> Podłączenie do prądu.
Przy pomocy mapy przenieś się do podziemnych korytarzy starego budynku.