D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (7) | Opis przejścia poradnik Darkness Within 2: The Dark Lineage
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Stary budynek (podziemia)
Zjechawszy do podziemi budynku, maszeruj przed siebie ciągnącym się od windy korytarzem. Mniej więcej w jego połowie powinieneś dostrzec opisywane w kilku dokumentach owady. Zatrzymaj się tam i wystaw Howarda na ich ukąszenia - nie są one groźne, natomiast w pewnym stopniu zmieniają postrzeganie rzeczywistości, co objawia się rozmazaniem obrazu. Po kilku (ok. 5) ukąszeniach (można podejść do ściany po prawej, na której siedzą owady, by to przyspieszyć) Howard zacznie szybciej oddychać. Ruszaj wtedy dalej przed siebie - a tuż przed wiodącymi w dół schodami usłyszysz dźwięki: krótsze (wyższe) oraz dłuższe (niższe), będą się one powtarzać do momentu zaniku działania jadu owadów.
Ponieważ dokładne rozpoznanie dźwięków jest istotne, polecam w opcjach całkowicie ściszyć muzykę i odgłosy otoczenia, natomiast maksymalnie zwiększyć efekty. Uważne wsłuchanie się w nie pozwala rozróżnić 13 powtarzających się dźwięków: krótki-długi, krótki-krótki-długi, krótki-krótki-krótki, krótki-krótki, krótki-długi-krótki.
Kiedy Howard odzyska normalne widzenie świata, zawróć w stronę korytarza z windą i skieruj się do drzwi mieszczących się na lewo od niego. Otwórz je - trafisz do alchemicznego laboratorium. Podejdź do biurka po prawej i otwórz pierwszą z brzegu szufladę. Zabierz z niej zardzewiały klucz . Rozejrzyj się po całym laboratorium, w którym nie ma na razie nic więcej do zrobienia, oprócz obejrzenia wielkiej (przypominające piec) maszyny na samym końcu pomieszczenia. Zbadaj różne jej elementy, ze szczególnym uwzględnieniem jej górnej centralnej części, tak by Howard przypomniał sobie, że we "Wspomnieniach z przeszłości" widział ilustrację tego urządzenia (nowe spostrzeżenie: Maszyna).
Opuść laboratorium i wędruj pod drzwi naprzeciwko. Te zamknięte są na łańcuch z kłódką, więc do ich otwarcia wykorzystaj zabrany z laboratorium klucz. Wejdź do środka - to pomieszczenie ze stolikiem po lewej i dwiema szafami na wprost. Otwórz pierwszą z nich i zabierz z niej kanister z paliwem . Spróbuj dobrać się do stojącej na stoliku i wyglądająca jak sejf szafeczki. Niestety - jest zamknięta. Obejrzyj zatem leżącą na blacie kartkę z alfabetem Morse'a. Jak się być może domyśliłeś, dźwięki słyszane przy schodach to kod w tym alfabecie. Sprawdź, jakim odpowiadały literom i opuść pomieszczenie.
Wędruj w lewo pod białe drzwi zamknięte na zamek kodowy. Kliknij go. Kodem są usłyszane przy schodach dźwięki alfabetu Morse'a zamienione na litery.
Są to zatem: A (krótki-długi, czyli .-), U (krótki-krótki-długi, czyli ..-), S (krótki-krótki-krótki, czyli ...), I (krótki-krótki, czyli ..) i R (krótki-długi-krótki, czyli .-.).
W zbliżeniu ustaw zatem w kolejnych okienkach zamka hasło: A-U-S-I-R.
Wyjdź ze zbliżenia i otwórz drzwi. Wejdź do pomieszczenia z trumnami i zbadaj pierwszą po prawej. Otwórz ją i obejrzyj szkielet. Zdobędziesz klucz o dziwnym kształcie .
Przejdź na koniec pomieszczenia i przejrzyj notatnik (3 strony; 13/21 dokument punktowany), dotyczący pensjonariuszy tego miejsca.