D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (5) | Opis przejścia poradnik Darkness Within 2: The Dark Lineage
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Stary budynek (jadalnia)
Wróć do pracowni, a z niej przejdź do jadalni. Wprawdzie masz już kombinezon, ale warto byłoby zaopatrzyć się też w miksturę odstraszającą owady. Wszystkie potrzebne składniki podane w notatce profesora znajdziesz na miejscu.
Podejdź do kredensu stojącego na lewo od piętrowego łóżka. Otwórz górną szafkę. Stoi w niej wiele butelek, a przyjrzawszy się im, możesz poznać zawartość tych, których etykiety Howard da radę odczytać. I tak: na górnej półce zidentyfikuje tylko alkohol (1), na drugiej - olejek neem (2). kwas solny (3), kwas siarkowy (4) i wodę (5). Zatem zgodnie z przepisem do zabranego z okna pracowni rozpylacza nabierz wody (5), alkoholu (1) i olejku neem (2).
Teraz z dolnej półki weź moździerz z tłuczkiem . Następnie otwórz górną szufladę. Zbadaj znajdujące się w niej zioła, a są to: liście bazylii (6), jasnota różowa (7), czosnek (8), aster wrzosolistny (9), nasiona kopru włoskiego (10) oraz poganek hojnorostek (11). Nabierz do moździerza: bazylii (6), jasnoty różowej (7) i astra wrzosolistnego (9).
Zamknij tę szufladę i otwórz drugą. Sprawdź jej zawartość. Znajdziesz w niej tylko bodziszek (12) i rutę (13). Oba zioła dołóż do moździerza.
W ekwipunku otwórz zakładkę z myślami Howarda. Do jednej przegródki w sekcji łączenia daj spryskiwacz z zawartością do drugiej moździerz z zwartością. Połącz je ze sobą (Howard przesypie zioła z moździerza do spryskiwacza) i tak otrzymasz gotową do użycia miksturę przeciwko owadom . W razie gdybyś pomylił składniki, tworzenie mikstury można zacząć od nowa, trzeba tylko w ekwipunku kliknąć PPM na spryskiwaczu - pokaże się lewa ręka Howarda, trzymająca spryskiwacz - a następnie, klikając LPM, wypsikać jego zawartość, by znów mieć pusty pojemnik.
Teraz skieruj się w prawo, w ciasne przejście pomiędzy łóżkiem piętrowym a stołem i wysuń stamtąd niewielki okrągły stolik (wciśnięty LPM i S). Przejdź w ten kąt i ustaw się plecami do ściany. Kucnij i zbadaj czerwone odciski butów na podłodze. Następnie w tej pozycji spójrz na kant stołu. Kliknij go - pojawi się zbliżenie na obszar pod stołem.
W mechanizm po prawej wsadź znalezioną w szufladzie na poddaszu korbkę (uchwyt) i zakręć nią. Po lewej otworzy się skrytka, z której wyjmij klucz .
Maszeruj stamtąd prościutko przed siebie, w tę część jadalni, gdzie podłoga ma półokrągły kształt (na lewo od kredensu z ziołami) - to wspomniana w dzienniku asystenta profesora prowadząca do podziemi winda. Kucnij i zbadaj widoczną na podłodze klapę. Otwórz ją w zbliżeniu, a na metalowym wieku, które znajduje się pod nią, użyj klucza. Podnieś wieko, zobaczysz mechanizm z dziwnymi, przypominającymi hieroglify znakami. By go uruchomić, potrzebujesz więcej wskazówek, po które udaj się na zewnątrz budynku.