D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (4) | Opis przejścia poradnik Darkness Within 2: The Dark Lineage
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Stary budynek (sypialnia)
![]() | ![]() |
Przejdź do jadalni, a stamtąd wróć do pracowni, skąd z kolei wejdź do sypialni (drzwi po prawej). Podnieś poduszkę na łóżku przy drzwiach i przenieś ją na koc. Przejrzyj leżący pod nią dziennik asystenta profesora Jacoba(12 stron; 12/21 dokument punktowany). Znajdź w nim 5 podpowiedzi (co oznacza 4 nowe myśli i 1 informację praktyczną):

Do chwili obecnej zabiły ośmiu naszych braci --> Owady zabiły ośmiu z nich;
profesor Jacob --> Profesor Jacob;
owady te spędzają całe życie (...) --> Ślepe owady;

Próbowaliśmy dostać się na dół (...) --> Klamka;

Były tam też olbrzymie łuki triumfalne (...) --> S.P.Q.R.
Do zlokalizowania masz też 1 ukrytą podpowiedź (1 nowa myśl):

Gromadźcie się, o groźne ghule (...) --> Pieśń czerwia.
Możliwa jest kolejne połączenie myśli Howarda (obie z listy "Stary budynek"):
Człowiek ze sztuczna brodą.
Profesor Jacob.

Jego rezultatem jest nowa myśl:
Tożsamość profesora Jacoba.
![]() | ![]() |
Następnie spróbuj otworzyć szafę w sypialni - jest zamknięta. Przyjrzyj się jej zamkowi i zainstaluj w nim 3 znalezione przy Dreadenie pręty. Ponownie zbadaj zamek szafy.

Pojawi się jego zbliżenie, czyli łamigłówka, w której - przesuwając końcówki trzech prętów - musisz doprowadzić do sytuacji, żeby wszystkie trzy znalazły się po prawej, na linii łączenia dwu kolorów (brązowego i żółtego). By zresetować dotychczasowe kombinacje, po prostu wyjdź ze zbliżenia. Rozwiązań tej zagadki jest wiele, ale jednym z krótszych jest przesunięcie kolejno następujących prętów:
1x górnego, 2x środkowego, 1x dolnego, 2x górnego i 1x środkowego.
![]() | ![]() |
Otwórz szafę - w ten sposób odkryjesz kolejną tajemnicę (2/10) i zabierz z niej kombinezon ochronny przeciwko owadom.