Darkest Dungeon 2: Nawyki Darkest Dungeon 2 poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do Darkest Dungeon 2 poznacie czym są Nawyki: co powodują, jak można się ich pozbyć, skąd się biorą.
Ostatnia aktualizacja: 11 maja 2023
Poniższa strona poradnika do gry Darkest Dungeon 2 opisuje czym są Nawyki (Quirks) bohaterów - czyli modyfikatory parametrów. Nawyki mogą być pozytywne i negatywne. Dowiecie się jak je nabywać i usuwać poprzez Szpital polowy (Field Hospital).
Ogólne informacje
Nawyki to cechy bohaterów, które na stałe wpływają na ich parametry lub wprowadzają określone modyfikatory. Początkowo każdy bohater posiada jedną cechę pozytywną i jedną negatywną. Podczas rozgrywki bohaterowie mogą nabyć więcej cech.
Aby pozbyć się Nawyków, musicie odnaleźć na mapie eksploracji Szpital. Za odpowiednią cenę możecie pozbyć się Nawyku - silnych debuffów lub zwolnić miejsce na inne pozytywne cechy.
Usługi szpitalne zużywają Relikty (żółte kwadraty). Cena za usunięcie Negatywnego (niebieskiego) nawyku to 16 Reliktów, za Pozytywnego (choć nie zawsze taki jest; opcjonalnie możecie chcieć go usunąć, by zwolnić miejsce dla innych Nawyków) - 32 Relikty.
Jak zdobywać Nawyki?
- Podczas losowych Zdarzeń - szczególnie wysoka szansa podczas odwiedzania Pracowni naukowca,
- Podczas Załamań (negatywne) oraz u Wrót śmierci,
- Losowo po ukończeniu ekspedycji,
- Podczas używania Przedmiotów Gospody (losowa szansa)
Niektóre Nawyki potrafią posiadać cechy pozytywne jak i Negatywne. Niektóre Nawyki uniemożliwiają interakcje: np. cecha Oślepienie uniemożliwia używanie Przedmiotu Gospody: Tarcza do rzutek.
Każdy z bohaterów może posiadać jednocześnie po 3 Nawyki. Jeśli pojawi się kolejny, zastąpi jeden z istniejących, by zająć jego miejsce. Niezmienne są jedynie Nawyki, które posiadają małą ikonę "+" przy nazwie - te nie zostaną zastąpione (ale mogą być usunięte w Szpitalu po normalnej cenie).