Darkest Dungeon: Lista bohaterów Darkest Dungeon 2 poradnik, porady
Bohaterowie to jedyne grywalne postacie, z których składa się Wasza drużyna Na tej stronie poradnika zapoznacie się ze wszystkimi bohaterami oraz ich statystykami.
Ostatnia aktualizacja: 11 maja 2023
Dzięki herosom możecie przemierzać świat Darkest Dungeon 2 i brać udział w misjach. Na tej stronie poradnika znajdziecie listę wszystkich klas razem ze statystykami oraz umiejętnościami klasy.
Na początku każdej misji wybieracie czterech bohaterów, z których będzie składała się Wasza drużyna. Każdy z herosów jest przypisany do klasy, od której zależą jego umiejętności i statystyki.
- Statystyki bohatera
- Oprych
- Zbrojny
- Hiena Cmentarna
- Badaczka Zarazy
- Awanturniczka
- Uciekinierka
- Arlekin
- Trędowaty
- Okultysta
- Łowca Nagród
- Kapłanka
- Bohater: Biczownik
Statystyki bohatera
Każdy z herosów posiada statystyki zależne od jego klasy, ekwipunku, nawyków, choroby oraz efektów tymczasowych. Poniższa lista reprezentuje podstawowe statystyki każdego bohatera:
- Maksymalne punkty życia (Max HP),
- Szybkość (Speed),
- Odporność na krwawienie (Bleed resistance),
- Odporność na zarazę (Blight resistance),
- Odporność na podpalenie (Burn resistance),
- Odporność na ogłuszenie (Stun resistance),
- Odporność na przesunięcie w szyku (Move resistance),
- Odporność na osłabienie (Debuff resistance),
- Odporność na śmierć (Death resistance),
- Odporność na choroby (Disease resistance).
Oprych
Zadaniem oprycha jest zadawanie jak największych obrażeni przeciwnikom oraz nakładanie na nich negatywnych efektów. Dobra kontrola pola walki pozwala mu na efektywną walkę z bliska, jak i z daleka, dzięki czemu odnajdzie się w niemal każdej drużynie.
Statystyki:
Punkty życia | Szybkość | Krawienie | Zaraza | Podpalenie | Ogłuszenie | Przesunięcie | Osłabienie | Choroba | Śmierć |
35 | 5 | 30% | 30% | 30% | 30% | 30% | 20% | 30% | 60% |
Zbrojny
Zbrojny to postać defensywna, idealnie spełniająca się w roli tanka. Duża ilość punktów życia oraz umiejętności obronne pozwalają mu przyjąć na siebie ogromne obrażenia, tym samym chroniąc swoją drużynę przed wyniszczeniem.
Statystyki:
Punkty życia | Szybkość | Krawienie | Zaraza | Podpalenie | Ogłuszenie | Przesunięcie | Osłabienie | Choroba | Śmierć |
42 | 2 | 30% | 30% | 30% | 30% | 30% | 20% | 30% | 60% |
Hiena Cmentarna
Hiena Cmentarna jest mobilną klasą, zdolną do walki zarówno z przodu, jak i z tyłu szyku. Zestawem umiejętności przypomina oprycha. Walka wręcz i trucizna na daleki zasięg pozwolą odnaleźć się jej w każdej pozycji.
Statystyki:
Punkty życia | Szybkość | Krawienie | Zaraza | Podpalenie | Ogłuszenie | Przesunięcie | Osłabienie | Choroba | Śmierć |
29 | 5 | 30% | 30% | 30% | 20% | 20% | 30% | 30% | 60% |
Badaczka Zarazy
Badaczka zarazy jest klasą opierającą się na atakach z użyciem efektów statusu. Jej zestaw umiejętności pozwala na ataki powodujące krwawienie lub zatrucie, dzięki czemu może z łatwością wyniszczyć przeciwnika z grubym pancerzem. Najlepiej sprawuje się na 3/4 miejscu w szyku.
Statystyki:
Punkty życia | Szybkość | Krawienie | Zaraza | Podpalenie | Ogłuszenie | Przesunięcie | Osłabienie | Choroba | Śmierć |
28 | 4 | 30% | 40% | 30% | 10% | 20% | 20% | 40% | 60% |
Awanturniczka
Awanturniczka jest typowym odpowiednikiem barbarzyńcy. Jej styl walki jest oparty na agresywnych i silnych atakach kosztem własnej obrony. Idealnie sprawuje się na drugiej pozycji w szyku.
Statystyki:
Punkty życia | Szybkość | Krawienie | Zaraza | Podpalenie | Ogłuszenie | Przesunięcie | Osłabienie | Choroba | Śmierć |
35 | 4 | 30% | 30% | 30% | 20% | 20% | 20% | 20% | 60% |
Uciekinierka
Uciekinierka jest postacią wspierającą, walczącą z przodu szyku. Zestaw umiejętności tej postaci pozwala na jednoczesne zadawanie obrażeń, podpalanie oraz ukrywanie się przed przeciwnikiem.
Statystyki:
Punkty życia | Szybkość | Krawienie | Zaraza | Podpalenie | Ogłuszenie | Przesunięcie | Osłabienie | Choroba | Śmierć |
33 | 4 | 20% | 20% | 30% | 20% | 30% | 20% | 30% | 60% |
Arlekin
Arlekin to klasa sprawdzająca się najlepiej jako wsparcie dla Waszej drużyny. Jego umiejętności pozwalają mu na zmniejszanie stresu, uzyskiwanie efektu Combo oraz zadawanie obrażeń z efektem krwawienia.
Statystyki:
Punkty życia | Szybkość | Krawienie | Zaraza | Podpalenie | Ogłuszenie | Przesunięcie | Osłabienie | Choroba | Śmierć |
29 | 4 | 20% | 20% | 20% | 20% | 20% | 30% | 30% | 60% |
Trędowaty
Idealna postać do przyjmowania na siebie wszelkich obrażeń. Zadaniem trędowatego jest walka na froncie w roli tanka oraz skupienie się na zadawaniu obrażeń przeciwnikom. Prosty i skuteczny.
Statystyki:
Punkty życia | Szybkość | Krawienie | Zaraza | Podpalenie | Ogłuszenie | Przesunięcie | Osłabienie | Choroba | Śmierć |
44 | 2 | 10% | 10% | 20% | 30% | 20% | 20% | 30% | 60% |
Okultysta
Odpowiednik maga, okultysta skupia się na leczeniu drużyny, usuwaniu efektów lub zadawaniu obrażeń, w zależności od postawionego mu zadania oraz pozycji w szyku.
Statystyki:
Punkty życia | Szybkość | Krawienie | Zaraza | Podpalenie | Ogłuszenie | Przesunięcie | Osłabienie | Choroba | Śmierć |
31 | 5 | 30% | 30% | 30% | 20% | 20% | 30% | 30% | 60% |
Łowca Nagród
Łowca Nagród różni się od innych bohaterów w grze Darkest Dungeon 2. Po odblokowaniu tego bohatera w Ołtarzu Nadziei (The Altar of Hope), Łowca Nagród może być zrekrutowany tylko i wyłącznie w Karczmie kiedy będzie wisiał plakat z jego podobizną.
Statystyki:
Punkty życia | Szybkość | Krawienie | Zaraza | Podpalenie | Ogłuszenie | Przesunięcie | Osłabienie | Choroba | Śmierć |
48 | 3 | 30% | 30% | 30% | 40% | 30% | 40% | 40% | 75% |
Kapłanka
Klasa wsparcia, która zajmuje się ściąganiem negatywnych efektów oraz leczeniem drużyny. Najlepiej czuje się na tylnych pozycjach w szyku bitewnym.
Punkty życia | Szybkość | Krawienie | Zaraza | Podpalenie | Ogłuszenie | Przesunięcie | Osłabienie | Choroba | Śmierć |
41 | 2 | 20% | 20% | 30% | 20% | 20% | 20% | 20% | 60% |
Bohater: Biczownik
Biczownik jest klasą wspierającą, która zajmuje przednie pozycje w szyku bitewnym. Zestaw umiejętności tej klasy pozwala jej na leczenie towarzyszy, zadawanie obrażeń i efektów oraz usuwanie zwłok zalegających na polu bitewnym. Wysoki poziom zdrowia jest balansowany poprzez samookaleczanie się wywoływane użyciem umiejętności.
Statystyki:
Punkty życia | Szybkość | Krawienie | Zaraza | Podpalenie | Ogłuszenie | Przesunięcie | Osłabienie | Choroba | Śmierć |
50 | 3 | 20% | 50% | 10% | 30% | 30% | 20% | 75% | 75% |