Darkest Dungeon 2: Eksploracja i Płomień Darkest Dungeon 2 poradnik, porady
Na tej stronie poradnika do Darkest Dungeon 2 dowiecie się, do czego służy wyznacznik Płomienia (Flame) oraz jak wygląda eksploracja i wyruszanie na Ekspedycje (Expeditions) w grze.
Ostatnia aktualizacja: 11 maja 2023
Poniższa strona omawia zagadnienie eksploracji w Darkest Dungeon 2. Dowiecie się tu o podstawach wyruszania na Ekspedycje (Expeditions), wyborach dróg, znacznikach (Markers) i zdarzeniach (Events). Poznacie także co oznacza Płomień (Flame) oraz jakich bonusów dostarcza na określonych poziomach jasności.
Wybór drogi
Poruszacie się po drodze, obserwując jednocześnie Wasze umiejscowienie na mapie. W kolejnych lokacjach możecie wybierać spośród dwóch lub trzech rozgałęzień w niektórych punktach, dlatego nie jedźcie na oślep. Mimo Waszego planu, niektórzy bohaterowie mogą przedstawiać własne propozycje trasy: jeśli się z nimi nie zgadzacie, wzrośnie u bohatera / bohaterów Stres.
Droga na mapie ma kolor żółto-zielony lub niebieski. Na niebieskiej drodze możecie napotkać losową walkę. Walki na drodze są zwykle łatwiejsze niż w punktach walki, lecz przy niskim poziomie Światła nadal mogą być wymagające. Posiadają określoną ilość Rund (5) widoczną w górnym-prawym rogu. Gdy minie ilość rund, walka zostaje przerwana i bohaterowie wracają na szlak. Jeśli nie zdążycie pokonać przeciwników w tym czasie, nie otrzymacie żadnej nagrody.
Planowanie trasy jest niełatwe. Na początku rozgrywki zawsze odsłonięcie kilka kafelków, dowiadując się, jakie zdarzenia tam na Was czekają. Czasami na wybór trasy będzie mieć wpływ Zlecenie, jakie przypisane jest do danej lokacji (całkowicie losowo). Ponadto chęć odwiedzenia poszczególnych punktów lub ich omijania (np. starć, gdy jesteście osłabieni), może wpłynąć na planowanie trasy. Aby poznać więcej znaczników na trasie:
- Ulepszcie swój Dyliżans o możliwości Zwiadu,
- Napotkajcie na mapie punkt Strażnica, którego odwiedzenie ujawni zawartość wszystkich kafelków.
By dowiedzieć się, co oznaczają poszczególne ikony na mapie, sprawdźcie stronę: Lista zdarzeń na mapie.
Czasem bohaterowie mają własne preferencje co do wyboru drogi. Nie warto się specjalnie przejmować ich sugestiami, chyba że sami nie macie planu eksploracji. Sugestie te pojawiają się na rozdrożach - ale nie zawsze każdy z członków drużyny posiada sugestie. Jeśli posiada, to postąpienie zgodnie z nimi zredukuje Stres o 1, a wybranie innej ścieżki spowoduje przyrost Stresu o 1.
Światło / Płomień
Płomień widoczny na dyliżansie określa stopień zagrożenia. Nie chcecie by zgasł - zostaniecie wtedy napadnięci przez kultystów. Jeśli wygracie walkę, otrzymacie trochę płomienia. Najeżdżając kursorem na płomień poznacie jego obecny stopień oraz przedstawione zostaną bonusy dla bohaterów lub przeciwników. Podczas eksploracji poruszacie dyliżansem jadąc do przodu i skręcając na boki (WASD / strzałki), nie możecie jechać wstecz. Klikając dwukrotnie jazdę do przodu, pojazd będzie poruszał się automatycznie do następnego punktu. Poziomy światła:
Zakres światła | Bohaterowie | Przeciwnicy |
100-70 | +4% do trafień Krytycznych, +1 Prędkość, +10% odporności na Zabójczy cios, 3% szansy na rundę zdobycia Bloku | - |
70-60 | +1 Prędkość, +10% odporności na Zabójczy cios | - |
60-40 | +10% Szansy na przewagę wroga w walce | |
40-20 | +20% szansy na pogorszenie relacji między bohaterami | +1 Prędkość, +3% do trafień Krytycznych, +5% do Odporności na żywioły, +20% szansy na przewagę wroga w walce |
20-1 | +30% szansy na pogorszenie relacji między bohaterami +3% do trafień Krytycznych | +1 Prędkość, +6% do trafień Krytycznych, +10% do Odporności na żywioły, +33% szansy na przewagę wroga w walce |
0 | +30% szansy na pogorszenie relacji między bohaterami +6% do trafień Krytycznych | +2 Prędkość, +6% do trafień Krytycznych, +10% do Odporności na żywioły i trafienie Krytyczne (3% na rundę), +50% szansy na przewagę wroga w walce |
Przewaga w walce, którą mogą zyskać wrogowie przy słabszym Płomieniu, spowoduje przetasowanie miejsc bohaterów w stosunku do tego, jak ustawiacie ich na początku - bardzo niepożądane zjawisko. Ponadto może gwarantować całej wrogiej drużynie losowe efekty, widoczne w lewym górnym rogu w formie ikonki (po najechaniu ujrzycie szczegóły bonusów dla wroga).
Gdy Płomień zgaśnie, macie dużą szansę natknąć się szybko na Kultystów, którzy Was zaatakują (ze sporymi bonusami z powodu ciemności). Gdy ich pokonacie, otrzymacie +40 do Płomienia oraz nagrody za walkę.