Współpraca z pilotem | Colin McRae DiRT poradnik Colin McRae: DiRT
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Ten facet, który siedzi obok Ciebie podczas pokonywania Odcinka Specjalnego to nie przypadkowy amator mocnych wrażeń, który podstępem dostał się do rajdówki ale twój pilot. Jego zadaniem jest bezpieczne poprowadzenie cię przez zawiłości OSa. W tym celu komunikuje się on z Tobą za pomocą krótkich i prostych sformułowań, przekazując Ci na bieżąco informacje o trasie, zebrane wcześniej podczas rekonesansu, czyli przejazdu przed właściwym wyścigiem. Słuchaj go uważnie przez cały czas a dobrze na tym wyjdziesz i może nie będziesz co chwilę zaliczał "dzwonów" ;-). |
Zwroty jakie możesz usłyszeć z jego ust to m.in.:
liczby (np. 100, 150) - jak daleko (w metrach) jest do kolejnego zakrętu;
cyfry (6, 5, 4, 3, 2, 1) podawane przy kierunku zakrętu oznaczają preferowany/sugerowany bieg, na którym powinieneś go pokonać;
left/right - w którą stronę będzie następny zakręt, lewo czy prawo;
care - uwaga: niebezpieczny odcinek;
caution - ekstremalnie niebezpieczny odcinek, na którym trzeba zachować daleko posuniętą ostrożność;
crest - wzniesienie na trasie, które zasłania dalszą drogę;
jump - wzniesienie mogące spowodować wyskok samochodu ("hopka");
long -długi zakręt;
very long -baaardzo długi zakręt;
opens - trasa się poszerza;
tightens - zacieśnienie/zwężenie trasy;
gate - bramka na trasie, bridge - most, junction - rozwidlenie dróg, crossroads - skrzyżowanie dróg;
cut - zakręt można ciąć;
don't cut - nie ścinaj zakrętu;
straight - jedź prosto poprzez zakręty.
A oto przykładowa "wiązanka" jaką może cię poczęstować twój pilot w trakcie przejazdu:
"150, Left 2 and Right 5 Very Long, Caution Rocks Outside, Crest 6 and Jump" - za 150 metrów zakręt w lewo do pokonania na biegu drugim i zaraz za nim zakręt w prawo do pokonania na piątym biegu, niebezpieczeństwo: kamienie po zewnętrznej stronie zakrętu, wzniesienie do pokonania na szóstym biegu i "hopka".
Uwaga! W CMR: DIRT jest kilka rodzajów wyścigów, w których startujesz sam, bez pilota siedzącego obok. Biorąc w nich udział trzeba więc liczyć tylko na siebie i przede wszystkim zwracać uwagę na mapkę bądź strzałki pojawiające się u góry ekranu by nie wypaść z trasy.