Konfiguracja rajdówki (2) | Colin McRae DiRT poradnik Colin McRae: DiRT
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Amortyzatory wstrząsów zawieszenia (Suspension Damping) [Zaawansowane]
Bump (zderzenie)
Zwiększenie tłumienia amortyzatora spowoduje, że samochód będzie się czuło jako bardziej sztywny, twardszy, zaś zmniejszenie tłumienia amortyzatora spowoduje czucie wózka jako bardziej miękkiego. Jeśli zbytnio zwiększysz wartość tłumienia samochód będzie miał tendencję do "zeskakiwania" z drogi. Gdy twój samochód jest więc zbyt elastyczny, rozklekotany podczas pokonywania wstrząsów to powinieneś "zmiękczyć" amortyzatory i/lub zawieszenie ale bez zbytniej przesady bo z kolei mała wartość tłumienia i amortyzator nie będzie w stanie absorbować wstrząsów, powodując uderzanie dna samochodu o nawierzchnię drogi.
Twardsze sprężyny zawieszenia (patrz wyżej) wymagają silniejszych amortyzatorów wstrząsów. Amortyzatory pokazują swoją efektywność przy wchodzeniu w zakręty i wychodzeniu z nich.
Nadsterowność samochodu można zmniejszyć poprzez zredukowanie amortyzatora z tyłu bądź zwiększenie z przodu. Można również zwiększyć sztywność Anti-roll bars z przodu i zmniejszyć z tyłu.
Rebound (odbicie)
Ustawienia odbicia są również tak samo ważne bo wpływają na dekompresję (odprężenie) amortyzatorów wstrząsów. Nie można używać zbyt miękkich ustawień. Wartość odbicia powinna być ustawiona zwykle w ok. 2/3 zderzenia (bump).
Fast Bump
Fast bump jest potrzebny głównie na odcinkach z wieloma "hopkami" i twardymi lądowaniami: ustawienia zderzenia i odbicia (patrz wyżej) z reguły będą sobie radzić z większością trasy ale właśnie na te okazyjne twarde lądowania trzeba dobrze ustawić fast bump by ocalić zawieszenie pojazdu.
"Fast" w tym przypadku odnosi się do prędkości pionowej koła a nie do prędkości samochodu. Ustawienie to daje możliwość posiadania dodatkowej siły amortyzującej działającej w momencie gdy koło porusza się bardzo szybko ku górze (płaszczyzna pionowa), np. właśnie podczas twardego lądowania po skoku lub na bardzo wyboistej nawierzchni (polskie drogi ().
Powinieneś ustawić siłę (strength) fast bumpu wyżej niż zderzenia (bump) a wartość aktywacji (activation) na tyle wysoko by fast bump nie był w użyciu przez cały czas.
Przekładnia (Transmission) [Średniozaawansowane]
Final Drive
W zależności od ilości zakrętów i prostych odcinków na trasie musimy zdecydować o doborze właściwego przełożenia w skrzyni biegów. Dla krętych tras pozbawionych długich prostych powinniśmy wybrać krótkie przełożenie (short). Zwiększy to przyspieszenie samochodu jednak kosztem zmniejszenia prędkości maksymalnej. Dla tras szybkich z dużą ilością prostych i łagodnymi zakrętami nasz wybór powinien paść na długie przełożenia (long). Dzięki temu będziemy mogli osiągnąć wysoką prędkość, niestety kosztem przyspieszenia (właściwe np. dla Australii).
Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie