Hiszpania | Trasy | Colin McRae DiRT poradnik Colin McRae: DiRT
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Hiszpania
Słoneczna Hiszpania funduje nam kręte, asfaltowe oesy. Aby je więc bezboleśnie przejechać ustawiamy w swoim samochodzie twarde i niskie zawieszenie, balans hamulców (brake bias) przesuwamy do przodu, dyski hamulcowe wybieramy duże bo jest sporo kręcenia i downforce raczej niski. A skrzynia biegów średnia. Nie bardzo jest gdzie ciąć zakręty bo pobocza drogi to z jednej strony nierówna, skalna ściana, a z drugiej - metalowe, drewniane bądź kamienne barierki. Można niby tuż przy owych skalnych nawisach ale tylko tam gdzie jest wyjeżdżone i naprawdę ostrożnie: wystarczy nawet lekko przyhaczyć a samochód i tak może rozsypać się w drobny mak.
Uwaga na tunel i zaraz za nim ostry zakręt w lewo (tuż przed metą) na Tossa de Mar B - rozkraczenie się tuż przed końcem oesa może frustrować (.
Jeden z odcinków specjalnych (Calogne) przebiega w deczko innej, bardziej zielonej scenerii. Cięć jest ciut więcej (choć też trzeba uważać gdzie tniemy, gdyż najazd na skarpę na poboczu może się skończyć efektownym dachowaniem), a w końcówce trasa jest wyjątkowo pokręcona.
Punta Brava B to, poza łaciatym asfaltem, także kilka długich prostych pozwalających rozwinąć naprawdę sporą prędkość i wąski przesmyk między skałami, w którym można zaliczyć przecudnej urody "dzwona". Uwaga na ostre zakręty tuż przed metą.