Akt 3 - Dorwać Basiliusa (cz.1) | Ceville poradnik Ceville
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Akt 3: Dorwać Basiliusa
Gwendolyna
Rozdział rozpoczyna się w komnacie królewskiej, gdzie Gwendolyna, siedząc dumnie na swym tronie #1 , musi podjąć kilka bardzo ważnych decyzji. Jak zdążyłeś zauważyć, sytuacja identyczna jak z samego początku gry. Wilk chce zaskarżyć trzy świnki za ranę na głowie, spowodowaną dachówką, której doznał gdy zdmuchiwał ich dom. Z drugiej strony, trzy świnki chcą zaskarżyć wilka za zniszczenie ich mienia. Do Ciebie należy decyzja, kto zostanie ukarany - wilk, trzy świnki, wszyscy czy też nikt nie jest winny. Decyzja ta nie ma żadnego znaczenia w dalszej rozgrywce. Kiedy królowa przejdzie do kolejnych spraw, na salę wkroczy Basilius . Po krótkiej rozmowie poczęstuj się zatrutymi Czereśniami #2 . Gdy przybędzie Ambrosius, Basilius uwięzi go w sali tronowej zamykając drzwi na klucz. Obejrzyj animację ukazującą jak Ceville i Lilly próbują dostać się do zamku.
Ceville
Rozejrzyj się po pomieszczeniu, zabierz Kołowrotek dla chomika #1 oraz Miotłę spod drzwi po lewej, po czym skieruj się do kuchni. Weź Okrągłą formę wiszącą na półce tuż przy drzwiach gdzie stoisz #2 . Możesz zabrać pozostałe formy, aczkolwiek nie będą Ci one przydatne w grze.
Otwórz drzwi do chłodni i wyciągnij zamrożonego Szefa kuchni. Spróbuj go przesunąć #1 - niestety wysiłki zdadzą się na nic.
Ambrosius
Weź leżącą na balkonie Książkę "Etykieta flag" i wejdź do środka sali tronowej. Przy użyciu Demonicznego miecza zdobądź Kółka z wózka bufetowego #2 .
Użyj pokrętła do małej windy na pożywienie #1 , wsadź weń Kółka z wózka bufetowego i ponownie użyj pokrętła.
Ceville
Podejdź do windy i zabierz Kółka z wózka bufetowego . Skieruj się do kuchni i zamontuj kółka bryle lodu, w której znajduje się Szef kuchni. teraz jesteś w stanie przetransportować bryłę pod komin, gdzie lód stopnieje #2 . Porozmawiaj z Szefem kuchni .
Przyjrzyj się bliżej zegarowi dziadka #1 , zauważ iż na godzinie dwunastej znajduje się chomik trzymający ciastko. Aby uruchomić zegar musisz skombinować wahadło. Podejdź do windy na pożywienie i włóż do niej Kołowrotek dla chomika , po czym używając pokrętła wyślij windę na górę.
Ambrosius
Zabierz Kołowrotek dla chomika z windy oraz Dużą chochlę z miski. Wsadź chochlę do windy i zwieź ją do Ceville'a.
Ceville
Odbierz Dużą chochlę i użyj jej na zegarze - zastąpi ona wahadło.
Uwaga! Czas jaki dostaniesz na wykonanie zadania jest bardzo krótki, musisz się spieszyć!
Przy pomocy Miotły i przycisków widocznych w górnej części zegara ustaw wskazówki na godzinę dwunastą, rozlegnie się gong #2 . Chomik wyjdzie ze swojego zamku i zacznie szukać jedzenia. Czym prędzej przerwij animację, wycofaj się i pędź pod zamek Chomika - musisz go złapać.
Lilly
Rozejrzyj się po podwórzu. Zabierz Luźne nitki leżące obok hamaka #1 oraz Węża ogrodowego , którego znajdziesz na nieco dalszym planie. Skieruj się w lewo, po kamiennej drodze. Przygarnij Stos żołędzi leżących nieopodal studni. Udaj się schodami na górę. Porozmawiaj z dwoma strażnikami #2 , dowiadując się wszystkiego co tylko możliwe. Duży strażnik posiada przepis na ciastko czekoladowe z czereśniami. Niestety nie może Ci go dać, gdyż trzyma go pod hełmem, a ten może zdjąć tylko w wyjątkowych sytuacjach - na przykład gdy na horyzoncie ukaże się flaga zwiastująca wyjście królowej na balkon.
Ambrosius
Przeczytaj Książkę , którą wcześniej zabrałeś. Wyczytasz z niej, że flaga, jaką musisz zrobić jest czarna z czerwonym okręgiem na środku.
Lilly
Zejdź schodami na dół, pod studnię. Połącz Luźne nitki z Wężem ogrodowym , by uzyskać Linę przywiązana do węża ogrodowego . Użyj jej na studni, by móc zejść na dół #1 . Wejdź do sali tortur, skąd zabierzesz pokrycie z "żelaznej dziewicy", które posłuży Ci jako Biała flaga #2 . Wróć na górę i raz jeszcze wyjdź po schodach. Skieruj się pod maszt flagowy #2 , gdzie zaczepisz Białą flagę i prześlesz ją, przy pomocy pokrętła, Ambrosiusowi.