Toniki - opis | Bronie, toniki i plazmaidy w BioShock BioShock poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2020
Toniki pozwalają na pozyskiwanie wielu przydatnych dodatkowych zdolności w grze BioShock. Na tej stronie poradnika znajdziesz zestawienie wszystkich dostępnych toników fizycznych, inżynieryjnych i bojowych. Możesz dowiedzieć się jakie działanie ma każdy z toników i w jaki sposób odblokowuje się go.
Uwagi wstępne
- Podane przez nas lokalizacje toników z trzecich kolumn tabel są zakładkami do odpowiednich rozdziałów solucji, gdzie zostały opisane bardziej szczegółowo (np. Skarb Neptuna).
- W przypadkach, gdy dany tonik jest do kupienia w Ogrodzie Obfitości, uwzględniamy jego PIERWSZE pojawienie się na liście dostępnych towarów. W przypadku prezentów od Tenenbaum za ratowanie Siostrzyczek zakładamy, że gracz ratował wszystkie od początku (czyli jest to najwcześniejsze pojawienie się danego toniku, jakie możemy osiągnąć).
- W przypadku gdy tonik jest premią badawczą w tabeli znajduje się informacja (badania). Więcej informacji możesz uzyskać przechodząc do rozdziału Przeciwnicy i ich badanie.
- W grze są 3 toniki, które można wyprodukować w stacji Wy-twórcy i jest to oznaczone w tabeli informacją U-Invent. Więcej informacji możesz uzyskać w rozdziale Wy-twórca (U-Invent).
- Na kolejnej stronie niniejszego rozdziału znajdziesz mapy z zaznaczonymi lokalizacjami toników. Skorzystaj z niej, jeśli masz problemy z odnalezieniem któregoś z nich.
Toniki fizyczne
Ikona | Opis | Lokalizacja |
Naturalny Kamuflaż [Natural Camouflage] Jeden z najpotężniejszych toników w grze - daje ci on niewidzialność, ilekroć stoisz w miejscu. Trudny do przecenienia! | 1 - (badania) | |
Atleta [SportBoost] Zwiększa obrażenia zadawane łomem i zwiększa szybkość chodzenia - warto. | 1 - (badania) 2 - (badania) | |
Żądza Krwi [Bloodlust] Regeneruje ułamek zdrowia i EWY ilekroć zadajesz obrażenia łomem. | 1 - U-Invent | |
Dekownik [Scrounger] Gdy przeszukujesz ciała czy różnorakie pojemniki, możesz nie wziąć tego co znalazłeś i spróbować jeszcze raz - w nadziei, że trafi się coś lepszego. | 1 - (badania) | |
Ekspert Medyczny [Medical Expert] Zwiększa liczbę punktów zdrowia przywracanych przez apteczki. | 1 - Skarb Neptuna 2 - Zamek Sybarytów 3 - Plac Apolla | |
Ambrozja Hakera [Hacker's Delight] Przywraca odrobinę punktów życia za każdym razem gdy włamiesz się do jakiegoś urządzenia. | 1 - Pawilon Medyczny 2 - U-Invent 3 - Punkt Prometeusza | |
Omijacz Zabezpieczeń [Security Evasion] Kamery wolniej reagują na twoją obecność. | 1 - Arkadia 2 - Hefajstos | |
Bernardyn [Booze Hound] Alkohol przywraca ci EWĘ, zamiast ją wyczerpywać. | 1 - U-Invent | |
Dobre Trawienie [Extra Nutrition] Przekąski i napoje przywracają więcej zdrowia i EWY niż domyślnie. | 1 - Skarb Neptuna 2 - Zamek Sybarytów 3 - (badania) | |
Sprzężenie EWY [EVE Link] Powoduje, że apteczki oprócz zdrowia regenerują także EWĘ. | 1 - Pawilon Medyczny 2 - Targ Farmerów |
Toniki inżynieryjne
Ikona | Opis | Lokalizacja |
Szybki haker [Speedy Hacker] Spowalnia bieg cieczy podczas hackowania. | 1 - Pawilon Medyczny 2 - Olimp | |
Ekspert bezpieczeństwa [Security Expert] Spowalnia bieg cieczy podczas hackowania kamer, botów i wieżyczek. | 1 - Pawilon Medyczny 2 - (badania) | |
Skupiony haker [Focused Hacker] Zmniejsza liczbę pól-zwarć na planszy hackowania o 2 (później 4). | 1 - Skarb Neptuna 2 - Plac Apolla | |
Płodny rzemieślnik [Prolific Inventor] Podwaja liczbę przedmiotów wytwarzanych w Wy-twórcy. | 1 - Plac Apolla | |
Zmyślny Konstruktor [Clever Inventor] Zmniejsza zapotrzebowanie na każdy składnik w Wy-twórcy o 1 (minimalnie 1). | 1 - Olimp | |
Krótsze Alarmy [Shorten Alarms] Skraca czas trwania alarmów. | 1 - Skarb Neptuna 2 - Hefajstos | |
Ekspert Włamania [Hacking Expert] Zmniejsza liczbę pól alarmu i zwarcia na planszy hackowania o 1 (później 2). | 1 - Arkadia 2 - Zamek Sybarytów | |
Łamacz Szyfrów [Safecracker] Zmniejsza poziom trudności przy hackowaniu sejfów. | 1 - Arkadia 2 - Punkt Prometeusza | |
Rozbrajanie Alarmów [Alarm Expert] Zmniejsza liczbę pól-alarmów na planszy hackowania o 2 (później 4). | 1 - Zamek Sybarytów 2 - Punkt Prometeusza |
Toniki bojowe
Ikona | Opis | Lokalizacja |
Oko Fotografa [Photographer's Eye] Przyspiesza proces badania przeciwników. | 1 - Targ Famerów 2 - (badania) | |
Łomiarz [Wrench Jockey] Zwiększa obrażenia zadawane łomem. Brać bez zastanowienia - łom nie potrzebuje amunicji i to jest jego największa zaleta. | 1 - Pawilon Medyczny 2 - (badania) | |
Porażenie [Static Discharge] Za każdym razem gdy ktoś zaatakuje cię w zwarciu (np. kijem), roześlesz wokół siebie pole elektryczne. Uważaj, by nie zdenerwować tym neutralnego Tatuśka. | 1 - Pawilon Medyczny 2 - (badania) | |
Badanie Obrażeń [Damage Research] Zwiększa premie badawcze typu "zwiększone obrażenia". | 1 - Hefajstos 2 - Punkt Prometeusza | |
Elektryczna Skóra [Electric Flesh] Zwiększa odporność na elektryczność oraz siłę naszych ataków elektrycznych. | 1 - Zamek Sybarytów 2 - Olimp | |
Pancerna Skorupa [Armored Shell] Zauważalnie zwiększa odporność na obrażenia - inwestować! | 1 - Pawilon Medyczy 2 - Olimp | |
Cichy Łomiarz [Wrench Lurker] Zwiększa obrażenia, które zadajesz łomem nieświadomym przeciwnikom. Przekombinowane. | 1 -Skarb Neptuna 2- Hefajstos | |
Pole Mrozu [Frozen Field] Zwiększa skuteczność naszych ataków lodowych. | 1 - Zamek Sybarytów 2 - Hefajstos |