BioShock: Poligon doświadczalny (Proving Grounds)
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry BioShock zamieściliśmy szczegółowy opis przejścia poziomu Poligon doświadczalny. Motywem przewodnim tego etapu jest konieczność ochraniania Siostrzyczki podczas gdy będzie zajęta zbieraniem ADAMA. Wymusza to liczne walki i do pokonania będzie m.in. Tatusiek Ochroniarz (pojedynek z mini-bossem).

Nie jest to poziom w pełnym tego słowa znaczeniu. Twoim zadaniem jest tutaj zapewnić ochronę Siostrzyczce, która zbierze ADAMA z trzech trupów (zaznaczonych na naszej mapce gwiazdkami). Nie jest to wcale łatwe zadanie.
Przez większość czasu napierać będą na ciebie Genofagi, sporo też tutaj kamer i wieżyczek. Systemy ochrony nie reagują na twoją obecność (jesteś w końcu Tatuśkiem), ale atakować będą Siostrzyczkę. Jeśli pilnowana przez ciebie dziewczynka zginie, będziesz musiał cofnąć się do najbliższego wylotu wentylacyjnego i uderzyć weń kluczem francuskim - pojawi się następna. Nie bój się, utrata Siostrzyczek na tym etapie nie ma wpływu na zakończenie gry.
![]() | ![]() |
Kilka dodatkowych porad:
- Zamiast je niszczyć, przejmuj kontrolę nad kamerami, wieżyczkami i botami!
- Używaj otoczenia: sporo tutaj plam oleju, które możesz podpalić.
- Dobrym plazmidem na tym etapie jest Zimowe Uderzenie.
- Twoja broń nie rani Siostrzyczki, możesz więc śmiało obrzucać granatami jej najbliższe otoczenie.
Pod koniec etapu przez ścianę przebije się Ochroniarz. Będziesz musiał go pokonać. Gdy ci się uda, dojdziesz do Wyjścia. Weź strzykawkę, którą podaruje ci dziewczynka. W okolicy jest sporo dystrybutorów, które powinieneś wykorzystać. Zakup apteczki, strzykawki EWY i amunicję. Możesz też wydać resztę ADAMA w Ogrodzie Obfitości. Wsiądź do windy, gdy będziesz gotowy na zakończenie gry.
- BioShock - poradnik do gry
- BioShock: Poradnik do gry
- BioShock: Solucja
- BioShock: Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (1)
- BioShock: Witamy w Rapture (Welcome to Rapture) (2)
- BioShock: Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (1)
- BioShock: Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (2)
- BioShock: Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (1)
- BioShock: Skarb Neptuna (Neptune's Bounty) (2)
- BioShock: Kryjówka Przemytników (Smuggler's Hideout)
- BioShock: Arkadia (1)
- BioShock: Arkadia (2)
- BioShock: Targ Farmerów (Farmers' Market)
- BioShock: Arkadia raz jeszcze
- BioShock: Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (1)
- BioShock: Zamek Sybarytów (Fort Frolic) (2)
- BioShock: Hefajstos
- BioShock: Główna Rozdzielnia Rapture (Rapture Main Controls)
- BioShock: Olimp (Olympus Heights)
- BioShock: Plac Apolla (Apollo Square)
- BioShock: Punkt Prometeusza (Point Prometheus)
- BioShock: Poligon doświadczalny (Proving Grounds)
- BioShock: Finał
- BioShock: Solucja
- BioShock: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Mógłby ktoś udostępnić wszystkie nagrania audio z tej gry. Najlepiej na maila: ixirafał@gmail.com. Byłbym wdzięczny, bo sam wszystkich nie znalazłem, a chciałbym całość chronologicznie przeczytać, aby lepie poznać fabułę ;)
Hej!
Mały problemik:
Jak dostać się za te drzwi? Lokacja Olimp, pokój dość charakterystyczny, nie powinno być problemu z przypomnieniem gdzie to - tam gdzie parka Houdinich sobie tańcuje i dopóki im nie przeszkodzimy, zajmują się sobą.
Mapka pokazuje, że za tymi drzwiami są schody prowadzące do lokacji, która jako jedyna jeszcze nie została przeze mnie odwiedzona.
miało nie byc żadnych szkodliwych substancji, a jednak papierosy w grze zabierają "życie"
o kimkolwie mowa...
poradnik fajny, jestem na neptune's bounty... warto czasem rzucić okiem, czy czegoś nie opuściłem, zwłaszcza, że gdyby nie wy, to w medicalu poszedłbym prosto do tego lekarza;)
Pytanie z innej beczki , kto jest silniejszy Uszatek czy Tatusiek
Tez wlasnie skonczylem gre.
Sama gra - swietna. Momentami prosta, niekiedy troche trudniejsza, ale co najwazniejsze - zbalansowana i nie nudna.
Poradnik -przejrzysty i chyba dobrze napisany.Przejrzałem tylko początek ,żeby nie psuć sobie zabawy.
Pan Kapitan-> Może kupił ją od ciebie, bo umie myśleć?
nie wiem czym sie tak jaracie, ta gra to imo nic specjalnego. dobrze ze kumpel odpupil ja ode mnie z 10% znizka za rozpakowane pudelko wiec wiele nie stracilem :P
5 minut temu właśnie skończyłem (bez solucji) i musze powiedzieć że zawiodłem się na zakończeniu .
Cały ten pomysł naprawde fajny ale zakończenie ... O_O.
Myślałem że chociaż będe mógł później połazić a tu D**A :/
Nie przeczytałem całego, bo nie chcę tracić przyjemności z gry, która dojdzie do mnie dopiero w poniedziałek, ale z tego, co wychwyciłem bardzo skrupulatnie napisany i nie omieszkam przy drugim przechodzeniu gry z niego skorzystać. :)
Mnie akurat Target Dummy bardzo się przydaje, można łatwo napuścić kogoś na plamę oleju albo do wody, no albo poprostu odwrócić ich uwagę. ;] BTW EK BioShocka rulez :D
Ta gra rzeczywiscie ma swietny klimat , ale straszna nie jest , bardziej smutna w niektorych momentach , chociaz przestraszyc czasem moze np gdy splicer znienacka Cie zaatakuje ;p Ja tez mialem od groma amunicji dopoki
, wtedy mi zabralo prawie cala amunicje i musialem zbierac od nowa , ale teraz znow mam tyle AP do pistoletu i Electrick Buckow ze bez problemu BD rezam :P
A co do trupow tych , to sam widzialem jak po odrabaniu dla ryby glowy ta caly czas mruga albo skacze. Po prostu costam z miesniami jest i sie skurczaja i rozkurczaja , stad te cale zachowanie , przyjmij do wiadomosci ze w BioShocku to poprostu BUG , a nie zamierzone zachowanie :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


