Punkt Prometeusza (Point Prometheus) | Solucja BioShock BioShock poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2020
Na tej stronie poradnika do gry BioShock znalazł się kompletny opis przejścia poziomu Punkt Prometeusza. W etapie tym trzeba m.in. rozwiązać zagadkę dotyczącą "przemiany" w Tatuśka i wiąże się to z koniecznością pozyskania szeregu składników. Skompletowanie i założenie skafandra pozwoli ci awansować do wielkiego finału gry.
DANE POZIOMU:
Liczba nagrań: 9
Liczba stacji upgrade'u broni: 2
Liczba Siostrzyczek: 3
Plazmidy | Toniki |
brak | Łamacz Szyfrów 2 [Safecracker II] |
Rozbrajanie Alarmów 2 [Alarm Expert II] | |
Ambrozja Hakera 3 [Hacker's Delight III] | |
Badanie Obrażeń 2 [Damage Research II] |
01 - Idź na wschód, goniąc Fontaine'a.
02 - Gdy Fontaine ucieknie, przeszukaj leżące tu ciało Tatuśka. Weź z niego System Kontroli Skafandra. Tuż obok jest stacja Power to the People .
03 - Skieruj się na wschód, do ośrodka Małe Cuda. W przedsionku musisz wskoczyć na przewrócony stół i kucnąć, by przejść przez rozbite okno.
04 - Musisz odnaleźć 3 próbki feromonów Tatuśka. Przeszukaj wszystkie pokoje oraz salę Autopsji na końcu (jest tam Łamacz Szyfrów 2 ). Jedna próbka jest w pokoju nr 5, druga w sali Autopsji, trzecia i czwarta (dodatkowa) na biurku na piętrze (na mapie obszar ten jest widoczny jako Balkon Atrium (schody są w Małych cudach). Nieopodal jednej z próbek na piętrze znajdziesz nagranie. Gdy będziesz miał wszystko, wróć do głównego holu (idąc po piętrze) i skieruj się do Optimized Eugenics.
NAGRANIE : "Dlaczego tylko dziewczynki?" [Why Just Girls?] - Tenenbaum
05 - Centrum Eugeniki Optymalnej. Przed wejściem znajduje się magazynek z zamrożonymi drzwiami - użyj na nich Spopielenia i przeszukaj kosze na śmieci, a znajdziesz nagranie. Kawałek dalej, do pomieszczenia strażników dostaniesz się używając Błyskawicy na mechanizmie drzwi. W środku użyj dźwigni [Obejście Kontroli Generatora].
NAGRANIE : "Zmiana pracodawcy" [Changing Employers] - Suchong
06 - Szybko obiegnij ten korytarz i wejdź do sali, w której wyłączyłeś prąd. Znajdziesz tu nieco amunicji i sejf.
07 - Pomieszczenie dla obiektów doświadczalnych. Jest tutaj nagranie.
NAGRANIE : "Kopalnia złota" [Marketing Gold] - Andrew Ryan
08 - Analiza Eugeniczna. Tutaj znajduje się stacja Power to the People .
09 - Prototypy Plazmidów. Kolejne nagranie.
NAGRANIE : "Dodatkowa amunicja" [Extra Munitions] - Suchong
10 - Testy na Obiektach Żywych. Tutaj znajdziesz tonik: Rozbrajanie Alarmów 2 , a także Głośnik Modyfikujący - aparaturę potrzebną ci do upodobnienia się do Tatuśka. Gdy go weźmiesz, zmierzaj w południowe rejony poziomu.
11 - Biblioteka Mendla. Jest tutaj tonik: Obrażenia Specyficzne 2 , a także niezbędne ci Buty Tatuśka.
12 - Pomieszczenie ochrony. Jest tu trochę nieaktywnych botów, które możesz wykorzystać jako ochroniarzy.
13 - Wprowadzanie kandydatów. Jest tutaj tonik: Ambrozja Hakera 3 . Znajdziesz tu też Hełm Tatuśka.
UWAGA: Gdy założysz hełm, będziesz miał nieco ograniczone pole widzenia.
14 - Centrum składania skafandrów. Tutaj znajdziesz skafander Tatuśka.
15 - Magazyn. Kod to drzwi to 1921. W środku jest sporo amunicji.
16 - Magazyn. Użyj Spopielenia, by odblokować wejście. W środku znajduje się nagranie.
NAGRANIE : "Skąpy skur***l" [Cheap Son of a Bitch] - Suchang
17 - Przekształcanie kandydatów. Jest tu nagranie.
NAGRANIE : Brakujące buty - Suchang
18 - Montownia, górne piętro. Są tu 3 nagrania.
NAGRANIE : "Zapach obrońców" [Protector Smell] - Suchang
NAGRANIE : "Błędy" [Mistakes] - Andrew Ryan
NAGRANIE : "Ochrona Maleństw" [Protecting Little Ones] - Suchong
19 - Gdy skompletujesz skafander Tatuśka, wróć do holu i uderz kluczem francuskim w kratkę wentylacyjną Siostrzyczek, a jedna z nich wyjdzie i otworzy dla ciebie drzwi. Idź za nią do wyjścia z tego poziomu.