Pawilon Medyczny (Medical Pavillon) (2) | Solucja BioShock BioShock poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2020
Ta strona poradnika do gry BioShock zawiera drugą część opisu przejścia etapu Pawilon Medyczny. Sterowana postać może zdobyć nowe cenne toniki i plazmidy, m.in. telekinezę i spopielenie (pozwalające na podpalanie wrogów), jak również silną strzelbę. W pawilonie medycznym do pokonania jest mini-boss - doktor Steinman. Możesz tu też stoczyć pierwszy pojedynek z Tatuśkiem celem złapania towarzyszącej mu Siostrzyczki.
06 - Kucnij i przejdź przez niewielki otwór do niewielkiego biura. Znajdziesz tam kolejnego plazmida - Spopielenie . Weź go i użyj go na pobliskiej plamie oleju, by za jednym zamachem wyeliminować wszystkie Genofagi na zewnątrz.
07 - Posiadając umiejętność podpalania możesz stopić lód blokujący przejście do Pól Zmierzchu. W zachodniej części znajdziesz drzwi zabezpieczone kodem (0451). W środku jest nieco amunicji. Przejdź dalej na południe i przepłyń przez kanał. Znajdziesz tam tonik - Ekspert Bezpieczeństwa . Gdy będziesz wracał, po drodze zaatakuje cię Zwyrodniały Genofag.
08 - Wróć do głównego holu i zejdź po schodach do sekcji stomatologicznej. Użyj Spopielenia na lodzie blokującym przejście. Jest tu jeden z dzienników.
NAGRANIE : "Zamarzające rury" [Freezing Pipes] - McDonagh
09 - Na środku pomieszczenia znajdziesz shotguna . Weź go, a światła na chwile zgasną i będziesz musiał odeprzeć atak grupy Genofagów. Przy wejściu do Porządnych Protez znajdziesz NAGRANIE.
NAGRANIE : "Bezcelowe Eksperymenty" [Useless Experiments] - Tenenbaum
10 - W Porządnych Protezach zobaczysz pomieszczenie o "tenisowym" wystroju. Znajdziesz tu kolejnego plazmida - Telekineza .
UWAGA: Aktualnie masz tylko 2 sloty na plazmidy, tak więc musisz tymczasowo zrezygnować z jednego z dotychczas używanych. Polecamy chwilowo pozbyć się Spopielenia. Z telekinezy korzystasz w następujący sposób: gdy wciśniesz i przytrzymasz LPM, bohater chwyci dowolny, wskazany przez ciebie przedmiot. Gdy puścisz przycisk, bohater wystrzeli go z wielką siłą w stronę wskazaną przez celownik. Możesz używać tej umiejętności w walce, do niszczenia wieżyczek rakietowych, a także do rozwiązywania niektórych zagadek.
NAGRANIE : "Testowanie telekinezy" [Testing Telekinesis] - Suchong
11 - Przejdź do Panaceum. Jest tu wieżyczka rakietowa, którą łatwo wyeliminujesz przechwytując jej pociski za pomocą Telekinezy i wystrzeliwując je z powrotem w jej stronę. Przejdź dalej i rozejrzyj się po klinice.
NAGRANIE : "Test szału" [Enrage trial] - Suchong
12 - Nieopodal nagrania jest niewielka kratka wentylacyjna - wywal ją, po czym przejdź do ukrytego pomieszczenia. Jest tam bardzo praktyczny tonik: Łomiarz .
13 - By dostać się do Bezbolesnego Dentysty, musisz wskoczyć na parapet okna, wybić je, po czym kucnąć, by przejść pod ramą. Dobrze jest wcześniej zneutralizować pobliskie działko za pomocą Błyskawicy (pamiętaj, że jej efekt trwa tylko kilka sekund!). Znajduje się tutaj jedno nagranie oraz tonik: Szybki haker .
NAGRANIE : "Plazmidy są farbą" [Plasmids are the paint] - Suchong.
14 - By dostać się do Siekaczy, musisz użyć telekinezy na kluczu, który wisi na wieszaku wewnątrz pomieszczenia (ustaw się w tym celu przy oknie na lewo od wejścia). Tak naprawdę znajdziesz tam tylko nieco amunicji i sejf z dwoma apteczkami.
15 - Gdy będziesz wracać na górę, użyj Błyskawicy na mechanizmie przy ostatnim nie zbadanym pomieszczeniu. Znajdziesz tam nieco sprzętu.
16 - Idź korytarzem na zachód.
17 - Pewien Nitro Genofag zablokuje przejście. Gdy inny Nitro zacznie rzucać w ciebie granaty z góry, przechwyć jeden z nich za pomocą Telekinezy i pchnij w stronę gruzu blokującego drzwi. Voila - droga wolna. Idź dalej. Po drodze znajdziesz kolejny tonik - Porażenie .
NAGRANIE : "Symetria" [Symmetry] - Steinman
18 - Znajduje się tutaj sejf z odrobiną ekwipunku oraz nagranie.
NAGRANIE : "Krocząca Afrodyta" [Aphrodite Walking] - Steinman
19 - Tutaj przyjdzie ci zmierzyć się z doktorem Steinmanem. Jest on dość odporny na ciosy i może sprawić ci nieco problemów. Najskuteczniejszym sposobem walki z nim było w naszym odczuciu połączenie Błyskawicy z Shotgunem (strzały oddawane z bliska do sparaliżowanego przeciwnika). Staraj się dużo kryć za elementami otoczenia, gdyż doktorek prowadzi ogień ciągły ze swego karabinu. Gdy pod koniec walki ucieknie w stronę wody, dobij go używając na niej Błyskawicy.
Gdy pokonasz doktora, weź klucz z jego ciała. Przeszukaj też zwłoki, które operował gdy tu przyszedłeś. Znajdziesz nagranie.
NAGRANIE : "Nie tego chciała" [Not what she wanted] - Steinman
20 - Gdy będziesz wracać do głównego holu, Ryan wysadzi jeden z tuneli. Skręć w lewo, a zobaczysz scenkę z udziałem Siostrzyczki . Będziesz musiał podjąć decyzję: uratować ją lub zabić. Wybór ten jest dość znaczący dla przebiegu gry i powinieneś go przemyśleć. Szczegóły znajdziesz w pełnym spoilerów dziale poradnika Siostrzyczki i Tatuśkowie.
Bez względu na to, którą opcję wybierzesz, zdobędziesz nieco surowca ADAM (160 za zabicie, 80 za uratowanie dziewczynki). Możesz go wydać w pobliskim Ogrodzie Obfitości. Na tym etapie gry chyba najlepiej zainwestować w zwiększenie pasków zdrowia oraz Ewy (dostępny tutaj plazmid - Szał - jest raczej mało praktyczny; możesz za to rozważyć zakup toników). Obok automatu jest nagranie.
NAGRANIE : "Słaby punkt zbieraczy" [Gatherer's Vulnerability] - Steinman
21 - Po drodze do wyjścia z tego poziomu spotkasz jeszcze jedną Siostrzyczkę , ale tym razem w obstawie Tatuśka. Ponieważ w grze masz nieskończoną liczbę "żyć", nie powinieneś rezygnować z walki z nim - mimo, że na tym etapie masz jeszcze zdecydowanie zbyt słabą broń, by walka była sprawiedliwa. Najlepiej ci będzie zabrać się za niego za pomocą Shotguna (najlepiej wyposażonego w elektryczny śrut).
Gdy pokonasz Tatuśka i zbierzesz Adama z Siostrzyczki, zakończysz sprawy na tym poziomie. Skieruj się do wyjścia awaryjnego, przy którym byłeś na początku poziomu, i raz jeszcze użyj znajdującego się tam przełącznika. Wyłączysz tym samym alarm i otworzysz przejście do Skarbu Neptuna.