BioShock: Siostrzyczki i Tatuśkowie (SPOILERY!)
Aktualizacja:
Siostrzyczki i Tatuśkowie
Ta strona poradnika do BioShock opisuje jedną z najważniejszych cech gry - możesz dowiedzieć się kim są Siostrzyczki (Little Sister) oraz Tatuśkowie (Big Daddy). Informujemy jak i po co pokonywać Tatuśków oraz przed jakim wyborem stawiany jest gracz w momencie złapania Siostrzyczki.
Rozdział ten zawiera duże spojlery na temat przebiegu gry oraz decyzji wpływających na to jakie zakończenie może zostać wyświetlone.
Siostrzyczki
![]() | Siostrzyczki to małe dziewczynki, które zostały genetycznie zmodyfikowane tak, by móc zbierać i przetwarzać w swych ciałach ADAMA. Obecność pasożytów (ślimaków morskich) w ich organizmach daje im praktyczną nieśmiertelność. Mimo to, z uwagi na kontakt z bezcenną substancją są one wystawione na ciągłe napady ze strony chciwych Genofagów. Stąd też Tatuśkowie - specjalnie szkoleni i również zmodyfikowani genetycznie ochroniarze, zakuci w charakterystyczne stroje nurków głębinowych. |
Dziewczynki są jedynym źródłem surowca ADAM w grze. A po co nam ADAM? Jest to waluta, którą płacimy za ulepszenia genetyczne w dystrybutorach o nazwie Ogrody Obfitości. Im więcej ADAMA mamy, tym łatwiej jest nam walczyć z przeciwnikami, tym więcej zdrowia i EWY możemy zgromadzić, tym więcej plazmidów zdobędziemy. Stąd też dylemat moralny:
- możesz zabić złapaną Siostrzyczkę dzięki opcji "Wykorzystaj" - otrzymasz z tego tytułu 160 ADAMA
- możesz "oczyścić" złapaną Siostrzyczkę dzięki opcji "Uratuj" - otrzymasz z tego tytułu 80 ADAMA, a więc o połowę mniej od wariantu 1.
Decyzje czy zabijać czy ratować kolejne Siostrzyczki mają wpływ na zakończenie gry. BioShock posiada konkretnie trzy zakończenia:
- Pozytywne zakończenie: uratowałeś wszystkie siostrzyczki, gra kończy się happy endem
- Negatywne zakończenie: część siostrzyczek uratowałeś, część zabiłeś
- Bardzo negatywne zakończenie: zabiłeś wszystkie siostrzyczki
Negatywne i bardzo negatywne zakończenia (nazewnictwo własne) są praktycznie identyczne, różnią się tylko tonem głosu narratora.
![]() | UWAGA: Jeśli decydujesz się na ratowanie dziewczynek, po ocaleniu każdej trójki dostaniesz nagrodę od doktor Tenenbaum. Będzie ona czekać na ciebie w pluszowym miśku, którego jedna z Siostrzyczek zostawi przy najbliższym Ogrodzie Obfitości. Jest to jedyny sposób na pozyskanie kilku typów plazmidów i toników (w każdej nagrodzie jest też 200 ADAMA). |
Zostało jeszcze 47% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
Mógłby ktoś udostępnić wszystkie nagrania audio z tej gry. Najlepiej na maila: ixirafał@gmail.com. Byłbym wdzięczny, bo sam wszystkich nie znalazłem, a chciałbym całość chronologicznie przeczytać, aby lepie poznać fabułę ;)
Hej!
Mały problemik:
Jak dostać się za te drzwi? Lokacja Olimp, pokój dość charakterystyczny, nie powinno być problemu z przypomnieniem gdzie to - tam gdzie parka Houdinich sobie tańcuje i dopóki im nie przeszkodzimy, zajmują się sobą.
Mapka pokazuje, że za tymi drzwiami są schody prowadzące do lokacji, która jako jedyna jeszcze nie została przeze mnie odwiedzona.
miało nie byc żadnych szkodliwych substancji, a jednak papierosy w grze zabierają "życie"
o kimkolwie mowa...
poradnik fajny, jestem na neptune's bounty... warto czasem rzucić okiem, czy czegoś nie opuściłem, zwłaszcza, że gdyby nie wy, to w medicalu poszedłbym prosto do tego lekarza;)
Pytanie z innej beczki , kto jest silniejszy Uszatek czy Tatusiek
Tez wlasnie skonczylem gre.
Sama gra - swietna. Momentami prosta, niekiedy troche trudniejsza, ale co najwazniejsze - zbalansowana i nie nudna.
Poradnik -przejrzysty i chyba dobrze napisany.Przejrzałem tylko początek ,żeby nie psuć sobie zabawy.
Pan Kapitan-> Może kupił ją od ciebie, bo umie myśleć?
nie wiem czym sie tak jaracie, ta gra to imo nic specjalnego. dobrze ze kumpel odpupil ja ode mnie z 10% znizka za rozpakowane pudelko wiec wiele nie stracilem :P
5 minut temu właśnie skończyłem (bez solucji) i musze powiedzieć że zawiodłem się na zakończeniu .
Cały ten pomysł naprawde fajny ale zakończenie ... O_O.
Myślałem że chociaż będe mógł później połazić a tu D**A :/
Nie przeczytałem całego, bo nie chcę tracić przyjemności z gry, która dojdzie do mnie dopiero w poniedziałek, ale z tego, co wychwyciłem bardzo skrupulatnie napisany i nie omieszkam przy drugim przechodzeniu gry z niego skorzystać. :)
Mnie akurat Target Dummy bardzo się przydaje, można łatwo napuścić kogoś na plamę oleju albo do wody, no albo poprostu odwrócić ich uwagę. ;] BTW EK BioShocka rulez :D
Ta gra rzeczywiscie ma swietny klimat , ale straszna nie jest , bardziej smutna w niektorych momentach , chociaz przestraszyc czasem moze np gdy splicer znienacka Cie zaatakuje ;p Ja tez mialem od groma amunicji dopoki
, wtedy mi zabralo prawie cala amunicje i musialem zbierac od nowa , ale teraz znow mam tyle AP do pistoletu i Electrick Buckow ze bez problemu BD rezam :P
A co do trupow tych , to sam widzialem jak po odrabaniu dla ryby glowy ta caly czas mruga albo skacze. Po prostu costam z miesniami jest i sie skurczaja i rozkurczaja , stad te cale zachowanie , przyjmij do wiadomosci ze w BioShocku to poprostu BUG , a nie zamierzone zachowanie :P
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


