Specjalista | Klasy postaci w Battlefield Hardline poradnik Battlefield Hardline
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
Specjalista
Specjalista będzie na polu walki pełnił funkcję snajpera. Ma wyposażenie i bronie sprawdzające się najlepiej na długich dystansach. Gracze grający tą klasą będą zwykle ustawieni z tyłu, daleko od pierwszej linii. Ich zadaniem jest przede wszystkim wspomaganie z daleka swoich jednostek.
Gadżety
Mina laserowa
Można ją przyczepić do każdej powierzchni. Detonacja następuje, gdy przeciwnik przerwie wiązkę lasera. Jest to idealne narzędzie do zabezpieczenia flanki, co pozwoli nam położyć się i z bezpiecznego miejsca eliminować wrogów. Minę można zdetonować strzelając w nią lub rozbroić trzymając przycisk przeładowania. Miny sojuszników oznaczane są zielonym laserem, natomiast wrogie czerwonym.
Przydatność: odpowiednio rozłożone miny laserowe mogą zarówno skutecznie zabezpieczyć snajpera spokojnie zdobywającego kolejne zabójstwa, jak i zapewnić mu kilka dodatkowych zabójstw, do których nie musi się zbytnio przykładać.
Kamera
Działa ona jak czujnik ruchu. Zaznacza na mapie wszystkie cele, które znajdą się w zasięgu 90 stopni. W jednym momencie gracz może rozstawić do 3 kamer, jeżeli tylko ma dostęp do skrzynki z amunicją. Jest to świetny gadżet, który możemy rozstawić tak, aby przeciwnik nie mógł okrążyć naszego zespołu. Dodatkowo dostajemy punkty za zaznaczanie przeciwników.
Przydatność: kamera umiejscowiona w odpowiednim miejscu może stanowić duże ułatwienie dla zespołu, który będzie wiedział dzięki niej, skąd nadchodzi przeciwnik. Ustawiona w odpowiednim miejscu może zapewnić specjaliście sporą ilość dodatkowych punktów.
Przynęta
Wydaje fałszywe odgłosy i tworzy fałszywe znaczniki na minimapie wroga w miejscu rozstawienia. Jest to bardzo dobry sposób na zwabienie przeciwnika i strzelenie mu w plecy.
Przydatność: aby zdobyć kilka zabójstw dzięki przynęcie, trzeba wykazać się sprytem. Przynętę trzeba rzucić tak, aby przeciwnicy odwracali się do gracza plecami, szukając zaznaczonego obiektu na minimapie. Gdy gracz połączy to z wytłumioną bronią, to może być pewny kilku zabójstw. Trzeba jednak pamiętać, że nikt nie nabierze się na tę samą sztuczkę dwa razy.
Trening maskowania
Dzięki tej umiejętności kroki gracza są cichsze oraz ciszej wykonuje on takie czynności jak otwieranie drzwi. Przydałoby się to do zachodzenia za linię wroga, jednak snajper rzadko ma do tego okazje. Poza tym gra z tą umiejętnością nie ma sensu, jeżeli nie założymy tłumika, a on zmniejsza prędkość wylotową kuli, czego nie zaleca się robić w przypadku karabinów snajperskich.
Przydatność: specjalista jest zwykle klasą ustawioną dość daleko od przeciwników, co oznacza, że specjaliści rzadko skradają się, co czyni ten gadżet raczej bezużytecznym.
Zalecane gadżety
Bardzo dobrymi gadżetami są mina laserowa oraz kamera. Pozwalają nam one zabezpieczyć np. wejście na dach budynku, na którym jesteśmy. Uniemożliwi to przeciwnikowi obejście nas. Dobrym sposobem na wywabienie z ukrycia wroga jest przynęta. Jeżeli natomiast chcemy dostać się na miejsce, w którym nikt nie będzie się nas spodziewał, możemy użyć do tego haka lub liny z hakiem.
Porady
Grając specjalistą ustaw się około 50-150 metrów od miejsca intensywnej akcji. Znajdź sobie jakiś bezpieczny dach, czy inną taką pozycję, rozstaw wokół siebie miny i kamerę, aby zaraz nie dostać nożem lub pałką policyjną po plecach.
Klasa specjalisty została wyposażona w pistolety automatyczne (nie mylić z pistoletami maszynowymi), które są bardzo skuteczne na bliskim dystansie. Dlatego jeżeli znajdziesz się blisko przeciwników nie bój się użyć pistoletu. Dla przykładu G17 zadaje maksymalnie 34 obrażenia jednym strzałem w korpus przy szybkostrzelności 900 pocisków na minutę.
Jeżeli przeciwnik się rusza i nie jesteś pewny, że go trafisz, nie strzelaj. Zdradzisz w ten sposób niepotrzebnie swoją pozycję, a wróg ucieknie. Pozostań w ukryciu i oznacz go. Być może wtedy któryś z twoich partnerów go zabije, a ty dostaniesz za to punkty.
Bierz poprawkę na ruch przeciwnika. Jeżeli przeciwnik biegnie, musisz strzelić nieco przed niego. Wielkość poprawki, jaką musisz wziąć zależy od prędkości wylotowej kuli, prędkości przeciwnika oraz przede wszystkim odległości. Z czasem będziesz w stanie wyczuć to i trafianie ruchomych celów nie stanie się dla ciebie problemem.
Jeżeli jesteś w dużej odległości od przeciwnika, wyzeruj swoją lunetę. Robisz to przyciskiem do zmiany trybu ognia. Musisz określić, jak daleko wróg jest od ciebie i wyzerować lunetę na taką odległość. Wtedy kula zostanie posłana trochę wyżej niż celujesz, z poprawką na opad pocisku.