Inteligentne ustawianie | Porady ogólne - multiplayer w Battlefield Hardline poradnik Battlefield Hardline
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
Rozdział o poradach ogólnych będzie dotyczył podstawowych zasad, które stosuje się nie tylko w Battlefieldzie, ale również w każdej innej strzelance wieloosobowej. Najwięcej uwagi zostanie poświęcone ustawianiu i wychylaniu się. Pojawi się tu też rozdział poświęcony samemu strzelaniu z karabinów automatycznych, zostaną również podane mnożniki obrażeń, dzięki którym dowiesz się, ile zadasz obrażeń strzelając w różne części ciała przeciwnika. Oprócz tego znajdziesz tu najczęściej popełniane przez graczy błędy, których należy się wystrzegać. Na końcu tego obszernego rozdziału zobaczysz też, jakie ustawienia mogą dać graczowi przewagę na polu walki nad innymi.
Inteligentne ustawianie
Podczas gry w Battlefielda, ogromne znaczenie ma ustawienie się gracza na mapie. Strzelanie to zwykle tylko wykończenie zabójstwa, na które musimy zapracować sobie odpowiednio sytuując się na mapie. Bardzo często to właśnie pozycja decyduje o rezultacie danego pojedynku. W tym rozdziale omówimy sobie właśnie ustawianie się za przeszkodami i limitowanie kątów narażenia.
Gdy stoimy sobie na otwartej przestrzeni, jesteśmy zagrożeni z czterech stron: z przodu, od strony pleców, z prawej oraz lewej strony. Omówmy sobie, które kierunki stanowią dla gracza największe zagrożenie. Przód to strona, którą widzimy, więc nie będziemy zasłaniać się o tego kierunku. Zakładamy, że na obszarze, z którego przyszliśmy nie ma wrogów, więc nie będziemy zasłaniać się od strony pleców. Teraz zostały nam obie strony. Priorytetem gracza powinno być zabezpieczenie się od nich, ponieważ nie widzimy tego obszaru, a prawdopodobieństwo, że znajdą się tam wrodzy gracze jest duże. Podstawą jest ustawienie się tak, aby by być odsłoniętym tylko na dwa kąty narażenia - przód i tył.
Najprostszym sposobem eliminacji zagrożenia z jednej ze stron jest ustawienie się przy krawędzi mapy. Nie ma znaczenia, czy będzie to morze, ściana czy też sztuczna granica mapy. Dzięki takiemu ustawieniu, pozostają nam już jedynie trzy kąty narażenia do eliminacji. Aby zneutralizować drugą stronę wystarczy stanąć za jakąkolwiek przeszkodą i już pozostają nam tylko dwa kąty narażenia.
Teraz możemy zacząć szukać osłony, dzięki której będziemy częściowo niewidoczni od przodu, dzięki czemu przeciwnikowi będzie trudniej nas zabić. Częstym błędem jest jednak szukanie osłony od przodu w pierwszej kolejności i pozostawienie jednej ze stron całkowicie niekrytej. Jeżeli nie pozostaniemy w tej pozycji dłużej niż kilka sekund, niebezpieczeństwo jest minimalne. Jednak z każdą kolejną sekundą wzrasta ryzyko, że pojawi się tam przeciwnik i zabije nas, zanim zdążymy się odwrócić.
Aby wszyscy mogli lepiej to zrozumieć, weźmy przykładową sytuację. Gracz znajduje się przy jednej z granic mapy. Jedyne co ma przed sobą to budka. Zakładamy, że po prawej stronie nikogo nie będzie. Nie jest to wcale pewne, ale ryzyko, że jednak ktoś się tam pojawi jest najmniejsze.
Jeżeli schowa się za nią, częściowo zasłoni się od przodu, dzięki czemu będzie miał większą szansę na wygranie pojedynku z wychylającym się stamtąd graczem. Będzie wtedy jednak widoczny ze swojej lewej strony, czyli środka mapy.
Jeżeli natomiast gracz schowa się po prawej stronie budki, będzie widoczny tylko z przodu, który widzi oraz z tyłu, z którego przybiegł. Jest to najlepsze, co może w tej sytuacji zrobić.
Oczywiście na mapach jest znacznie więcej miejsc do ukrycia niż jedna budka na środku ulicy. Jeżeli jest taka możliwość, to trzeba szukać takich miejsc, aby być też zasłoniętym od przodu. Najlepiej, jeżeli zza przeszkody wystaje tylko czubek głowy gracza, co czyni go niesamowicie trudnym celem. Pomimo to, nie powinno to być zawsze priorytetem.