Mechanik | Najlepsze bronie w Battlefield Hardline poradnik Battlefield Hardline
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
Mechanik
Klasie mechanika przydzielone zostały pistolety maszynowe. Są to bronie niezwykle skuteczne na bliskim dystansie. Cechują się wysoką szybkostrzelnością i dość dobrą celnością z biodra. Niektóre PDW zadają też większe obrażenia od większości karabinów szturmowych czy karabinków. Najlepsze z nich to K10 - król walki w zwarciu oraz UMP-45 - broń sprawdzająca się nieco lepiej na średnim dystansie.
K10
Dostępność | Policjanci |
Szybkostrzelność | 1200 pocisków na minutę |
Maksymalne obrażenia (do 10 metrów) | 34 |
Minimalne obrażenia (od 30 metrów) | 12 |
Prędkość wylotowa kuli | 310 m/s |
Pojemność magazynka | 25 + 1 |
Przeładowanie przy pustym magazynku | 2,23 s |
Przeładowanie, gdy pozostała kula w komorze | 1,5 s |
Kule potrzebne do zabicia
Na odległości do 10 metrów wystarczą jedynie 3 kule w klatkę piersiową do zabicia przeciwnika, 4 kule wystarczają do tego na odległości 18 metrów, następnie ilość potrzebnych pocisków rośnie bardzo szybko i już na odległości 30 metrów potrzeba aż 9 naboi.
Odrzut
Odrzut K10 nie jest wcale trudny w kontroli. Odrzut na lewo i na prawo równoważy się, a wertykalny nie jest zbyt wysoki. Aby skontrolować go wystarczy pociągnąć mysz do siebie.
Rozrzut
K10 to broń przystosowana tylko do walki na bardzo krótkim dystansie. Jej rozrzut nie jest duży i nie przeszkadza w strzelaniu do 10 metrów - można na tym dystansie strzelać ogniem ciągłym. Na odległości 20 metrów trzeba już robić krótkie przerwy pomiędzy seriami. K10 nie nadaje się do walki na większym dystansie niż 25 metrów. Spowodowane jest to wysoką szybkostrzelnością, która powoduje bardzo szybkie opróżnianie magazynka. Również przez model obrażeń na takim dystansie lepiej wyciągnąć rewolwer i nim walczyć.
Strzelanie z biodra
Bardzo dużą zaletą K10 jest bardzo dobra celność z biodra. Jeżeli doda się do tego laser, można czuć się naprawdę bardzo pewnie bez celowania nawet na odległości 5 metrów.
Dodatki
Na pewno do K10 najlepiej zamontować celownik bez przybliżenia. Może być to któryś z celowników kolimatorowych lub nawet celownik mechaniczny. Na dystansie, na którym zwykle walczy się tą bronią nie ma to większego znaczenia.
Bez wątpienia najlepszym z akcesoriów dla tej broni jest laser. Dzięki niemu jeszcze bardziej polepszy się celność z biodra.
Na K10 nie trzeba zakładać dodatku, który jeszcze bardziej zwiększy skuteczność. Na bliskim dystansie jest tak, że kule polecą tam, gdzie wycelujesz. Dlatego właśnie najlepiej założyć tłumik dźwięku, który nie wpływa na celność ognia, a dzięki niemu gracz pozostanie nieoznaczony na minimapie.
Zalety
Bez wątpienia największymi zaletami K10 są szybkostrzelność oraz zadawane obrażenia. Dzięki nim ta broń zabija przeciwników na bliskim dystansie niesamowicie szybko. Nie można też zapomnieć o stosunkowo dobrej celności z biodra i podczas poruszania się.
Wady
K10 niestety ma też wady. Przez wysoką szybkostrzelność i pojemność magazynka wynoszącą 25 kul, amunicja kończy się w mgnieniu oka. Omawiany pistolet maszynowy zadaje bardzo małe obrażenia na odległości 30 metrów. Potrzeba tam aż 9 kul do zabicia przeciwnika.
UMP-45
Dostępność | Przestępcy |
Szybkostrzelność | 600 pocisków na minutę |
Maksymalne obrażenia (do 15 metrów) | 34 |
Minimalne obrażenia (od 30 metrów) | 20 |
Prędkość wylotowa kuli | 320 m/s |
Pojemność magazynka | 25 + 1 |
Przeładowanie przy pustym magazynku | 2,73 s |
Przeładowanie, gdy pozostała kula w komorze | 2,25 s |
Kule potrzebne do zabicia
Przy pomocy UMP-45 trzeba trafić przeciwnika 3 razy w klatkę piersiową, aby zabić go na odległości do 15 metrów, od 16 do 24 metrów potrzeba już 4 kul, a na odległości 25 metrów i większej 5 pocisków.
Odrzut
Odrzut UMP jest bardzo prosty w kontroli. Nie trzeba ciągnąć myszą w bok, ponieważ wartości odrzutu na prawo i lewo równoważą się.
Rozrzut
Rozrzut UMP-45 nie jest tak niski, jak w przypadku karabinów szturmowych, lecz ten pistolet maszynowy strzela dość wolno, dzięki czemu rozrzut nie jest dużym problemem. Na odległości 15 metrów można strzelać ogniem ciągłym, jednak już na odległości 20 metrów warto robić krótkie przerwy, ponieważ na takiej odległości trzeba 4 trafień, a pojemność magazynka wynosi zaledwie 25 pocisków. Grając z UMP warto też celować w głowę pierwszym strzałem.
Strzelanie z biodra
UMP-45 cechuje się dość dobrą celnością z biodra. Jest to jednak małe pocieszenie, ponieważ przy szybkostrzelności 600 pocisków na minutę i tak łatwo przegrać pojedynek na bliskim dystansie. Warto w takiej sytuacji celować w głowę przeciwnika.
Dodatki
Do grania z UMP nie potrzeba celownika o żadnym przybliżeniu. Jako przyrząd celowniczy najlepiej sprawdzi się któryś z kolimatorów.
UMP-45 nie jest bronią stworzoną do walki w zwarciu, więc nie ma potrzeby brania żadnego z akcesoriów. Laser może okazać się czasem przydatny, lecz zdradza on pozycję gracza.
Jako zestaw dodatków wpływający bezpośrednio na celność prowadzonego ognia najlepiej wybrać zestaw ciężka lufa i chwyt krótki. Zmniejszą one przede wszystkim rozrzut, dzięki czemu broń będzie znacznie dokładniejsza.
Zalety
Jeżeli patrzylibyśmy na wszystkie bronie w grze, UMP na pewno nie znalazłoby się w czołówce. Jest to jednak najlepszy pistolet maszynowy na średni dystans. Jest to bardzo ważne, ponieważ mechanikowi potrzebna jest taka broń w wielu sytuacjach, na przykład po opuszczeniu śmigłowca szturmowego.
Wady
Największą wadą UMP-45 jest niska szybkostrzelność. Mimo dużych obrażeń trzeba poświęcić sporo czasu na eliminację przeciwnika na każdym dystansie. UMP ma też dość mały magazynek, przez co zawsze trzeba mieć przygotowany rewolwer.