Flashbang | Wyposażenie | Battlefield 2 Jednostki Specjalne poradnik Battlefield 2: Jednostki Specjalne
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Flashbang
Granaty oślepiające są na wyposażeniu klasy szturmowej (Assault). Wprowadzono je zamiast granatów dymnych. Podobnie jak gaz łzawiący, pomaga przy zdobywaniu flag i silnie strzeżonych miejsc. Można mieć ich przy sobie maksymalnie cztery i są w stanie załatwiać nawet załogi pojazdów pancernych.
By oślepić paru Tangos, bierzemy do ręki czarną puszkę...
...i ciskamy nią we wroga. Eksplozja sprawia, że wszyscy którzy znajdowali się w pobliżu tracą wzrok na kilka sekund. Stopień zaślepienia zależy od odległości od granatu w chwili wybuchu. Równie dobrze obraz może być biały niczym kartka papieru, jak i jedynie lekko rozjaśniony. A na dodatek, gdy dostaniemy po oczach, radar w prawym górnym rogu ekranu staje się bezużyteczny - znikają z niego oznaczenia naszych jednostek, flag, wrogów (jeśli jest np. włączony UAV) i samej pozycji gracza. Maksymalny czas zaślepienia wynosi około 9-10 sekund.
W przeciwieństwie do gazu łzawiącego, przed granatami oślepiającymi nie ma możliwości obrony. Można co najwyżej odwrócić wzrok od czarnej puszki...