Uratuj Novę | Noc 4 | Alpha Polaris poradnik Alpha Polaris - opis przejścia
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Uratuj Novę
Maszeruj do laboratorium, oczywiście Novy już tam nie ma, ale może znajdziesz jakiś ślad, wszak stamtąd porwał ją Al. Podnieś zgnieciony papier, porzucony na podłodze tuż przy wejściu.
Obejrzyj go w zbliżeniu (LPM w ekwipunku). Są na nim znane już bohaterowi symbole oraz klika nowych. Oczywiście musisz je rozszyfrować.
Najniżej położony symbol nr I (kliknij go PPM) skojarzy się Rune'owi ze splecionymi literami V. Z ich układu wynika, że wskazują kierunek (w dół), czyli na coś, co jest w głębi ziemi, dokąd prowadzi widoczne w powierzchni pęknięcie. Oczywiście to SZCZELINA, którą odkrył Al i w której znajduje się rytualna JASKINIA (można wybrać jedno z tych dwu określeń). Kliknij symbol LPM i na pasku wpisz jego znaczenie, po czym wybierz: Zatwierdź.
Symbol nr II (powyżej; kliknij go PPM) to odwrotność Wendigo (wygląda jak negatyw widocznego u góry rysunku bóstwa). A zatem musi on oznaczać coś, co jest jego przeciwieństwem. Czego brak Wendigo? Serca - zamiast niego ma w tym miejscu dziurę. Natomiast na nowym symbolu SERCE jest wyraźnie wyróżnione (czarnym kolorem) i to jest właśnie znaczenie tego obrazka. Wpisz je zatem na pasku, po czy kliknij: Zatwierdź.
Po rozszyfrowaniu obu symboli Rune zrozumie, że chodzi o ludzi składanych w ofierze i na kartce pojawi się pytanie: Gdzie jest Nova? Podpowiedzią jest leżący na podłodze (przy wejściu) bezpiecznik B2 - ten sam, którego brakowało na panelu generatora.
Przejdź do wiszącego nad apteczką (po lewej) planu stacji. Odnajdź na nim (w zbliżeniu) pomieszczenie oznaczone symbolem B2 - to pompa wodna. A więc znasz już miejsce, do którego Al odciął dopływ prądu.
Wybierz zatem z ekwipunku kartkę z symbolami (LPM), na niej pytanie: Gdzie jest Nova?, po czym wpisz na pasku POMPA WODNA (albo po prostu: POMPA) i kliknij: Zatwierdź.
Udaj się więc do piwnicy, gdzie przyjrzyj się okaleczonemu ciału Tully'ego, po czym spróbuj unieść pokrywę pompy (przy skrzynkach po prawej). Niestety, nie dasz rady.
W tej sytuacji weź wiszący po prawej na łańcuchu hak i zaczep go o pokrywę.
Kiedy pokrywa zostanie otwarta, zejdź do pomieszczenia z pompą. (Jeśli bohater nie zechce tam iść, znaczy to, że zapomniałeś zabrać rewolwer, który upuścił Alisteir. Musisz więc wrócić po niego do garażu). Za chwilę wszystko stanie się jasne...