Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Mount & Blade II: Bannerlord Kompendia

Kompendia 10 lipca 2019, 11:43

Premiera i recenzje. Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord - wymagania sprzętowe, patche i aktualizacje

Spis treści

Premiera i recenzje

Premiera we wczesnym dostępie

Premiera Mount & Blade II: Bannerlord we wczesnym dostępie okazała się wielkim sukcesem dla studia TaleWorlds. W ciągu jednego dnia grę oceniło ponad 13 tysięcy użytkowników platformy firmy Valve, z czego 84% wystawiło pozytywną opinię. Entuzjazm wynikał głównie z faktu, że po długim oczekiwaniu gracze w końcu mogli powrócić do Calradii, choćby i w ramach Wczesnego dostępu Steama. O powodzeniu produkcji świadczy też fakt, że w niecałe dwie godziny po debiucie w grze bawiło się jednocześnie ponad 100 tysięcy użytkowników, a szczytowym momencie liczba ta wyniosła prawie 250 tysięcy.

Niemniej debiut Bannerlorda dla niektórych okazał się rozczarowaniem. Część graczy – w tym Marcin Strzyżewski w naszej recenzji - narzekała na małą liczbę zmian w stosunku do poprzednich odsłon, zwłaszcza biorąc pod uwagę długi okres produkcji. Z tych samych powodów wytykano grze sporą liczbę błędów, aczkolwiek inni zwracali uwagę, że nie powinno to dziwić w przypadku wczesnego dostępu. Sami twórcy obiecali wprowadzać nowe elementy, z czego zresztą częściowo wywiązali się już w pierwszym tygodniu po premierze (patrz dział „Patche i aktualizacje”). Do Bannerlorda ma wrócić m.in. opcja automatycznego blokowania ciosów tarczą lub mieczem, obecna we wcześniejszych odsłonach cyklu. Poza tym w chwili pisania tego tekstu w grze brakowało m.in. craftingu, pewnych elementów oblężeń oraz zarządzania klanem, armią i królestwem. Wszystko to ma pojawić się w kolejnych aktualizacjach.

Na razie Bannerlord nie okazał się rewolucją na miarę ośmiu lat pracy, ale wszystko przed nami. - Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord - wymagania sprzętowe, patche i aktualizacje - dokument - 2020-09-30
Na razie Bannerlord nie okazał się rewolucją na miarę ośmiu lat pracy, ale wszystko przed nami.

Pod koniec czerwca dało się dostrzec wyraźny spadek zainteresowania grą. Użytkownicy serwisu Reddit przypisywali też zbytnim podobieństwie Mount & Blade II: Bannerlord do poprzednich odsłon cyklu. Część graczy narzekała też na zbyt ubogą rozgrywkę oraz za duży nacisk na grind. Niemniej tytuł wciąż cieszył się sporą popularnością na Steamie, a na mniejszą popularność mogła też wpłynąć premiera gry na platformie Epic Games Store.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej

Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

8 rzeczy, których brakuje mi w Mount and Blade 2 Bannerlord
8 rzeczy, których brakuje mi w Mount and Blade 2 Bannerlord

Po 10 latach czekania Bannerlord w końcu jest. To świetna gra, w której jednak brakuje nowej zawartości tak bardzo, że w zasadzie wygląda jak ładniejszy Warband. Zamiast narzekać, dziś będziemy podsuwali pomysły.

Czy wielbłąd może być Płotką? Pytamy o Mount & Blade 2: Bannerlord
Czy wielbłąd może być Płotką? Pytamy o Mount & Blade 2: Bannerlord

Tego samego dnia, w którym deweloperzy z TaleWorlds Interactive ogłosili datę debiutu gry Mount and Blade 2: Bannerlord, mieliśmy okazję porozmawiać z jednym założycieli studia i spytać, jakim cudem ten tytuł powstaje tak powoli.