Data premiery i cena. Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord - wymagania sprzętowe, patche i aktualizacje
Spis treści
Data premiery i cena
Mount & Blade 2: Bannerlord zadebiutowało w ramach wczesnego dostępu 30 marca 2020 roku. Pierwotnie gra miała ukazać się jeszcze w 2017 roku, a rok wcześniej twórcy zapewniali, że wkrótce rozpoczną się pierwsze testy. Jednak dopiero w marcu 2019 roku ogłoszono zorganizowanie zamkniętej bety, tyle że bez podania nawet przybliżonego terminu. Musieliśmy czekać do końca czerwca 2019 roku, by deweloperzy zaprosili garstkę wybranych do sprawdzenia trybu wieloosobowego i potwierdzili drugi, otwarty etap testów. Pierwsze materiały z bety pojawiły się 1 sierpnia, kiedy to zaprezentowano nagranie rozgrywki z trybu Potyczki.
W trakcie targów gamescom 2019 TaleWorlds ujawniło, że Mount & Blade II: Bannerlord trafi do wczesnego dostępu. Dużo później, bo w lutym 2020 roku, potwierdzono premierę tej wersji 31 marca 2020 roku, po czym zdecydowano się na udostępnienie produkcji dzień wcześniej. Tytuł można zakupić na Steamie, Epic Games Store lub bezpośrednio ze strony studia w angielskiej wersji językowej. Domyślną cenę ustalono na 179,99 złotych, ale twórcy zdecydowali się nieznacznie obniżyć cenę na dwa tygodnie po premierze we wczesnym dostępie. Później, w połowie czerwca, gra zadebiutowała też na platformie Epic Games Store.
W ramach wczesnego dostępu sprawdzimy kampanię oraz własne bitwy, jak również cztery tryby sieciowe. W dniu premiery nie była dostępna polska wersja językowa
Fabuła i świat
Akcja Mount & Blade 2: Bannerlord rozgrywa się 200 lat przed wydarzeniami ukazanymi w dodatku Warband. Gracze ponownie trafiają do krainy Calradia, nad którą panuje potężne Imperium Calradii. Jednak jego ostatni władca nie pozostawił dziedzica. W ogromnym państwie pozbawionym linii panującej wybucha wojna domowa między trzema frakcjami, a towarzyszący jej chaos wykorzystują bandy rzezimieszków oraz najemników, jak również wojownicze plemiona. Gracze wcielają się w przywódcę wybranej strony konfliktu i muszą się odnaleźć w chaotycznej rzeczywistości bezkrólewia. Tylko od nich zależy, czy ponownie zjednoczą imperium, czy też doprowadzą do jego ostatecznego upadku.
W świecie gry znajduje się wiele miast i wiosek, przy czym nie ma mowy o proceduralnie generowanych lokacjach. Każda miejscowość została zaprojektowana oddzielnie, a we wszystkich znajdziemy coś do kupienia lub zrobienia.