Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Mount & Blade II: Bannerlord Kompendia

Kompendia 10 lipca 2019, 11:43

Patche i aktualizacje. Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord - wymagania sprzętowe, patche i aktualizacje

Spis treści

Patche i aktualizacje

7 kwietnia 2020 roku

Mount & Blade II: Bannerlord otrzymało sporo aktualizacji w pierwszym tygodniu po premierze. Większość z tych uaktualnień skupiła się na usunięciu rozmaitych błędów, w tym tych powodujących przymusowe zamykanie aplikacji. Jeden z pierwszych patchy poskutkował problemami z załadowaniem zapisanych stanów gry, ale poprawiono to w kolejnej łatce. Autorzy usunęli też garść exploitów wykrytych przez graczy i poprawili stabilność produkcji. Oprócz tego zespół TaleWorlds wprowadził też pewne modyfikacje w  rozgrywce. Poprawki w balansie ekwipunku uwzględniają zmniejszenie celności kamiennych pocisków i obrażeń kusz oraz lepsze wyważenie statystyk i kosztu pancerzy. Patch z trzeciego kwietnia wprowadził też ponad 200 przedmiotów z poprzednich odsłon cyklu.

18 czerwca 2020 roku

Przez kolejne dwa miesiące TaleWorlds regularnie wypuszczało kolejne aktualizacje, zarówno duże, wprowadzające nową zawartość, jak i skromne poprawki. W połowie czerwca studio postanowiło podsumować prace nad grą. Do tego czasu twórcy wypuścili 78 uaktualnień i naprawili ponad 200 błędów powodujących przymusowe zamykanie gry. Deweloperzy dopracowali też rozgrywkę, poprawiając system automatycznego rozstrzygania potyczek oraz niektóre misje, jak również rozwiązując nieprzewidziane problemy z grą (na przykład z inflacją wartości przedmiotów). Nie zabrakło też rozmaitych nowości pokroju opcji tworzenia własnego królestwa i bardziej rozbudowanej dyplomacji, nie mówiąc już o nowych elementach ekwipunku, perkach, utworach muzycznych oraz – co podkreślili twórcy – ponad 160 kobietach.

1 lipca 2020 roku

Od czasu czerwcowego podsumowania TaleWorlds wypuściło jedynie skromną aktualizację Bannerlorda. Niemniej oprócz paru poprawek technicznych znalazła się jedna istotna nowość: system BannerlordID. Dzięki niemu gracze mogą dodawać się do znajomych bezpośrednio z poziomu gry, z pominięciem Steama i Epic Game Store.

28 września 2020 roku

Przełom lata i jesieni przyniósł ze sobą kolejne aktualizacje Mount & Blade II: Bannerlord. Twórcy skupili się na poprawianiu niedoróbek technicznych, ale wprowadzili też pewne usprawnienia i nowości. Od początku września w grze obecny jest system permanentnej śmierci. Innymi słowy, postacie graczy i NPC mogą umrzeć i zniknąć z gry na stałe, czy to na polu walki, czy też z przyczyn naturalnych.

Zespół TaleWorlds zmodyfikował też system dyplomacji, by rozwiązać kilka palących problemów. Chodziło głównie o danie szansy nacjom, którym nie powiodło się na początkowym etapie rozgrywki. Dotychczas zwykle gwarantowało to klęskę tych narodów, czasem nawet w pierwszym lub drugim roku w grze. Sprawiało to, że rozgrywka była zbyt przewidywalna, ale też ostatecznie doprowadzało do długotrwałego pokoju, w trakcie którego bez interwencji gracza nie dochodziło do praktycznie żadnych zmian na mapie Calradii (nawet na poziomie pojedynczych wiosek).

Aby temu zaradzić, studio zmodyfikować system głosowania klanów. Dzięki temu poprawił się stosunek poddanych do negocjacji pokojowych w ekstremalnych sytuacjach (na przykład gdy kraj staje w obliczu wojny z trzema potężnymi państwami), a także zwiększyła się szansa na wypowiedzenie wojny przez potężniejsze nacje. Efektem ubocznym były krótkie, dosłownie kilkudniowe wojny, aczkolwiek deweloperzy zapewnili, że będą się starać wyeliminować tę usterkę.

Mapa świata doczekał się wielu usprawnień. - Wszystko o Mount & Blade 2: Bannerlord - wymagania sprzętowe, patche i aktualizacje - dokument - 2020-09-30
Mapa świata doczekał się wielu usprawnień.

Oprócz tego TaleWorlds wprowadziło garść przydatnych funkcji. Gracze mogą przydzielać kapitanów do formacji, by zapewnić oddziałowi bonusy, jak również oznaczyć wpis w enyklopedii w grze jako ulubiony. Poza tym poprawiono mapę świata, tak wizualnie (w końcu widać na niej drogi), jak i funkcjonalnym (osady przeniesiono lub zmodyfikowano, by lepiej pasowały do tła fabularnego Caladrii oraz w celu zbalansowania rozgrywki).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej

Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

8 rzeczy, których brakuje mi w Mount and Blade 2 Bannerlord
8 rzeczy, których brakuje mi w Mount and Blade 2 Bannerlord

Po 10 latach czekania Bannerlord w końcu jest. To świetna gra, w której jednak brakuje nowej zawartości tak bardzo, że w zasadzie wygląda jak ładniejszy Warband. Zamiast narzekać, dziś będziemy podsuwali pomysły.

Czy wielbłąd może być Płotką? Pytamy o Mount & Blade 2: Bannerlord
Czy wielbłąd może być Płotką? Pytamy o Mount & Blade 2: Bannerlord

Tego samego dnia, w którym deweloperzy z TaleWorlds Interactive ogłosili datę debiutu gry Mount and Blade 2: Bannerlord, mieliśmy okazję porozmawiać z jednym założycieli studia i spytać, jakim cudem ten tytuł powstaje tak powoli.