Widoki przez szybę. World of Warplanes czy War Thunder - porównujemy darmowe gry lotnicze
Spis treści
Widoki przez szybę
World of Warplanes powstaje w oparciu o technologię Bigworld. Została ona stworzona z myślą o produkcjach MMO i napędza takie tytuły jak World of Tanks, Realm of the Titans oraz Grandia Online. Z kolei War Thunder działa na ulepszonej wersji silnika Dagor, który wykorzystywany był wcześniej m.in. w Apache: Air Assault, Wings of Prey czy Birds of Steel. Został on opracowany od postaw pod kątem symulatorów i rezultaty jego zastosowania wydają się lepsze niż w przypadku Bigworlda. War Thunder pod względem wizualnym prezentuje się po prostu przyjemniej. Modele samolotów są bardziej szczegółowe, tekstury ostrzejsze, a mapy gęściej zapełnione obiektami naziemnymi. Gra posiada również ładniejsze efekty świetlne. Co więcej, nie odbywa się to kosztem wymagań sprzętowych. Dagor wygrywa też w kwestii optymalizacji i na maksymalnych ustawieniach produkcja obecnie działa płynniej niż World of Warplanes na najwyższych detalach.
Nie znaczy to jednak, że propozycja studia Wargaming nie może pochwalić się udaną grafiką. Gra jest naprawdę niebrzydka – samoloty cechuje spora liczba szczegółów, a mapy pokryte są miłymi dla oka teksturami oraz wieloma obiektami naziemnymi. Niezależnie od tego, który z tych projektów wybierzecie, na Waszych monitorach wyświetlane będą atrakcyjne obrazki.