autor: Łukasz Marek
Metodologia testów i miejsce testowe. Watch Dogs - jak gamingowe laptopy MSI radzą sobie z hitem Ubisoftu
Spis treści
Metodologia testów i miejsce testowe
Poruszanie się po mieście jest w Watch Dogs nieodłącznym elementem. Prędzej czy później trzeba wsiąść do samochodu i przejechać na drugi koniec metropolii, kogoś dogonić i zlikwidować lub samemu po prostu uciec policji. Przejazdy po ulicach wirtualnego Chicago w dużym natężeniu ruchu są bardzo reprezentatywnym dla całej gry scenariuszem, a to, co w tym czasie widzimy na ekranie, wymaga sporo mocy od całego sprzętu. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na testy, które polegają na 60-sekundowym przejeździe jedną z długich i prostych ulic Chicago.
Notebooki gamingowe MSI postanowiliśmy od razu rzucić na głęboką wodę, zaczynając od najwyższych ustawień szczegółowości obrazu, by potem w miarę możliwości obniżać wymagania i podwyższać średnią liczbę klatek na sekundę. W naszym przypadku jako grywalny poziom przyjęliśmy generację 30 klatek na sekundę, idealny, rzecz jasna, to 60 i więcej. Efektem tego jest dużo testów w różnych ustawieniach graficznych oraz mały bonus w postaci pomiaru wpływu nośników SSD na komfort rozgrywki. Dla wszystkich maszyn użyliśmy sterowników graficznych GeForce 337.88 WHQL.
Ustawienia graficzne
W grze korzystaliśmy z predefiniowanych ustawień graficznych, z którymi wiązało się jednoczesne ustawianie na tym samym poziomie (w miarę możliwości) jakości oprawy graficznej oraz rozdzielczości tekstur.
Poszczególne ustawienia rozdzielczości i tekstur:
W grze nie ma dostępnego ustawienia “Low” dla jakości tekstur.
Poszczególne ustawienia jakości oprawy graficznej:
Zastosowane przez nas opisy na wykresach i odpowiadające im ustawienia graficzne:
- „Ultra”: jakość grafiki „Ultra”, jakość tekstur „Ultra”
- „High”: jakość grafiki „High”, jakość tekstur „High”
- „Medium”: jakość grafiki „Medium”, jakość tekstur „Medium”
- „Low”: jakość grafiki „Low”, jakość tekstur „Medium”