Kill streaki vs. score streaki. Wywiad z Treyarch o nowym Call of Duty
Spis treści
Kill streaki vs. score streaki
DM: Dlaczego Black Ops korzysta z sytemu score streaków, a nie z kill streaków?
Anthony Flame: Zawsze badamy mechaniki rozgrywki pod kątem różnych problemów, jakie mogą powstać. W ten sposób w Black Ops 2 usunęliśmy kill streaki. Wtedy chodziło o to, że graczom nie zależało w ogóle na wykonywaniu celów misji. Zamiast skupiać się na wygrywaniu meczu, skupiali się na swoim wyniku K/D [stosunek fragów do śmierci – dop. red.], tylko by zdobywać kolejne streaki. Nowy system score streaków miał to zmienić. W kolejnych latach wprowadzaliśmy inne mechaniki, jak choćby specjalistów, którzy oferowali nagrody i nie resetowali postępów po śmierci. Zdecydowaliśmy, by tym razem wszystko było oparte na „zdobywaniu nagród w boju”. W Cold War wszystkie najmocniejsze ataki zawarte są w score streakach.
Kiedy sprawdzaliśmy, jak to działało wcześniej, okazało się, że score streaki nie rozwiązywały do końca głównego problemu, czyli zachęty, by wykonywać cele misji. Ludzie bali się tracić skumulowane punkty, bali się ryzykować. Rozwiązanie tego problem było jedno – nie karać graczy całkowicie za zgon w grze przez usuwanie im wszystkich punktów. Doszliśmy do wniosku po zbadaniu kilku wersji, że najlepszym rozwiązaniem jest zachowywanie swoich punktów. Jednocześnie dodaliśmy motywację do szanowania swojego życia, dodając mnożniki punktów dzięki liczbie kolejnych zabójstw. Połączenie tych dwóch rzeczy potrafi dać naprawdę ogromny zastrzyk punktów. Chcieliśmy tu jakoś zbalansować ekonomię zdobywania punktów, by te najdroższe streaki były możliwe do zdobycia, i by ci mniej wprawni gracze również mogli coś zdobyć oraz wnieść swój wkład w bitwę. „sd”
Zostało jeszcze 53% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie