Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 27 listopada 2024, 15:32

Tajemnice powstawania gry Gothic Remake - rozmawiamy z twórcami ze studia Alkimia

Co zmieniło się w fabule Gothic Remake i jaki był warunek dołączenia do ekipy twórców? Czy Gomez wiedział? Gdzie są kobiety? O to i wiele więcej zapytaliśmy Reinharda Pollice, CEO studia, oraz pracującego w Alkimii Mateusza Pawłowskiego od Kronik Myrtany.

Historia gier zatoczyła kolejne koło. Nie tak dawno temu, w roku 2001, ukazały się Gothic oraz Silent Hill 2. Dziś, ponad 20 lat po tych wydarzeniach, dostaliśmy właśnie świetnie przygotowany remake tego drugiego, a do premiery odnowionego Gothica można już odliczać miesiące. Obie pozycje są szczególnie bliskie polskim graczom – nowe Silent Hill przygotowało polskie studio, Gothic natomiast jest w naszym kraju niepojętym fenomenem.

Od razu szczerze wyznam, że gothicomania jest mi obca, choć dobrze pamiętam tamte czasy. Sięgnąłem wówczas niemal jednocześnie po starszego o rok Morrowinda oraz Gothica – wynik był miażdżący dla tego drugiego. Morrowind pochłonął mnie totalnie już muzyką w menu i to jemu poświęciłem swój czas. Do Gothica i jego sequeli trochę się zraziłem – aż do teraz. Na targach PGA zagrałem w demo o gothicowym klimacie – bo to nie było demo nadchodzącej gry – i tym razem zostałem kupiony.

TEKST PREMIUM

Treści premium wymagają więcej czasu i wysiłku i mogą powstawać głównie dzięki Waszemu wsparciu jako czytelników GRYOnline.pl. Jeśli chcecie czytać podobnego rodzaju treści, rozważcie kupno abonamentu!

Wykup Abonament Premium GRYOnline.pl

Co więcej, odbyłem długą rozmowę z Reinhardem Pollice – szefem studia Alkimia Interactive oraz z Mateuszem Pawłowskim – Polakiem w ekipie Alkimii odpowiedzialnym za produkcję wideo i przede wszystkim fanem gry, który ma za sobą pracę przy Kronikach Myrtany. Podrążyłem więc temat, pytając wprost: kiedy premiera, na jakim etapie są dzisiaj prace, czy wróci polska obsada dubbingowa, skąd wziął się pomysł na remake, czy hardcore’owych fanów coś w nim zaskoczy, czy zainteresuje nowych fanów RPG, no i czy sami będziemy mieli okazję w końcu wypróbować demo w swoich domach? I czy Gomez wiedział...? Bez PR-owego strażnika obok uzyskałem chyba całkiem ciekawe odpowiedzi!

Tylko takie zdjęcie dema mogłem wykonać na PGA. - Tajemnice powstawania gry Gothic Remake - rozmawiamy z twórcami ze studia Alkimia - dokument - 2024-11-27
Tylko takie zdjęcie dema mogłem wykonać na PGA.

Demo Nyrasa jest niezłe, ale czy zagramy w nie wszyscy?

Najpierw jednak o samym demie, nawet jeśli powiedziano już o nim chyba wszystko – jednym się podoba, inni narzekają i załamują ręce albo celowo rozpętują flejm, bo przecież trudno o bardziej nośny temat w polskiej społeczności graczy. Warto jednak wziąć pod uwagę, że prezentowany w demie fragment z Nyrasem został przygotowany specjalnie do takich testów i zbierania opinii – finalnie nie znajdzie się w grze, nie będzie częścią remake’u Gothica, nie bazuje na najnowszym buildzie i jego niektóre elementy mogą zostać zmienione lub poprawione.

15 lat zbierałem się do rozpoczęcia prac nad tym, co powstaje teraz. Dawno temu pracowałem przy Arcanii i wtedy zastanawiałem się, co można jeszcze zrobić w temacie Gothica. Wtedy nie ode mnie to zależało, ale miałem już pewne pomysły. Oprócz bezpośredniego sequela »trójki« dwie rzeczy wydawały mi się szczególnie ciekawe. Pierwszą z nich był remake Gothica 1, bo uważałem, że w scenariuszu krył się ogromny potencjał, którego nie pokazano w oryginale.

A druga rzecz to ujrzenie tego uniwersum, które tak kochamy, z punktu widzenia zupełnie nowego bohatera. I teraz w sumie mamy te dwie rzeczy w jednym, bo mamy demo Nyrasa – innego bohatera w tym świecie – oraz pełnoprawny remake. Demo nie będzie częścią gry. Nawet jeszcze nie zdecydowałem, czy udostępnię je publicznie – być może tak, nie wiem... To w zasadzie miał być tylko mod testowy. W końcu chyba je udostępnię... pewnie tak, ale jeszcze nie wiem kiedy.

Reinhard Pollice, game director & studio head, Alkimia Interactive

Zostało jeszcze 77% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Twórca dubbingu do gry Gothic Remake: „Chcę, żeby gracze poczuli się, jakby założyli ulubione papcie”
Twórca dubbingu do gry Gothic Remake: „Chcę, żeby gracze poczuli się, jakby założyli ulubione papcie”

Nie da się oddzielić pierwszego Gothica od jego polskiego dubbingu, dlatego gdy ogłoszono, że za spolszczeniem gry Gothic Remake stoi firma Albion, postanowiliśmy podpytać Rysława, jej szefa, o kulisy pracy nad tak ważnym dla polskich graczy projektem.

"Chcemy opowiadać mroczne historie z dużą dozą wolności" - rozmawiamy z twórcami Gothica i Elexa, Björnem i Jennifer Pankratz

"Gothic stał się częścią naszego życia" - powiedział Björn Pankratz, gdy spotkałem się z nim i jego żoną Jennifer. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego Polacy i Niemcy pokochali tę kultową serię oraz jakie gry będzie tworzyć nowe Pithead Studio - i nie tylko.