futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje

Technologie

Technologie 20 grudnia 2021, 14:35

Kingdom Come – jak dużo, to jest za dużo?. RTX 3080 w starym laptopie - tak, to możliwe

Spis treści

Kingdom Come – jak dużo, to jest za dużo?

Zachęcony dwoma poprzednimi tytułami postanowiłem wskoczyć do gry, której nie zdążyłem jeszcze przejść i czekała na mnie w wirtualnej biblioteczce. Mowa o Kingdom Come: Deliverance – produkcja czeskiego studia Warhorse była zawsze zbyt wymagająca dla mojego sprzętu na wysokich detalach, ale założyłem, że na RTX-ie 3080 pogram bez problemu.

59,9 klatek na sekundę? Skandal, pc master race gra tylko w stabilnych 60! - RTX 3080 w starym laptopie - testujemy GeForce NOW - dokument - 2021-12-20
59,9 klatek na sekundę? Skandal, pc master race gra tylko w stabilnych 60!

Rzeczywistość okazała się jednak bardzo zaskakująca i to i tak delikatne określenie. Po ustawieniu jakości grafiki na „maksymalną” (i zignorowaniu ostrzeżeń twórców o możliwym obniżeniu wydajności) ujrzałem cudowny, średniowieczny świat, który działał w zaledwie 50-60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1440p. To nie jest ta stabilność, jakiej oczekiwałbym od takiego sprzętu. Od razu obniżyłem rozdzielczość do 1080p, ale sytuacja nie uległa zmianie. Muszę przyznać, że w tym momencie pomyślałem, że coś jest nie tak z moją wirtualną maszyną od Nvidii. Po szybkim sprawdzeniu, jak działa Kingdom Come: Deliverance natywnie na RTX-ach 3080 nieco się uspokoiłem – każdy miał takie same problemy, jak ja.

Okazuje się, że produkcja Czechów jest na tyle wymagająca (lub ma problemu z optymalizacją), że nawet RTX 3080 nie jest w stanie sprostać maksymalnym detalom. Obniżenie ustawień do poziomu bardzo wysokiego rozwiązało wszystkie problemy, ale jakość oprawy graficznej minimalnie spadła.

Mikołaj Łaszkiewicz

Mikołaj Łaszkiewicz

W GRYOnline.pl pracuje od maja 2020 roku. Najpierw był newsmanem w dziale technologii, z czasem zaczął udzielać się w grach i publicystyce, a także redagować oraz nadzorować działanie newsroomu technologicznego. Obecnie jest redaktorem naczelnym serwisu Futurebeat.pl. Wcześniej swoimi przemyśleniami na temat gier wideo dzielił się m.in. na różnych grupach tematycznych. Z wykształcenia prawnik. Gra na wszystkim i we wszystko, co widać czasem w recenzjach. Jego ulubioną konsolą jest Nintendo 3DS, co roku gra w nową część serii FIFA i stara się poszerzać gamingowe horyzonty. Uwielbia szeroko pojęty sprzęt komputerowy i rozkręca wszystko, co wpadnie mu w ręce.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Korzystasz z GeForce Now?

Tak
36,4%
Nie
63,6%
Zobacz inne ankiety
Jak Marvel’s Spider-Man wygląda na mocnym pececie?
Jak Marvel’s Spider-Man wygląda na mocnym pececie?

Spider-Man od Sony był świetny na konsolach, ale zaczyna błyszczeć dopiero na pecetach. Jak gra wygląda na sprzęcie, wykorzystującym najnowsze technologie Nvidii?

Jak rozwinęły się laptopy gamingowe przez ostatnie 10 lat?
Jak rozwinęły się laptopy gamingowe przez ostatnie 10 lat?

Dekada to cała era w rozwoju technologii. Laptopy dla graczy przeszły długą drogę – od piekielnie drogiego sprzętu dla wybranych do urządzeń oferujących duże możliwości za stosunkowo niezłą cenę. Co dokładnie zmieniło się w ciągu 10 lat?

5 rzeczy, które da się zrobić tylko dzięki graniu w chmurze GeForce NOW
5 rzeczy, które da się zrobić tylko dzięki graniu w chmurze GeForce NOW

Są takie rzeczy, które z góry uznajemy za niemożliwe. Granie na Macu w Wiedźmina, w stare pecetowe strategie na konsoli, 8 godzin grania bez kabla na laptopie. A co jeśli powiemy Wam, że to wykonalne?