Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 9 lutego 2010, 14:03

Przewodnik po Games for Windows LIVE

Coraz więcej pecetowych produkcji współpracuje z usługą Games for Windows LIVE. W naszym przewodniku szczegółowo ją opisaliśmy, wyjaśniając w jaki sposób się w niej zarejestrować i uruchamiać gry.

Spis treści

Zaprojektowaną przez firmę Microsoft usługę Games for Windows LIVE opisaliśmy szerzej prawie dwa lata temu, kiedy na rynku pojawiło się już kilka obsługujących ją tytułów. Od tego momentu upłynęło jednak trochę wody w Wiśle i choć pecetowy LIVEnie zyskał wielkiej popularności (a już na pewno nie takiej, jak na konsolach Xbox 360), wciąż należy liczyć się z tym, że od czasu do czasu pojawia się głośny produkt, który z tego systemu korzysta, np. Grand Theft Auto IV czy zupełnie świeżutki BioShock 2. Właśnie ta ostatnia gra jest przyczynkiem do napisania kolejnego artykułu, w którym postanowiliśmy przybliżyć raz jeszcze ten temat. Specjalnie dla Was przygotowaliśmy dokładny opis, jak zarejestrować się w systemie, wymieniliśmy wszystkie tytuły wymagające tej usługi, a także omówiliśmy pułapki, jakie czyhają na graczy w Polsce, gdzie Games for Windows LIVE nie jest oficjalnie obsługiwany!

Serdecznie zapraszamy do lektury, gwarantując jednocześnie, że niniejszy tekst będziemy uaktualniać o nowe informacje. Odpowiemy również na najczęściej zadawane pytania, jeśli takowe pojawią się w komentarzach na forum.

Games for Windows a Games for Windows LIVE

Nie wszystkie gry z rodziny Games for Windows korzystają z usługi LIVE. Charakterystyczny biały pasek z logotypem marki oznacza jedynie, że produkt spełnia określone przez giganta z Redmond warunki, m.in. zapewnia poprawne działanie tytułu w systemie operacyjnym Windows Vista. Wszystkie gry obsługujące LIVE mają na pudełku dodatkowe oznaczenie, co doskonale widać na zamieszczonym niżej obrazku.

Ponieważ Games for Windows LIVE nie jest oficjalnie obsługiwany w Polsce, rodzimi dystrybutorzy usuwają z pudełek oznaczenia graficzne z nim związane. Jest to widoczne na poniższym przykładzie. Wydane w naszym kraju gry korzystają jednak ze wszystkich dobrodziejstw LIVE – jedynym wyjątkiem jest Fallout 3.

Gry obsługujące usługę LIVE (stan na 09.02.2010)

  • Batman: Arkham Asylum
  • Battlestations: Pacific
  • BioShock 2
  • Colin McRae: DiRT 2
  • Dark Void
  • Fallout 3
  • FlatOut: Ultimate Carnage
  • Fuel
  • Gears of War
  • Grand Theft Auto IV
  • Halo 2
  • Hour of Victory
  • Juiced 2: Hot Import Nights
  • Kane & Lynch: Dead Men
  • Legend of the Galactic Heroes
  • Lost Planet: Colonies
  • Mahjong Tales: Ancient Wisdom
  • Osmos
  • Quantum of Solace
  • Red Faction: Guerrilla
  • Resident Evil 5
  • Section 8
  • Shadowrun
  • Star Wars: The Clone Wars - Republic Heroes
  • Stormrise
  • Street Fighter IV
  • The Club
  • Tinker
  • Universe at War: Earth Assault
  • Vancouver 2010: The Official Video Game of the Olympic Winter Games
  • Viva Pinata
  • Warhammer 40.000: Dawn of War II
  • Where’s Waldo? The Fantastic Journey
  • World of Goo

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej