Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Elex 2 Publicystyka

Publicystyka 9 grudnia 2021, 14:03

Nowe mechaniki i rozmiar „dwójki”. Piranha Bytes: Nasze gry zawsze miały wulgaryzmy

Spis treści

Nowe mechaniki i rozmiar „dwójki”

DM: Czy więc w Eleksie 2 znalazły się jakieś nowinki, zupełne nowe rzeczy stworzone specjalnie pod sequel?

JP: Poza dziećmi i usprawnionym jetpackiem…? Może mechaniki związane z nimi? Na przykład możliwość ulepszania jetpacka, by móc walczyć, używając go. Takie akcje dają teraz naprawdę sporo frajdy.

BP: Przy końcu możesz też dosłownie latać dzięki jetpackowi. Będziesz musiał znaleźć sporo części do ulepszeń, ale ostatecznie będzie się dało fruwać nad światem. Stworzenie tego było dla nas czymś nowym i okazało się, że zabawa jest świetna.

JP: Dodaliśmy lub ulepszyliśmy również sporo małych rzeczy z zakresu tzw. „quality of life”. Są to choćby małe ikonki w ekwipunku. W Eleksie 1 to była po prostu lista, teraz będą ikony. Dużo zmieniliśmy także w mechanice walki. Poprzednio była nieco sztywna, drewniana – teraz jest bardziej płynna. Możesz wybrać moment, kiedy uderzyć przeciwnika, nie ma systemu combosów, masz o wiele większą swobodę i chyba więcej zabawy.

BP: Jedną z najlepszych rzeczy w Eleksie 2 w porównaniu do poprzedniej części jest możliwość dołączenia do aż pięciu frakcji – jeśli ma się ochotę. I będzie można zmienić zdanie w trakcie dalszej gry. Przedtem zmuszaliśmy gracza, by podjął decyzję i dołączył do kogoś już w pierwszych rozdziałach. Teraz nie musisz tego robić. Nie zmuszamy, tylko dajemy czas na wyrobienie sobie zdania i podjęcie decyzji przed dotarciem do pewnego miejsca w fabule – „punktu bez powrotu”. To nieco nowy sposób na grę, a zaimplementowanie tego było dla nas dużym wyzwaniem. Ale nie mogę się doczekać, by zobaczyć, jak gracze na to zareagują. Jak wykorzystają tę swobodę i wszystkie nowe możliwości.

Postacie NPC, frakcje, wybory - Elex 2 zapewni ogromną swobodę rozgrywki i sporo momentów podejmowania decyzji.

DM: Domyślam się, że te wszystkie wybory gracza dotyczą różnych linii questów, a przechodząc grę jeden raz, nie jesteś w stanie zobaczyć i doświadczyć wszystkiego. Czy tak?

BP: Oczywiście. Mamy trzy główne filary, które wpływają na zakończenie gry. Ty wybierasz questy i sposoby, jak je ukończysz. Przykładowo: czy zabijesz jakiegoś NPC-a, czy też tego nie zrobisz. Drugi filar dotyczy systemu moralności i tego, jak sobie z nim poradzisz. A ostatni, nie mniej ważny, to frakcje – to, do której dołączysz i czy w ogóle to zrobisz. Mieszanka tego wszystkiego wpłynie na to, jakie zakończenie zobaczysz w finiszu fabuły.

DM: W odróżnieniu od tego, jak to wygląda w Waszych pierwszych grach, w Eleksie jest całkiem sporo przekleństw. Taki język pojawił się chyba dopiero w Risenie, a w Eleksie 1 stał się o wiele bardziej wyraźny. Czy był jakiś szczególny powód wprowadzenia takiej stylistycznej zmiany?

Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czekasz na Elexa 2?

Tak!
54,6%
Nie :(
45,4%
Zobacz inne ankiety
Elex 2

Elex 2

Oto 7 moich ulubionych questów z Gothica
Oto 7 moich ulubionych questów z Gothica

Kultowy Gothic nie byłby nigdy tak popularny, gdyby nie świetnie zaprojektowane zadania, których musieliśmy się podjąć. Oto siedem moich ulubionych questów z Gothica.

10 gier, które podbiją serca Polaków w 2021 roku
10 gier, które podbiją serca Polaków w 2021 roku

Są gry, które darzymy w Polsce szczególną sympatią, niezależnie od ich popularności na świecie czy stanu technicznego. Wybraliśmy takie nadchodzące tytuły, które powinny być szczególnie oczekiwane w naszym kraju.